Wat gaat samen met een rode 'niet geholpen' kater van twee

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Chaosje
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2014 19:00

Wat gaat samen met een rode 'niet geholpen' kater van twee

Bericht door Chaosje »

Katten vormen niet zoveel geheimen voor mij maar ik word nu geconfronteerd met een situatie waarbij ik jullie hulp nodig heb.

In mijn jeugd had ik een rode kater, die altijd bij mij in bed sliep en een gebied had onder zijn controle zo groot als 7 voetbalvelden, een uniek beest die na negen keer bijna dood, echt negen levens had, en pas aan een overdosis arsenicum dat de buurman had gestrooid tegen de muizen is overleden.
Later wierp de poes van mijn beste vriend een nestje en ik had ineens Koetje, een zwart/witte poes en Vosje, weer een rode kater. Vosje en ik hadden zo'n spirituele band, en liep na 15 maanden onder een auto.. iets te overenthousiast.
Koetje woont nu bij deze vriend en is zes jaar inmiddels, heeft een paradijs van een huis en speelveld ervoor, zelfs een achtertuin, dus die ga ik daar niet weghalen, zeker gezien ze nu bij haar moeder woont.

Jullie begrijpen, rode katers doen mij veel, hun karakter is echt uniek, dus voor de grap tik ik drie dagen geleden op Marktplaats de zoekterm 'rode kater' in, en dus woont bij mij inmiddels Rakker, twee jaar oud, de mooiste rode kater die je in je leven zult zien, de strepen op de vacht, de grote oranje ogen, met het echte karakter, daar zit het probleem dus niet, wij zullen de dikste maatjes ooit worden, ik ben heel blij.
Rakker is niet gecastreerd en sproeit niet, supergezond, geen bultje op de vast, een echte huiskat, houdt van donker, maar kan 's nachts best actief worden.

Echter de reden dat ik dit verhaal tik is dat ik Rakker kon overnemen, omdat de eigenaresse zwaar allergisch blijkt te zijn voor katten, en dat was aan haar te zien ook, dus ik voel haar pijn, dat is niet leuk, ik zal voor Rakker zorgen nog beter dan mijzelf.
Zij zei dat Rakker echt niet alleen kan zijn en andere katten om zich heen nodig heeft, Koetje zou hier weer heenkomen, maar dat is weer gewijzigd, ze kan bij die vriend blijven, dus daar zit Koetje beter. Maar wat doe ik nu?

Hoe lang moet ik wachten om een andere kat te nemen?

En wat voor kat moet ik dan nemen die goed past bij dit type kater?
Zo weet ik dat een wild jong poesje niet goed samen gaat met een gezapige rooie kater.

Mijn voorgevoel zegt dat 2 rooie katers prima samengaan, maar heb daar geen enkele zekerheid over.

Hebben jullie hier ervaring mee, en tips over?

Alvast bedankt!

Michel
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Wat gaat samen met een rode 'niet geholpen' kater van tw

Bericht door pinguin »

aller eerst kater laten castreren eerst die hormonen er uit en kater laten wennen. Wat er bij past ik zou als de hormonen weg zijn voor een 2 jarig leeftijds genootje gaan kleur zal denk ik niet veel uit maken. Kijk naar het karakter ga naar het dierenasiel en kijk daar goed rond.
En misschien je tuin afzetten gezien de vele overleden katten? Of Kat binnen houden?
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie