Kat houden

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: Kat houden

Bericht door G+S »

Ik denk niet dat saté-saus heel goed is voor katten eerlijk gezegd..
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat houden

Bericht door castratenkoor »

Dat is allemaal veel te zout om te beginnen. Grote kans dat hij nu weer gaat braken en diareeën. Is geen goed idee hem mensen-eten aan te bieden.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat houden

Bericht door Dinky »

Ik geef hier visan optima en dat wordt met smaak gegeten maar smaken verschillen. Dinky lust immers geen Felix terwijl Brutus er wel lekker van eet ;-)
Maar zeker satésaus lijkt mij niet gezond voor een kat.....
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kat houden

Bericht door Scooby Doo »

Nou geen hele bak satésaus hoor. er zat wat saus resten aan het stukje kip wat hij kreeg. dus valt allemaal wel mee. en hij houd het goed binnen ,is er niet ziek van ofzo. mijn honden kregen vroeger ook altijd eten van tafel .spaghetti met saus,chilli con carne aardappelen ,groente ,gebakken gehakt en ja ook chinees.hele bakken vol en toch mooi 16 en 17 jaar geworden voor duitse herders en nooit gezendheids problemen gehad.dus ja
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: Kat houden

Bericht door G+S »

Prima, dan geef jij je kat gewoon kip met satésaus ;-)
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kat houden

Bericht door Scooby Doo »

Nee niet altijd hoor. ik eet het liever zelf maar zoveel naar de chinees ga ik ook niet.en dat met die honden was een heel andere tijd. ;-)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat houden

Bericht door castratenkoor »

Blijft heel onverstandig het hem te geven. Zo help je zijn nieren om zeep. Honden verdragen mensen-eten beter dan katten, al is het ook voor honden geen aanrader.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Kat houden

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Kip saté hmmmmmmmm lekker
Mssr niet verstandig voor brutus hihi
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kat houden

Bericht door Scooby Doo »

Haha nee inderdaad niet verstandig omdat het veel te zout is. een keertje kan natuurlijk niet direct kwaad .ik dacht nu rent hij vast wel naar zijn bakje met water omdat die enorme dorst krijgt, maar katten zijn volgens mij niet zo ,als ze geen water drinken gaan ze ook niet drinken,ook al drogen ze uit. wat doen ze zichzelf toch aan. een kat luistert dus niet naar zijn lichaam maar doet waar die zelf zin in heeft,ook al kost het hem zijn leven.ik wouw dat ik even met de kat kon praten. zo van je moet meer drinken joh. is beter voor je nieren en dan kun je ook is chinees eten of bijt eens wat meer op harde koekjes omdat het beter voor je tanden is. :-P

Maar Brutus eet nu bv graag Felix zakjes.ik heb al veel ander blikvoer geprobeerd waaronder ook Felix blikjes en die moet hij zelfs niet hebben. maar stel je gaat met hem in Turkije wonen en ze hebben daar helemaal geen Felix zakjes. laat hij zich dan nog liever verhongeren? of een heel extreem voorbeeld .er breekt een atoomoorlog uit en je moet met je kat in een atoombunker waar alleen maar Lucky kat kattenbrokjes van de Aldi zijn, die jou kat totaal niet lust. gaat hij dan nog liever dood dan ze te eten? wij mensen eten wel droog oud brood om te overleven .ik las ergens dat een kat zich kan laten verhongeren als hij iets niet lekker vind..heeft een kat dan helemaal niet het vermogen om zich aan te passen in andere leefomgevingen waar ander voedsel is?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat houden

Bericht door castratenkoor »

Dat zal verschillen van kat tot kat. De ene zou zich schikken en gaan eten wat de pot schaft en de andere, hardnekkige volhouder hongert zich liever dood dan bagger eten.

Hier drinken mijn katten wel met een zekere regelmaat. Wat je b.v. ook eens kunt proberen is een zware stenen hondenbak met water in een hoekje op de trap zetten. Dan kan hij een tree lager staan en makkelijk drinken. Dat zie ik ze hier heel veel doen.
Ik ververs alle waterbakken 2 x daags.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Kat houden

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Waar maak je je druk om? Neem aan dat je niet Naar turkije gaat en die atoombom komt hier niet voor
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat houden

Bericht door castratenkoor »

En als er voor de mensen helemaal niks meer te eten is, kan de kat zelf ook nog in de pan belanden. In oorlog en krapte gelden heel andere regels en dat is logisch.

En dan is het probleem van kattenvoer meteen opgelost ;-)
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat houden

Bericht door nellebel »

ik heb 5 waterbakjes staan en ze drinken hier het liefste "oud" water. om de dag ververs ik het water, de ene dag 3 bakjes, de andere dag 2. tussendoor wel bijgevuld, maar dan maak ik ook echt het hele bakje schon. anders blieven meneer en mevrouw het niet hahaha. ik heb gelukkig erg goede drinkers. ook als ik uit de douche kom, vooral gijs, die zit continue met zijn pootjes in het water en likt het af. nou is gijs sowieso een waterrat uhh waterkat. met het warme weer extra gourmetsoep gehad. ik doe er sowieso altijd water onder mengen maar nu nog meer.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat houden

Bericht door Dinky »

Denk dat overlevingsmodus van kat tot kat zal verschillen.
Zou het niet uittesten want dan krijg je leververvetting als mis gaat ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kat houden

Bericht door Scooby Doo »

Gizmobritsekorthaar schreef:Waar maak je je druk om? Neem aan dat je niet Naar turkije gaat en die atoombom komt hier niet voor
Nou gisteren avond was hij erg chagrijnig tegen mij .hij hefte zijn ppot al op,omdat hij alleen maar brokken had staan .toen ik hem een beetje natvoer gaf was hij weer poeslief. maar ik ben toch echt niet van plan om meneer 3 zakken (voor mij duur)natvoer te gaan geven. hij eet brokken ,dat heeft hij bewezen ,dan wel als hij veel honger heeft ,en kauwt er goed op dus heeft nergens geen last van.

ik doe nu ook telkens de droge brokken door zijn gelei en dat vind hij ook niet zo leuk heb ik het idee, maar dan eet hij ze wel iets beter op. wat dat betreft zal het waarschijnlijk erg moeilijk zijn om een kat van 8 jaar nog zijn eetgewoonte te veranderen? en dat is natuurlijk het nadeel als je een oudere kat neemt.iemand met veel geld koopt hele dagen dure Sheba en dan gaat de kat naar iemand met weinig geld en moet ie het ineens doen met Lucky cat omdat het nieuwe baasje geen duur vlees kan betalen. hoe gaat dat dan in het asiel vraag ik mij af? of in de opvang. lijkt mij toch ook niet dat katten daar duur vlees voorgeschotelt krijgen. of gaan daar de katten ook dood van de honger en beginnen ze te meppen omdat ze hun zin niet krijgen..beetje het idee van een kind dat vervelend word als hij zijn snoep niet krijgt door pure verwennerij :-P
Plaats reactie