Cattery - Ervaring

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Moshoner
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2014 16:16

Cattery - Ervaring

Bericht door Moshoner »

Goede middag,

Wij zijn op zoek naar britse korthaar katten, nu kwam ik op internet [XXXXXX XX XXXXXX] (naam verwijderd door admin: wil je weten om welke naam het gaat, neem dan via een PB contact op met degene die de vraag heeft gepost) tegen en vraag mij af of er mensen zijn met ervaring bij deze cattery?

Ik heb begrepen dat ze niet bij een Nederlandse vereniging aangesloten zijn maar bij een Duitse.

Wij hebben geen zin in een kat in de zak dus probeer ik hier wat meer info te vinden over deze cattery.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Cattery - Ervaring

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
met een raskat heb je, afhankelijk van de bepalingen in het contract, iets meer zekerheid over uitgevoerde testen bij de ouders op erfelijke ziektes.
voor de rest moet je je daar niet blind op staren, ik bedoel er zal een gezondheidscheck door een dierenarts zijn uitgevoerd, maar dat is alleen de buitenkant van een jong dier in ontwikkeling, en 100% zekerheid heb je bij een dier nooit.

kijk bij britjes even naar de specifieke aandachtpunten van dat ras en let op o.a. neusgrootte.
we hebben een aantal forumleden met britjes van diverse Nederlandse fokkers, ook even zoeken via de zoekfunctie. en kijk dan ook even in hun fotoalbums!

asieltijgers zijn gecheckt door de dierenarts van het asiel en asielen hebben regelingen als toch 'verborgen gebreken' naar boven komen, afhankelijk van afspraken en betr asiel.
bij niet raskatten/htk's heb je het voordeel van veel bredere genenpool en doorgaans geen last van de beruchte ingefokte erfelijke ziektes.
maar ik begrijp dat je een specifieke raskat/kitten en bij voorkeur twee, wilt.

een discussie over een cattery mag volgens mij niet zomaar in het openbaar op het forum, zeker niet als het negatieve ervaringen/opmerkingen betreft.
rechtsboven zit een zoekfunctie en daarmee kun je gemakkelijk op de naam van deze cattery zoeken.

nog een tip: sluit een verzekering voor je aanstaande kittens af!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Cattery - Ervaring

Bericht door Dinky »

Ervaringen vragen lijkt mij juist goede oriëntatie ;-)
Inderdaad uitkijken met zwartmaken (maar zolang cattery weerwoord mag doen is veel toegestaan wettelijk gezien).
Ervaringen kunnen natuurlijk ook via pb gestuurd worden zodat deze niet openbaar staan, dan krijg je zeker geen problemen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie