Onze zoektocht naar een aanhankelijke, grote kattenras

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Onze zoektocht naar een aanhankelijke, grote kattenras

Bericht door Ilone »

Nou had je waarschijnlijk gehoopt op wat enthousiastere reacties :-P
Het is super dat jullie dit kitten een huisje bieden hoor, echt! Sowieso al veel plezier met jullie Monster ;) Maar ik hoop dat je voorgaande reacties over 1 of 2 kittens hebt gelezen.
Natuurlijk ben je niet verplicht onze adviezen op te volgen, maar wij zien het gewoon te vaak voorbij komen dat een alleen opgroeiend kitten uiteindelijk veel gedragsproblemen gaat vertonen. En dat is niet meer af te leren..
Dus het advies is zeker om nog een tweede kitten erbij aan te schaffen
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Onze zoektocht naar een aanhankelijke, grote kattenras

Bericht door Anne »

Ik sluit me bij de voorgangers aan, een kitten alleen vind ik zielig.
Als je het persee bij 1 kat wil houden kijk dan eens bij asiels, daar zitten katten die niet bij andere katten kunnen, de zogenaamde diva's
Nu loop je kans dat jouw kitten ooit ook zo;n diva wordt
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Libby + Sebastian
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 feb 2015 21:40

Re: Onze zoektocht naar een aanhankelijke, grote kattenras

Bericht door Libby + Sebastian »

We hebben zeker 2 kittens overwogen, maar gezien de beperkte ruimte in huis, hebben we toch voor 1 katertje gekozen. We moeten dan maar het risico nemen dat ie gedragsproblemen kan krijgen, maar dat geldt voor alle kleine dieren en mensen. Mijn vriendin heeft nu lekker 2 weken vakantie, dus is zij, en als ik thuis ben maatjes voor ons katertje. Ook heeft hij genoeg speeltjes waar hij zich uren mee zoet kan houden.
Gebruikersavatar
Cyamytha
Poema
Poema
Berichten: 298
Lid geworden op: 29 dec 2013 13:51
Locatie: Deventer

Re: Onze zoektocht naar een aanhankelijke, grote kattenras

Bericht door Cyamytha »

Juist met beperkte ruimte is 2 katten heel goed. Die kunnen namelijk elkaar vermaken, zonder dat ze, letterlijk, tegen de muren opvliegen van verveling.

Heb zelf ook honderden (voor m'n gevoel dan) speeltjes liggen, maar het leukste is echt spelen/ravotten met elkaar!

Ik had zelf 1 (geholpen) kater die echt sologedrag vertoonde, mijn toenmalige vriend vond dat ik spoken zag en wilde niets over een 2e kat horen.
Toen we uit elkaar gingen is (bijna) het eerste wat ik gedaan heb, een tweede kater uitgezocht.

Het sologedrag van kat 1, was binnen een dag weg!

Ik zeg niet dat je moet, maar het is echt het overwegen waard!!
Ankie, personeel van Beer en vrouwtje van Astor de hond!

Album Karel en Beer


*Karel* (28-7-'13..5-6-'18)
Paasnini
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 08 okt 2015 09:07

Re: Onze zoektocht naar een aanhankelijke, grote kattenras

Bericht door Paasnini »

Uhm, 2 kittens/katten hebben niet meer ruimte nodig dan 1 ;-)
Plaats reactie