Kat houden

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kat houden

Bericht door Scooby Doo »

Dus ik moet harder zijn en het schooien negeren? ik hoop dat hij dan nog lief tegen mij blijft..
ik kan het ook slecht hebben als hij zijn poot gaat opheffen tegen mij. maar goed we zullen zien . ik zet hier overal water, nu staat er een bak buiten en binnen in de keuken maar zal hem bij de trap zetten zoals je zegt. ik hoop ook niet dat hij mij nu gaat lastig vallen als ik zelf aan het eten ben om 1800uur als ik hem alleen maar s'ochtends en s'avonds om 10uur natvoer geef,want dan ben ik hier straks nog degene die zijn poot gaat heffen :-P
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Kat houden

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Ik word dood moe van jou
En Maar zeiken en zeiken en zeiken
Ik zou zeggen verkoop je kat aan iemand die er wel geld aan KAN besteden
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Kat houden

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

5 euro zakje royal canin PROBEER HET. Je kan er een kleine maand mee doen
Is dar te duur?!
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Cerna

Re: Kat houden

Bericht door Cerna »

Maar wat ga je nu met die brokjes doen?
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kat houden

Bericht door Scooby Doo »

Gizmobritsekorthaar schreef:Ik word dood moe van jou
doodmoe? wat doe je dan nog hier?! ga dan lekker naar bed om te slapen :lol:

en zal nog eens wat proberen ;-)

Alleen hoe weet ik dat hij het lekker blijft vinden? kans is ook dat ze het meestal opeten omdat het nieuw is...
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat houden

Bericht door nellebel »

ik geef dus RC voer, enne helemaal niet duur want ik koop het altijd in de aanbieding. registreer brutus op hun site en je krijgt al een stapel bonnen cadeau. koop het voer bij een erkend dealer van RC en je doet mee met hun spaarpgramma. 5 zakken kopen 1 zak gratis, en dan ieder jaar een kalender gratis waar ook bonnen inzitten.
ik zeg niet dat je Rc moet gaan geven, maar een beetje dorzoeken en je vind korting genoeg. ik heb nog nooit het volledige bedrag betaald voor een zak RC.
tevens hebben ze er minder van nodig en ze blijven gezonder als met het supermarkt voer.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: Kat houden

Bericht door G+S »

Ik denk dat dit tevergeefs is dames! Wat we ook proberen uit te leggen, voor te kauwen of aanbieden aan drestar hij lacht ons allemaal vierkant uit..

Brutus is, en blijft hierbij het slachtoffer.. Of hij dat nou wil of niet ;-)
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Kat houden

Bericht door Kattebeest »

Denk dat het wel meevalt met Brutus ;-) .

Die krijgt straks naast zijn 2 zakjes felix onbeperkt brokjes (merk staat alleen nog niet vast) en voor zijn gebit een paar keer per week blokjes van 3 cm rauwe (eerst ingevroren) kipfilet.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat houden

Bericht door castratenkoor »

Zeker, dat komt helemaal goed met Brutus. We denken gewoon regelmatig even mee. Het gaat om het eindresultaat.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat houden

Bericht door Dinky »

Brutus heeft drestar al behoorlijk onder de duim gekregen :lol:
Heb ook niet het idee dat het tevergeefs is wat hier wordt geschreven ;-) Het is alleen lastig omdat de (financiële) middelen van drestar zeer beperkt zijn ;-)

Hoe je merkt of hij het echt lekker vind is als hij er lekker van blijft eten, niet te voorspellen vooraf ;-)

En qua drinken zit je natuurlijk in soort vicieuze cirkel. Hij drinkt niet omdat hij niet hoeft te drinken door het natvoer. Jij geeft hem vervolgens weer natvoer omdat hij niet drinkt waardoor brutus weer geen noodzaak heeft tot drinken en jij hem weer natvoer geeft.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Renatevanderveer

Re: Kat houden

Bericht door Renatevanderveer »

Ik heb deze week al 3 aanbiedingen gezien van verschillende dierenspeciaalzaken die Royal Canin in de aanbieding hebben.
1 + 1 gratis, 400 gram gratis erbij of 10% korting, ik noem maar iets.
Royal Canin hoeft niet duur te zijn, mits je op aanbiedingen af gaat.
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Kat houden

Bericht door Ms Maaike »

Eens met Nancy. Ik vind dat Drestar al 180 graden omgedraaid lijkt te zijn (lees pagina 1 nog maar eens om te vergelijken ;) ). Ik zou ook lachen als ik zulke reacties over me heen zou krijgen. :-P
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat houden

Bericht door nellebel »

nog even en brutus vraagt hier advies over drestar, hahaha hoe hij zijn PERSONEEL kan trainen, al lukt hem dat al aardig. nog even en je bent ook zo'n muts die zijn plekje in bed afstaat aan zijn kat hahahaha
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: Kat houden

Bericht door G+S »

Haha dan maar een muts :lol:
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kat houden

Bericht door Chiquita98 »

Gooi lekker een plump water bij het zakje vlees. Heeft ie lekker een vol bakje en hij krijgt genoeg vocht binnen.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Plaats reactie