Twijfel bij kopen kitten.

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Kellystam
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 nov 2014 16:04

Twijfel bij kopen kitten.

Bericht door Kellystam »

Hallo allemaal!

Ik ben vanmiddag bij iemand thuis wezen kijken voor een kitten.
Het waren mooie tijgerprint katjes, geen ras.
Ik zou heel graag een kroel kat willen, maar toen ik daar binnen was kreeg ik de kans niet om ze uberhaupt te aaien of op te pakken. Toen er 1 op een stoel lag wilde ik hem aaien en ging met ze koppie helemaal naar achter en verdween uiteindelijk van de stoel. Die meneer waarvan de kittens waren pakte er 1 op en die kitten wilde eigenlijk meteen wegspringen. Ze huppelde veel rond (wat niet raar is, ze zijn 11 weken dus super speels). Maar ik vraag me dus af of die kittens nu gewoon schuw en bang zijn voor mensen en dat zullen blijven of dat ik er nog wel een kroel kat van kan maken. Ik heb namelijk niet het idee dat die man er veel mee geknuffeld heeft.
Daarnaast rook ik kattenpis toen ik binnenkwam, vloer was vies. Tja ik weet niet of dat ik overdrijf of dat dit allemaal normaal is?

Kan iemand mij helpen?

Kelly
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Twijfel bij kopen kitten.

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!

als je een, ik bedoel één kroelkat wilt dan kan ik maar een ding bedenken: ga naar het dichtstbijzijnde asiel, ga daar een halve middag praten en zitten en dan nestelt er zich ongetwijfeld een katzel op je schoot. van die katzel weet je zeker dat het een kroelkat is.

aan een kitten is niet te zien of het zich ontwikkelt tot kroelkat en als je heel specifiek voor een kitten gaat, dan altijd twee. dat is voor hun ontwikkeling veel beter. maar waarom een kitten? ze zijn echt niet op te voeden tot kroelkat hoor...
kittens zijn het eerste jaar vrij wild en dat is normaal en zullen niet veel tijd over hebben om uitgebreid te kroelen, denk ik..

en nee, uit je beschrijving kan ik niet opmaken dat dit een geweldige situatie is.. je zou uit medelijden al die kittens meenemen....
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Twijfel bij kopen kitten.

Bericht door Cari »

Bij zulke mensen moet je geen kitten kopen. Zij gebruiken hun poes om geld mee te verdienen. Als je van hun een kitten neemt, hebben zij direkt weer een nestje omdat de vorige kittens zo lekker snel geplaatst werden. Er is een enorm kattenoverschot. Werk daar alsjeblieft niet aan mee en haal je kittens bij een asiel of goede opvang. Zij kennen de dieren, zijn eerlijk tegen je en geven je advies. Zij helpen mee katten te redden , de mensen waar je geweest bent, veroorzaken juist dierenleed.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: Twijfel bij kopen kitten.

Bericht door sandyd1971 »

Maar als ze al 11 weken zijn dan heeft ie ze niet om geld te verdienen want dan zouden ze al weg zijn met 6 weken! Ik wilde ook heel graag kroelkatten en toen ik alle keren ging kijken kwamen ze lekker op schoot. De eerste paar weken thuis ook maar nu als ik ze wil aaien lopen ze weg en liggen ze nooit meer op schoot. Af en toe willen ze geaaid worden en daar geniet ik dan ook van. Dus het zegt niks. Katten hebben nu eenmaal een eigen wil. Maar ook al zijn het geen kroelkatten geniet ik wel heel erg van ze. Dan zijn ze nog leuk :-)

Ik zou dan inderdaad ook in een asiel gaan kijken voor een iets oudere kat maar dan nog heb je geen garantie maar dan weet je wel meer over het karakter. En als je een kitten neemt, 2 is zoveel leuker, voor jezelf en voor de kitten.
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Twijfel bij kopen kitten.

Bericht door Nikki2309 »

Zelf wilde ik ook katten die eens lekker op schoot zouden komen liggen en toch wel aanhankelijk zijn. Met dit ben ik op zoek naar een raskat gegaan. Ik wist dat ik kittens wilde omdat het mijn eerst katten waren en ik wilde dus voor een ras gaan. Na veel onderzoek ben ik gegaan voor de brits korthaar omdat die over het algemeen rustig zijn en meer aanhankelijk zijn.

Bij de fokker thuis verstopte Max en Bella zich samen onder de kasten. Andere kittens kwamen wel tevoorschijn en konden we pakken, maar net de twee die van mij werden kwamen maar niet.

Nu zijn ze ruim een jaar en de aanhankelijkste katten. Bella komt meerdere keren per nacht knuffelen. Max volgt me als een hondje. Als ik s avonds naar bed ga komen ze direct mee.

Wat ik hier mee wil zeggen is dat het niks zegt hoe ze bij de fokker zijn. Toen ik daar kwam was ik eerlijk gezegd teleurgesteld dat ze zo weg doken en nu ben ik zo blij met mijn knuffelkatten.
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
Arjuna
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 sep 2014 15:57

Re: Twijfel bij kopen kitten.

Bericht door Arjuna »

Als je al een twijfel voelt, zou ik het niet doen........

Ben het daarnaast met Adriana eens.......
Kellystam
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 nov 2014 16:04

Re: Twijfel bij kopen kitten.

Bericht door Kellystam »

Bedankt voor alle reacties! Ik heb besloten om het toch maar niet te doen en ga rustig verder op zoek naar een kitten. Jullie hebben me enorm geholpen!
Gebruikersavatar
EliekeTips
Huiskat
Huiskat
Berichten: 82
Lid geworden op: 26 mei 2014 20:55
Locatie: Leeuwarden

Re: Twijfel bij kopen kitten.

Bericht door EliekeTips »

Vaak zitten er ook wel jonge katten in het asiel. Dus zou daar zeker ook even kijken.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Twijfel bij kopen kitten.

Bericht door mittenslief »

kijk eens op de site van docenschede.nl .....er zitten daar talloze nieuwe pubers in het asiel, kant en klaar en er zitten zeker hele aanhankelijke bij
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
mrruph
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 dec 2013 21:10

Re: Twijfel bij kopen kitten.

Bericht door mrruph »

zijdelings aansluitend op dit topic: ik zag net de volgende advertentie op marktplaats:
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

iemand wil moedwillig zijn nog maar 1 jaar oude huis-tuin en-keuken poes laten dekken voor een nestje, terwijl er al een kattenoverschot is en nog honderden katten in het asiel op baasjes wachten. Heb deze meneer een mailtje gestuurd.

Mochten meer mensen zich geroepen voelen tot een stukje opvoeding, graag!
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Twijfel bij kopen kitten.

Bericht door Jantina »

Succes met het zoeken naar een lieve kroelkat. Ik sluit me aan bij de gegeven reacties.

Goed dat je hebt gemaild, maar vaak is er met deze mensen geen land te bezeilen. Ik kan er ook erg boos om worden, maar ik heb besloten om er niet meer zo op in te gaan. Die mensen gaat het maar om één ding, en dat is niet het welzijn van de kat(ten).
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Plaats reactie