Introductie nieuwe poes bij kitten

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Introductie nieuwe poes bij kitten

Bericht door Ilone »

Misschien even leuk ter informatie trouwens, Kylie en ik zijn stiefzussen van elkaar ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Introductie nieuwe poes bij kitten

Bericht door Dinky »

10 berichten is inderdaad voordat je album aan kan vragen Ilone, maar gewoon in topics kan je altijd foto's plaatsen ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Kylie88
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 jan 2015 14:09

Re: Introductie nieuwe poes bij kitten

Bericht door Kylie88 »

http://www.mijnalbum.nl/Foto1k0-OYMAZ3TC.jpg Poekie toen ze 12 weken was xD ff kijke of t lukt hoor haha
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Introductie nieuwe poes bij kitten

Bericht door Dinky »

Ja, je link werkt :)
Wat een droppie

Wanneer je de foto hier zichtbaar wilt hebben moet je links naast de foto op mijnalbum op de paperclip klikken en dan de middelste link kopiëren ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Kylie88
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 jan 2015 14:09

Re: Introductie nieuwe poes bij kitten

Bericht door Kylie88 »

Afbeelding

Even kijke of het lukt, als de foto er staat, dit is mijn Poekie xD
Kylie88
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 jan 2015 14:09

Re: Introductie nieuwe poes bij kitten

Bericht door Kylie88 »

Kdoe alles via mijn telefoon dus was ff puzzelen maar nu kan iedereen Poekie zien haha nu en toen :-P kzal morgen hier laten weten hoe het ging! Pfff ben zo zenuwachtig!
Kylie88
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 jan 2015 14:09

Re: Introductie nieuwe poes bij kitten

Bericht door Kylie88 »

Oja Dinky, zoals je ziet mist ze een stuk van haar staart! Zo is ze geboren en het levert grappige, maar ook zenuwslopende momenten op! Ze kan niet altijd haar evenwicht vinden..... Maar ze doet het super!
Gebruikersavatar
genm
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 02 okt 2014 15:37

Re: Introductie nieuwe poes bij kitten

Bericht door genm »

Wat een dropje!
Fleur,
Mees - 17/04/2014, Guusje - 05/05/2014 en Elsa - 09/11/2014
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Introductie nieuwe poes bij kitten

Bericht door Dinky »

Ja hoor, helemaal gelukt ;-)
Succes met de zenuwen!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Introductie nieuwe poes bij kitten

Bericht door Ilone »

So far so good Kylie! :-)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Kylie88
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 jan 2015 14:09

Re: Introductie nieuwe poes bij kitten

Bericht door Kylie88 »

Update; Blacky is gisteren hier aangekomen en heb haar meteen in de bench gezet zodat Poekie kon snuffelen en kijken wat er gebeurde en wie er is. Poekie reageerde veel met blazen en Blacky gromde (hoge grom) dan terug waarbij Poekie dan besloot even weg te lopen (baas boven baas, blacky wint) dit ging zo voor 4 uurtjes door..... Toen Poekie even appart gezet en Blacky los gelaten, ze ging meteen rollen op het kleed en kroelen, miauwen, kopjes geven en weet ik veel wat nog meer om aandacht te krijgen, die heeft ze gekregen haha na een uur/anderhalf uur weer in de bench gezet wat ze goed accepteerde. Poekie ging in de buurt van de bench liggen om haar goed in de gaten te houden! Toen we naar bed wilde, hebben we Blacky boven gezet omdat het blazen en grommen tussen die 2 niet ophield, maar boven ging ze zo tekeer met miauwen dat we haar maar weer beneden hebben gezet. Ik heb hierbij op de bank geslapen zodat ze beide rustig bleven. Dit ging goed! Vanmorgen om half 7 begon Blacky weer te miauwen, heb Poekie weer apart gezet en Blacky los gelaten voor een uurtje. Vanaf 12 uur vanmiddag is er niet meer gegromd of geblazen, ze gedragen zich rustig! Poekie probeert steeds de staart van Blacky te pakken en na 10 keer geeft Blacky ff een waarschuwing waarbij Poekie weg loopt en het na 10 minuten weer probeert, meer dan dat word er niet meer gedaan. Ik overweeg daarom ook om ze morgen samen los te laten, wat denken jullie?? Wil hier wel het volle vertrouwen voor hebben!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Introductie nieuwe poes bij kitten

Bericht door Rik »

Zoals ik het lees zijn ze elkaar niet in de haren gevlogen (of tegen de tralies van de bench). En als Poekie (met 8 maanden) al probeert te spelen met de staart van Blacky (2,5 jaar) dan zit het aan die kant wel goed. Ik denk dat je ze onder begeleiding wel los kunt laten. Je zou ook met beide kunnen spelen (gewoon tussen ze in zitten en met ze spelen). Dat is een behoorlijke ijsbreker omdat ze dan op het spel kunnen concentreren (maar je merkt dan toch dat ze elkaar nauwlettend in de gaten houden). Ook als er een mep uitgedeeld wordt is dat dus niet erg (grenzen bepalen). Als het spelen verder goed gaat en ze elkaar daarna "schijnbaar" een beetje met rust laten denk ik dat je een heel eind bent. Je kunt de spanning tussen die twee waarschijnlijk wel voelen. Als je denkt dat die te groot wordt kun je ze nog afleiden met spel en snoepjes. Als je ziet dat het mis zou gaan kan Blacky weer even in de bench maar uiteindelijk zullen ze elkaar toch neus aan neus moeten snuffelen (met al het gegrom, geblaas en een enkele mep die erbij hoort). Raak dus niet in paniek als Blacky een keer een finke mep aan Poekie verkoopt (want ik denk dat ze dat wel een keer zal doen). Mocht Blacky echt gemeen op Poekie duiken/aanvallen dan is het wel verstandig om een "time-out" in te bouwen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Kylie88
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 jan 2015 14:09

Re: Introductie nieuwe poes bij kitten

Bericht door Kylie88 »

Afbeelding

Dit was de eerste ontmoeting!
Kylie88
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 jan 2015 14:09

Re: Introductie nieuwe poes bij kitten

Bericht door Kylie88 »

Nee als ze uithalen (blacky vooral) dan is het een tikje, dus dat zit wel goed! Ik ga het vandaag nog zo houden en morgen los laten :-) to be continued......
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Introductie nieuwe poes bij kitten

Bericht door Ilone »

Leuk hoor, fijn dat het zo goed gaat! Altijd maar afwachten met een introductie..
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Plaats reactie