Wel of geen kat erbij

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
deruijter
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 dec 2013 14:49

Wel of geen kat erbij

Bericht door deruijter »

We hebben hier een ragdoll/heilige birmaan poes van nu 11 maanden. Het is een schat van een beest maar heel heel erg aan mij gehecht ze loopt nog te miauwen als ik naar de wc ga. Ook hebben we qua gezondheid(o.a.niessziekte) helaas al veel pech (lees kosten) met haar gehad, maar goed ze is nu prima in orde en lekker levendige dame. Maar...... omdat ze zo op mij leunt speelt ze niet echt zelf en als ik niet met haar speel slaapt of wandeld achter mij aan.Ze is uitgeken op haar speelgoed en nieuw speelgoed is ook niet echt in trek. Als de kinderen er zijn is ze wel actiever zeker als de treinbaan op de grond komt maar de rest vd dag slaapt is dit normaal. Ook de buitenren is een ramp ze miawt erin en vind niet leuk dat ik er niet ben dan(zie andere topic). Nu vraag ik me af is het wijs om nog een kat aan te schaffen en wat kan ik verwachten ruzie of juist meer rust en gezelligheid voor haar en voor mij.

Het ras vind ik geweldig ook omdat ze rustig is en dat is erg belangrijk aangezien ik 2 boys heb met een ADHD en eentje ADHD en klassiek autisme. Het heeft ook echt even geduurd eer dat ons gezin aan haar gewend was zeg maar, andersom was dit meteen o.k. Wat kan ik verwachten als er een poes bijkomt qua gedrag, kosten drukte in huis ? Het liefst willen we geen kitten maar een wat oudere poes is dit verstandig of voor succes van slagen beter wel weer een kitten ? Ik ben thuismoeder en ben dus gemiddeld genomen de hele ochtend of middag thuis bij ze. Ik hoor graag de tips en ervaringen mijn labtop wordt nu overgenomen door een kopjes gevende Diva aandacht !!!!!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Wel of geen kat erbij

Bericht door Dinky »

Hoe het zal gaan hangt enorm af van beide katten. Wanneer er de eerste dagen naar elkaar gegromd/geblazen wordt moet je hier niet van schrikken ;-)

Ik denk dat een sociale kater van tussen de 1 en 3 jaar er wel goed bij zou kunnen passen. Misschien bij de birmanenrasclub en/of ragdollrasclub eens vragen of ze nog een leuke herplaatsen hebben? En anders eens rondkijken op ikzoekbaas.nl?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Wel of geen kat erbij

Bericht door eveline1982 »

Als ze zo gek is op aandacht is de kans op slagen wel groot! Kwa kosten moet je aan het dubbele denken, heel simpel :) . Een potje maken voor de dierenarts is altijd handig en zo kom je niet voor enorme kosten op je rekening te staan. Ik zou niet voor een oudere kat gaan, of deze moet bekend staan goed met jong grut om te gaan en nog heel speels zijn. Een kat van haar leeftijd die bekend is en sociaal is met soortgenoten zou een goed begin zijn.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wel of geen kat erbij

Bericht door Adriana »

er staat een ragdoll poes bij kitten te koop en nog wat aziaten ter herplaatsing.
in dit geval zou ik voor een jongere kater gaan..
(adres aan elkaar plus nl plus www)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie