Op zoek naar een Brits Korthaar (Tilburg / Breda)

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
magicalbosko
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 okt 2014 09:59

Op zoek naar een Brits Korthaar (Tilburg / Breda)

Bericht door magicalbosko »

Hoi

Even voorstellen...
Wij zijn op zoek naar een Brits Korthaar en bijgevolg ook naar een goede, betrouwbare fokker!
Wie helpt ons een handje?
Omgeving Tilburg / Breda
(maar als je echt een topadres weet, speelt afstand niet echt een rol)
Alvast bedankt! :cathappy:
Groetjes,

Marc & Nadia
Cerna

Re: Op zoek naar een Brits Korthaar (Tilburg / Breda)

Bericht door Cerna »

Je kunt kijken op kitten te koop (maar dan aan elkaar geschreven) of via de rasverenigingen Neocat, Mundicat, Felikat.

Welke kleur zoek je dan kan ik ook informeren op de facebook site van Neocat-Britten?

Dit adres kwam ik ook nog tegen: http://www.britintkort.nl/brits-korthaar-catteries
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Op zoek naar een Brits Korthaar (Tilburg / Breda)

Bericht door Adriana »

op de site van annet http://www.kitten==tekoop.nl/component/adsmanager/?page=show_category&catid=56&text_search=&order=0&expand=0
zonder == staan 28 brits korthaarkatzels die een nieuw huisje zoeken.
sommige van fokkers maar ook stellen van baasjes die (bepaling in contract) op een of andere reden niet meer voor hun dieren kunnen zorgen en ze via deze site mogen/moeten aanbieden voor herplaatsing.

enne, de meeste erkende fokkers verkopen geen solokittens.. dus als je voor een kitten gaat, dan worden het er hoogstwaarsch twee (wat gezonder en veel leuker is..)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Op zoek naar een Brits Korthaar (Tilburg / Breda)

Bericht door Nikki2309 »

Als je iets verder wilt reizen heb ik een topadres in Maastricht. Komen mijn eigen brits kortharen ook vandaan. Laat maar weten of je naar deze cattery wilt kijken. Ze heeft ook een site
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Op zoek naar een Brits Korthaar (Tilburg / Breda)

Bericht door nellebel »

Ik ken ook een top fokker.zit nu zelf in de lappenmand maar de kittens waren al onderweg. Ze staan op kitten te koop maar er staat niet echt een verhaal bij omdat ze dus zelf ziek is. Dochters regelen het nu. Hele mooie kittens. Wit
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
magicalbosko
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 okt 2014 09:59

Re: Op zoek naar een Brits Korthaar (Tilburg / Breda)

Bericht door magicalbosko »

Nikki2309 schreef:Als je iets verder wilt reizen heb ik een topadres in Maastricht. Komen mijn eigen brits kortharen ook vandaan. Laat maar weten of je naar deze cattery wilt kijken. Ze heeft ook een site
Dit mag je me gerust bezorgen... Afstand speelt niet echt een rol...
Wel dat het gezonde kitten(s) zijn! :eboohoo:
magicalbosko
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 okt 2014 09:59

Re: Op zoek naar een Brits Korthaar (Tilburg / Breda)

Bericht door magicalbosko »

nellebel schreef:Ik ken ook een top fokker.zit nu zelf in de lappenmand maar de kittens waren al onderweg. Ze staan op kitten te koop maar er staat niet echt een verhaal bij omdat ze dus zelf ziek is. Dochters regelen het nu. Hele mooie kittens. Wit
Je mag me gerust meer info bezorgen betreffende deze fokker :!:
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Op zoek naar een Brits Korthaar (Tilburg / Breda)

Bericht door nellebel »

Ik ga er zondag op bezoek.wij hebben altijd contact gehouden. Ze blijft ook altijd contact houden met alle eigenaren en katjes. Ze heeft nu 3 katertjes. Mijn katje van haar had fip maar hij bleek Zwak te zijn. Ze heeft dit gemeld bij de vereniging en overleg is er geweest tussen mijn een haar dierenarts.dit was echt toeval. Nu is haar andere poes dus bevallen van deze kitten staat. Ze fokt maar 1 nestje in de 2 jaar met een poes. Ze heeft 2 poezen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Op zoek naar een Brits Korthaar (Tilburg / Breda)

Bericht door nellebel »

Ik kan zondag wel met haar even hierover spreken
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Op zoek naar een Brits Korthaar (Tilburg / Breda)

Bericht door Nikki2309 »

De Cattery heet van Shorazana http://www.shorazana.nl

Ze doet het met heel veel passie en ze is heel goed voor haar katten. Ze houdt ook als de kittens eenmaal bij je wonen contact met je en met vragen kun je altijd terecht bij haar.
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Op zoek naar een Brits Korthaar (Tilburg / Breda)

Bericht door nellebel »

De fokker die ik ken het van ramanujan van odie bosten. Het zijn kleine witte Britten.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie