Kat houden

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9342
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat houden

Bericht door castratenkoor »

Hij zal ingeënt zijn tegen kattenziekte en niesziekte. Bij het vechten kan hij FIP - FIV - Felv oplopen. En daar is geen genezing voor, als hij dat oploopt dan overlijdt hij.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kat houden

Bericht door Scooby Doo »

maar dan moet die andere kat waar hij mee vecht dat toch ook hebben?
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Kat houden

Bericht door Ms Maaike »

Ja uiteraard. En dat komt heus voor.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kat houden

Bericht door Scooby Doo »

Helaas zoiets houd je dan niet tegen, ik ga hem echt niet binnenhouden omdat hij iets kan oplopen. dan zou hij dus nooit meer buiten mogen rondlopen wat hij zoo graag doet? als we allemaal in een glazen hokje gaan leven kan ons ook weinig meer gebeuren. het leven zit helaas vol met risico's en de dood loert overal op ons levende wezens. als je daar overal aan moet gaan denken. happy life heb je dan. Nee bedankt,beter een kort gelukkig leven dan een lang ongelukkig leven..
Gebruikersavatar
Jonneke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 okt 2014 16:59

Re: Kat houden

Bericht door Jonneke »

Tuin catproof maken? Kan 'ie wel naar buiten, maar niet verder dan de tuin. Helemaal ideaal als katten ook niet naar binnen kunnen, kan Brutus ook niet meer vechten.
Kopje van Evie (+/- 01-10-2012)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat houden

Bericht door Dinky »

Ik raad je wel aan om Brutus regelmatig te controleren op wondjes. Bij wondjes kan het namelijk nogal eens uitgroeien tot een abces en dan zal je er mee naar een dierenarts moeten ;)

Het leven bestaat inderdaad uit een balans vinden tussen gelukkig zijn en veilig zijn. Waar die grens ligt bepaald een ieder voor zichzelf.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kat houden

Bericht door Scooby Doo »

Jonneke schreef:Tuin catproof maken? Kan 'ie wel naar buiten, maar niet verder dan de tuin. Helemaal ideaal als katten ook niet naar binnen kunnen, kan Brutus ook niet meer vechten.
Daar vind ie niks aan. hij wil altijd graag langs voor weg. het is geen kat om in een klein achtertuintje te zitten en ik wil hem dus niks ontnemen. ook klimt hij graag in de boom die in de tuin van de buren staat ,vooral als er een vogeltje in zit.hij speelt nooit met balletjes en speelgoed maar haalt zijn beweging juist uit het jagen.geregeld komt hij ook met een muis thuis, als ik mijn tuin ga afsluiten kan hij alleen nog maar naar die boom kijken en nergens meer op jagen.mocht hij iets oplopen buiten .So be it, dieren denken er niet bij na dat ze ergens iets van op kunnen lopen. maar als wij mensen moeten gaan zorgen dat ze niks kunnen oplopen door ze dan maar ineens binnen te gaan houden als ze dat niet gewent zijn snappen diezelfde dieren dat ook niet.dus laat ze dan maar liever dieren zijn..

ik aai hem elke dag en dan voel ik gelijk voor bobbels enz ,als hij echt gewond is dan zet ik hem op anti biotica ,maar dat Fiv en Fab daar is dan niks tegen te doen hoe erg het ook is.kga mijn kat er niet voor binnen houden,
Plaats reactie