Kittens of katten? Verbouwing?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
scholiertje
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 dec 2014 11:29

Kittens of katten? Verbouwing?

Bericht door scholiertje »

Hallo ik ben net lid geworden :grin:
Ik zit op de middelbare school en ben enig kind. Als ik thuis ben is het altijd zo stil en alleen, graag zou ik 1 of 2 kittens willen van het ras Britse korthaar.
Mijn ouders hebben een zeilboot maar twijfelen om deze te verkopen ivm kosten en een nieuw huis. Mijn vader heeft al eerder 2 Britse kortharen gehad en vind dit nog steeds er leuke katten. Wij zouden best graag katten willen, maar alleen als de boot verkocht wordt

Nu heb ik wat vragen voor jullie :eshifty: .
-Kunnen twee kittens een schooldag alleen blijven?
-Kunnen ze tegen een kleine verbouwing?
-Zijn kittens of katten voor ons gezin geschikt?

Zelf ben ik erg rustig en vaak thuis en zou graag wat gezelligheid in de vorm van kittens/katten willen. Hebben jullie hier ervaringen mee en zouden jullie misschien wat tips kunnen geven?

Groetjes
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Kittens of katten? Verbouwing?

Bericht door Jantina »

Hallo, en welkom op het forum!

Wat voor soort verbouwing bedoel je? Misschien eerst verbouwen en dan katten?
Als je twee katten/kittens kiest, dan kunnen die best een schooldag alleen blijven.
Denk er wel aan dat kittens erg ondernemend zijn en uitdaging nodig hebben. Dus een grote krabpaal, genoeg speeltjes is wel een must.
Denk wel dat katten in jullie gezin passen hoor. Zolang jullie maar wel genoeg aandacht voor ze hebben. Er moet ook met ze gespeeld worden en verder komt er nog de verzorging bij kijken.
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
scholiertje
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 dec 2014 11:29

Re: Kittens of katten? Verbouwing?

Bericht door scholiertje »

Wij willen de begane grond verbouwen in de zin van nieuwe keuken andere vloeren etc. bedankt voor de reactie! :eangel:
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kittens of katten? Verbouwing?

Bericht door Dinky »

Ik denk ook zeker dat het wel kan.
Met kittens is het wel aan te raden om voor twee te gaan, dan hebben ze elkaar ook om mee te spelen wanneer er niemand thuis is ;-)

Zou ze pas na de verbouwing in huis halen, neem aan dat dat op korte termijn zal gebeuren?
Tot die tijd raad ik je zeker aan om op dit forum rustig in te lezen over voeding en verdere verzorging.
Heb je ook al nagedacht over verzorging wanneer jullie op vakantie gaan bijvoorbeeld?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kittens of katten? Verbouwing?

Bericht door Adriana »

welkom op het forum! begrijp dat de boot eerst verkocht moet worden in verband met langere afwezigheid? (wij hebben een poes die een half jaar per jaar meezeilt en er zijn meer katten aan boord in de jachthaven maar toch een uitzondering en ik weet niet of een britje daar geschikt voor is..)
kittens vragen erg veel aandacht en verzorging de eerste anderhalf jaar en missch toch voor een iets ouder/jong volwassen dier kiezen.. zeker als het bij eentje blijft.
er zijn brits korthaar herplaatsers en solo poezen, kijk eens bij de herplaatsers bij kitten te koop (aan elkaar en in linker kolom herplaatsers, er staan vier britten), adres kan ik niet noemen, wordt gebanned op het forum..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
scholiertje
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 dec 2014 11:29

Re: Kittens of katten? Verbouwing?

Bericht door scholiertje »

Adriana schreef:welkom op het forum! begrijp dat de boot eerst verkocht moet worden in verband met langere afwezigheid? (wij hebben een poes die een half jaar per jaar meezeilt en er zijn meer katten aan boord in de jachthaven maar toch een uitzondering en ik weet niet of een britje daar geschikt voor is..)
kittens vragen erg veel aandacht en verzorging de eerste anderhalf jaar en missch toch voor een iets ouder/jong volwassen dier kiezen.. zeker als het bij eentje blijft.
er zijn brits korthaar herplaatsers en solo poezen, kijk eens bij de herplaatsers bij kitten te koop (aan elkaar en in linker kolom herplaatsers, er staan vier britten), adres kan ik niet noemen, wordt gebanned op het forum..
Heel erg bedankt voor de tip! zo'n herplaatsing is wel een goed idee, die zijn dan al wat ouder en natuurlijk beter iets te leren zoals niet aan de bank krabben :eangel: is mijn moeder ook weer blij ;-)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kittens of katten? Verbouwing?

Bericht door Adriana »

k moet je teleurstellen, katzels zijn niet op te voeden.
zorg dat ze haar nagels aan een goeie krabpaal of paar krabplanken kan scherpen zodat ze niet in de bank gaat hangen.
maar missch zijn britjes wel heel erg gehoorzaam en halen ze geen kattenkwaad uit...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
scholiertje
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 dec 2014 11:29

Re: Kittens of katten? Verbouwing?

Bericht door scholiertje »

Okay goede tip! Was sowieso al wel van plan om een krabpaal dan aan te schaffen en misschien ook wel een krabplank, had gelezen dat kittens in hun eerste halfjaar niet iets afgeleerd kan worden en dat katten dat daarna pas beter begrijpen? Ik ben me nu gied aan het inlezen over gedrag enzo vandaar dat ik ook deze vragen stelde, het js fijn om van anderen tips te krijgen waar je veel van kan leren :)
Plaats reactie