Zoektocht naar vriendje(s) voor Quinn

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Zoektocht naar vriendje(s) voor Quinn

Bericht door nellebel »

ik heb niet zo'n goede ervaringen met uden. daar komen sjefke en flippie vandaan. flippie, 1 jaar al in het asiel, niet gecastreerd en sjefke met FELV. die uiteindelijk dus flippie besmette. wil je niet bang maken maar ik moest sjefke laten inslapen en hoorde diezelfde dag dat flippie ook dodelijk ziek was. kan in principe het asiel niets aan doen, maar ze hebben er na dit nieuws ook niets aan gedaan. ze hadden alle katten uit dat hok apart moeten houden.
de zieke katten zitten in aparte kooitjes in de ren. dus kunnen nog de anderen smetten. en er zitten er veel bij elkaar.
ik was iei erg blij met dit asiel, zeer lieve mensen veel tijd voor je nemen. maar achteraf gezien haal ik daar geen kat meer. veel te veel in 1 ruimte, geen actie ondernomen nav een felv besmetting en zieke katten in een kooitje in de ren.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Zoektocht naar vriendje(s) voor Quinn

Bericht door nellebel »

oh wil je echt niet bang maken hoor. dit moet iets leuks zijn, ondanks je verdriet om bella. maar ik wil ook niet dat je meemaakt wat ik meemaak. uiteindelijk binnen een jaar tijd 3 katten overleden
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Zoektocht naar vriendje(s) voor Quinn

Bericht door mittenslief »

ik ben gelukkig voor mijn kittens leeg...de laatste 2 zijn gister verhuisd, in enschede zitten nog wel hele kleintjes in de pleeg van een week of 12
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Zoektocht naar vriendje(s) voor Quinn

Bericht door Cari »

Helaas testen asiels nog altijd niet op Fiv/Felv, wat eigenlijk wel zou moeten, vind ik. De besmetting vindt echter plaats door langdurig sociaal contact en dus is kans op besmetting bij apart zetten zo goed als weg. Je moet ook maar plek hebben om een ziek dier helemaal apart te zetten. Uden is vol en dat komt ook doordat ze minder goed plaatsbare katten opnemen en niet laten inslapen. Dat ze na het bekend worden van de besmetting niets hebben gedaan, vind ik wel vreemd en niet goed.
Waarom Flippie niet gecastreerd was, weet ik niet, want ze doen dat op 6 maanden.
Je loopt altijd een kans dat je een dier met een sluimerende ziekte neemt, dat hou je altijd.
Wil je een op Felv/Fiv geteste kat, kan je ook nog uit het buitenland adopteren, die worden bijna altijd standaard getest. Of je vraagt erom.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Zoektocht naar vriendje(s) voor Quinn

Bericht door nellebel »

Wat ik in uden minder goed vond was dat dezieke katten in kooitjes bij de gezonde zaten. Ik vond het eerst ook super daar. Maar ik denk dat ze teveel katten opvangen en dat gaat ten koste van hun gezondheid. Ik ben ook pas geïrriteerd geraakt toen ze na verscheidene malen contact nog steeds niet deden.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Zoektocht naar vriendje(s) voor Quinn

Bericht door Cari »

Ik snap je irritatie en afkeuring, dat zou ik net zo goed hebben. Ze hebben overigens wel een quarantaine hoor, zelfs 2 voor verschillende doelen ;-) . Ze zetten katten die al in de plaatsingskamers zitten, direkt apart als ze iets van ziekte vermoeden. Dat zijn de hokjes die je ziet.
Overbezetting is helaas een probleem waar elk asiel mee te maken krijgt dat niet laat inslapen. Ze doen hun uiterste best, ook via speciale acties, om er veel te plaatsen, maar ja, als mensen blijven dumpen.... :roll:
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Zoektocht naar vriendje(s) voor Quinn

Bericht door Jantina »

Nou zeg, wat een nare ervaring heb jij met dit asiel Wendy, bah!
Achteraf denk ik ook nog steeds dat Bella en Luca ziek zijn geworden door minder weerstand door asiel o.i.d., maar dat kan er natuurlijk niets mee te maken hebben. Tenminste dat zei mijn da, dat dat echt niet zo was en pure pech. Maar wie weet wat ze al sluimerend hadden toch? Alhoewel, waar zij aan zijn overleden, is niet besmettelijk o.i.d.

Ik ga hier wel voor. Natuurlijk eerst gevoel 'testen' bij het asiel.
Woensdagmiddag ga ik kijken en dan hopelijk er twee reserveren en dan zaterdag ophalen.
Het pleeggezin heb ik af gebeld.
Hoop zo dat het wat wordt, spannend hoor!

Bij zooplus al extra kattenbak besteld.
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Zoektocht naar vriendje(s) voor Quinn

Bericht door Jantina »

Wat is een betere match qua leeftijd.
Quinn is dus 10 maanden.

- 2 'oudere' kittens van 8 maanden
- of juist een oudere kitten van 8 maanden met een jongere van 3/4 maanden
- óf twee jonge kittens van 3/4 maanden

Wat matcht beter met elkaar maar ook met Quinn.
Of maakt het eigenlijk geen bal uit. ;-)

Sorry voor alle vragen, maar wat ben ik blij met jullie! :edance:
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Zoektocht naar vriendje(s) voor Quinn

Bericht door Catfish »

Kan allebei in mijn optiek, lekker jong nog.
Is maar net of hun persoonlijkheden bij jou en Quinn passen.

Ik leef helemaal met je mee, leuheueuk! Al is de aanleiding natuurlijk zwaar k*t. Niettemin, geniet!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Zoektocht naar vriendje(s) voor Quinn

Bericht door mittenslief »

ik zal de jongste 2 gewoon lekker van dezelfde leeftijd nemen....zit vast nog wel ergens een leuk koppel
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9342
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Zoektocht naar vriendje(s) voor Quinn

Bericht door castratenkoor »

Ik zou ook liever voor 2 jonkies van 3/4 maanden gaan.

De slechte ervaringen van Wendy met dat asiel zijn niet van dit jaar. Ik denk niet dat je een asiel af moet rekenen op iets van 2-3 jaar geleden. Bovendien is dat het risico van veel kittens bij elkaar, en dat is de schuld van kattenvermeerderaars en niet van de asiels.

Zelf heb ik in Amersfoort een ongecastreerde kater van 13 jaar gehaald en jaren later een ongecastreerde kater van 6 maanden.
Maar daarmee is asiel Amersfoort niet slecht, dat was toen en het kan er nu stukken beter georganiseerd zijn.

Op zich is nu wel een gunstige tijd om kittens uit een asiel te halen, nu zwemmen ze niet in de kittens en heb je minder risico op enge ziektes. Garanties heb je nooit.
Als je een kitten bij een vermeerderaar weghaalt, zoals ik met Teske, loop je net zo goed risico, aangezien moederpoes op straat liep.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Zoektocht naar vriendje(s) voor Quinn

Bericht door Adriana »

idexx vetmed had/heeft op hun site staan dat je met de waardes van een bepaald type bloedonderzoek incl bevindingen dierenarts voor 99% zeker kunt stellen of het wel/geen fip is.
missch dat aan je dierenarts doorgeven en nee, we denken zo hard en grondig als we kunnen vanuit ervaringen en kennis met je mee..
;-) en keurig van die onsior en niemand heeft toch kritiek geuit?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Zoektocht naar vriendje(s) voor Quinn

Bericht door Ilone »

Verkeerde topic Adriana :-P
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Zoektocht naar vriendje(s) voor Quinn

Bericht door Cari »

Qua leeftijd is alles mogelijk, als je maar niet ouder gaat dan Quinn. Karakter is veel belangrijker dan leeftijd. Een koppeltje raad ik nog steeds af, want ik ben bang dat Quinn dan toch - zeker de eerste tijd - buiten de boot valt.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9342
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Zoektocht naar vriendje(s) voor Quinn

Bericht door castratenkoor »

Helemaal mee eens, beter geen knus koppeltje, beter dat ze alle drie vreemd zijn voor elkaar.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie