kater of poes en waarom?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: kater of poes en waarom?

Bericht door BloemTetsu »

Tetsu is ook een homokater ;) de manier alleen al hoe hij trippelt. Je ziet hem zo met een handtasje lopen. trippelen. Niet dat alle homo's zo zijn natuurlijk. Maar Tetsu is een karikatuur van een homo.

Verder nog een poes hier en daarvoor altijd poezen gehad.
Als we ooit in de toekomst er nog een willen (en vooral kunnen) gaan we denk ik toch weer voor een poes.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Guusje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 jan 2015 16:40

Re: kater of poes en waarom?

Bericht door Guusje »

Hahaha ik zie me al aankomen bij t asiel...ik ben op zoek naar een homokater maar tegen een pottenpoes heb ik ook geen bezwaar hahahaha.echt top om al jullie bevindingen te lezen!
Gebruikersavatar
danieller89
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 nov 2014 17:52

Re: kater of poes en waarom?

Bericht door danieller89 »

Wij hebben twee katers van bijna 1 jaar. Vroeger een poes gehad en moet zeggen dat de katers een stuk makkelijker en liever in de omgang vind. We hebben eerst 1 kitten gekocht en na 2 maanden toch een tweede erbij genomen. Is een stuk gezelliger voor ze! Samen spelen, knuffelen super leuk! Sproeien hebben ze bij ons nooit gedaan zijn beide op tijd gecastreerd! Succes met je zoektocht!
Cerna

Re: kater of poes en waarom?

Bericht door Cerna »

Hier zes poezen en dat gaat prima.
Ik heb twee keer een kater gehad (en 14 poezen) en alleen toen had ik stress in huis met een sproeiende kater (wel op tijd gecastreerd!) en een onzindelijke poes en dit kwam door een machtstrijd tussen de twee katers na het overlijden van de oudste poes.
Ik wil dus geen katers meer.

Bij poezen geeft het ook wel eens gedonder, maar dat is meestal van tijdelijke aard.
Verschil in aanhankelijkheid tussen de poezen en de katers heb ik nooit zo gemerkt. Ik heb vrijkouspoezen en afstandelijke poezen (gehad) en de ene kater was zeer aanhankelijk terwijl de andere kater juist heel afstandelijk was (kwam ook omdat hij van oorsprong verwilderd was).
Het hangt dus erg af van de aard van het beestje.
En wanneer je een lapjespoes (of een rooie) zou willen dan weet je zeker dat er pit in zit.
Plaats reactie