Zelda

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Zelda

Bericht door ayla »

Beste tip die ik kan geven: ga er niet van uit dat ze op te voeden is ;)

Consequent blijven in wat wel en niet mag is prima. Geen plantenspuit ofzo gebruiken!!!


En super leuk en fijn dat ze weer thuis is samen met vriendje.

Ow enne vriendje is mannetje? Beide op tijd laten helpen anders heb straks een nestje..
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Zelda

Bericht door castratenkoor »

Wat fijn dat jullie haar samen met een vriendje teruggehaald hebben. Dat komt vast goed met vriendje, even tijd nodig om te wennen aan al het nieuws.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Zelda

Bericht door Dinky »

Wellicht dat je dan ook langs speelgoedwinkel kan voor pingpong balletjes (niet sportzaak, die zijn veel duurder), die rollen ook heel makkelijk omdat ze zo licht en glad zijn ;-) Ik had geloof ik 6 voor 2 euro bij Bart Smit.

Tips qua opvoeden: als iets niet mag, zorg dan dat iets dat wel mag aantrekkelijker is ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Zelda

Bericht door Cari »

Leuk dat je haar weer hebt opgehaald en ook een vriendje hebt meegenomen. Was dat een kitten waar ze in het asiel ook iets mee had? Ik hoop dat hij zich snel thuis voelt en in de tegenaanval gaat en dat hij niet een verlegen, onzeker mannetje is, want dan maakt ze gehakt van 'm ;-) . Hoe heb je 'm genoemd?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Zelda998
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 sep 2014 22:10

Re: Zelda

Bericht door Zelda998 »

Het is inderdaad een mannetje. We hebben hem Link genoemd. ;-) Een nestje willen we absoluut vermijden dus heb me daarover al uitgebreid geïnformeerd bij de dierenarts. Deze katten komen beiden van 't straat en vorige week nog een reportage gezien over het zwerfkattenprobleem in Vlaanderen. Er zijn er te veel dus smeken ze nu iedereen om hun kat te laten steriliseren of castreren.

Link is al heel wat losser gekomen in de laatste 2 dagen. Ze spelen/vechten wel vaak, maar ik denk dat dat voor Zelda wel goed is zodat ze leert wanneer ze te ver gaat. Zij is wel steeds degene die uitdaagt, maar Link laat zich gelukkig niet doen. Hij is iets groter en dikker dan Zelda. Zijn favoriete slaapplekjes is de onderste lade van onze nieuwe bureau. En het is echt een knuffelkont.

Zelda is ook ontzettend aanhalig geworden. Wanneer ze speelt moet je haar met rust laten, maar ze heeft nu echt van die momenten dat ze niet kan stoppen met je kopjes te geven. Daarnet was ze op m'n schoot komen zitten en was ze even m'n arm aan het lekken. Zo lief. :)

Dankbaar ook om foto's van te trekken. Hieronder heb ik er wat gepost zodat jullie wat mee kunnen genieten. Zelda is het zwartje, Link het grijs tijgerkatje. De laatste foto is Zelda op de avond dat we haar gevonden hebben.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Zelda

Bericht door Cari »

Wat een prachtig stelletje en gelukkig weet Link inmiddels van zich af te bijten :pdtduel: .
Maar eh.... als jij in België woont, dan had LInk in het asiel al gecastreerd moeten zijn, want dat is per 1 september verplicht :???: .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Cyamytha
Poema
Poema
Berichten: 298
Lid geworden op: 29 dec 2013 13:51
Locatie: Deventer

Re: Zelda

Bericht door Cyamytha »

Wat een plaatjes! Zelda en Link! Superleuke namen ook :D
Ankie, personeel van Beer en vrouwtje van Astor de hond!

Album Karel en Beer


*Karel* (28-7-'13..5-6-'18)
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Zelda

Bericht door flower1980 »

Mooie serie :-) Wat een schatjes.
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Zelda998
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 sep 2014 22:10

Re: Zelda

Bericht door Zelda998 »

Is inderdaad verplicht, maar ze zijn nog erg jong en dat houdt meer risico's in heb ik me laten vertellen. Dus dan laat ik het liever op iets latere leeftijd doen. Heb daar eigenlijk niet meer achter gevraagd. Ze moeten ook nog gechipt worden. De dierenarts stelde voor dat te doen wanneer ze geholpen worden en dus onder verdoving zijn want blijkt nogal pijnlijk te zijn voor de katjes. Verder zijn ze wel ontwormd en ontvlooid en hebben ze een eerste vaccinatie gekregen. Over dat laatste moet ik me nog wel eens verder informeren.
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Zelda

Bericht door Nikki2309 »

Wat een doetjes! Geniet van ze
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Zelda

Bericht door Dinky »

Wat een geniet foto's :-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Zelda

Bericht door Cari »

Zelda998 schreef:Is inderdaad verplicht, maar ze zijn nog erg jong en dat houdt meer risico's in heb ik me laten vertellen. Dus dan laat ik het liever op iets latere leeftijd doen. Heb daar eigenlijk niet meer achter gevraagd. Ze moeten ook nog gechipt worden. De dierenarts stelde voor dat te doen wanneer ze geholpen worden en dus onder verdoving zijn want blijkt nogal pijnlijk te zijn voor de katjes. Verder zijn ze wel ontwormd en ontvlooid en hebben ze een eerste vaccinatie gekregen. Over dat laatste moet ik me nog wel eens verder informeren.
Dat is dan al het bewijs dat de nieuwe wet een wassen neus is :-( . Ik kan me jouw standpunt wel voorstellen, maar het asiel is illegaal bezig, wat zij doen is verboden. Wat chippen betreft, ik heb heel wat hummeltjes gechipt zien worden bij de 1e enting en als je da een beetje handig is, geven ze geen krimp. Tussen de 1e en 2e enting zit 3 weken, dus hou dat in ieder geval in de gaten. Op welke leeftijd laat je ze castreren?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie