Marktplaats

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Marktplaats

Bericht door G+S »

Zo, ik zag net een advertentie op marktplaats en daar schoten de tranen zowat van in m'n ogen..

Afbeelding

Deze poes is opzoek naar een gratis dekkater omdat ze te vaak krols word..

Afbeelding

Nou ik kon m'n ogen niet geloven en heb dan ook een mailtje naar de adverteerder gestuurd:

Beste T.C,

Na het lezen van uw advertentie moest ik hier wel op reageren.
U bent op zoek naar een gratis dekkater om uw poes van 7 maanden!!! Te laten dekken!?
Sorry maar dit is echt niet gezond voor de poes.

Een poes is al heel jong vruchtbaar, maar over het algemeen is het beter om te wachten tot ze minimaal 1 jaar oud is. Dan is ze zowel lichamelijk als psychisch beter in staat te bevallen en voor de kittens te zorgen.

Daarbij zitten alle asiels in Nederland zowat vol met kittens en poezen/katers zonder baasje en u laat uw poes dekken omdat ze zo vaak krols is!?
Daar is een veel betere oplossing voor en dat is de poes laten castreren bij de dierenarts. De poes heeft waarschijnlijk ook erg veel last van de hormonen en zal door de krolsheden afvallen en uitgeput raken. Ik raad dan ook aan de poes zo snel mogelijk te laten helpen.
Ook zal ze, door de hormonen gaan proberen uit te breken met alle risico's ten gevolg. U weet dan niet door welke kater ze gedekt gaat worden en ze kan hier talloze ziekten door oplopen.

Zie dit niet als een aanval, ik heb juist het beste voor met uw poes.

Ik hoop dat u mijn adviezen aanneemt.

Groetjes Kimberly

Nu maar hopen dat ze mijn adviezen aannemen!
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Marktplaats

Bericht door castratenkoor »

Pfffff misdadig deze advertentie. Ik krijg er moordneigingen van. Arme poes, waar is ze terecht gekomen. Goed van je dat je de moeite neemt haar te mailen Kimberly! Ik hoop dat je haar op een juiste manier aan het denken zet.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Marktplaats

Bericht door nellebel »

:eclap: :eclap: kanp dat je dit doet. ik lees bewust zulke sites niet omdat ik er zelf erg gefrustreerd van zou raken. maar goed dat je dit hebt gedaan. nou hopen dat het helpt.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: Marktplaats

Bericht door G+S »

Ik was eigenlijk gewoon op marktplaats aan het neuzen naar een nieuwe krabpaal voor boven om het kleine tonnetje te vervangen en kwam toen eigenlijk via, via bij deze advertentie uit.

Ik nam als voorbeeld mijn eigen semmie voor me, (ook 7 maanden) die toevallig gister geholpen is en ik dit met spoed heb laten doen omdat ik zelf zag hoe vreselijk moeilijk ze het steeds had als ze Krols was.

Ik kreeg er gewoon de rillingen van.. 7 maanden en dan al laten dekken uit gemakzucht.. Bah!

Ik hoop ook echt dat er een lampje gaat branden bij ze na het lezen van mijn mailtje!
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Cerna

Re: Marktplaats

Bericht door Cerna »

Goed van je!
Ben alleen bang dat zulke types de schouders op zullen halen en denken "waar bemoei je je mee, mens".

En inderdaad arme poes; je laat een kind van 12 toch ook niet zwanger worden omdat ze voor het eerst ongesteld is?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Marktplaats

Bericht door Dinky »

Hopelijk is het inderdaad onwetendheid van de adverteerder en heb jij diegene nu op de juiste weg geholpen ;)
Inderdaad een poesje van 7 maanden zou je kunnen vergelijken met een kind van 12. Die is ook vruchtbaar en dan zou je die dus zwanger laten worden omdat ze zoveel last heeft van het ongesteld zijn?

Jij hebt in elk geval je best gedaan ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: Marktplaats

Bericht door G+S »

Jeej heb antwoord gehad van de adverteerder

Meid ik zie dit zeker als geen aanval , ik ben 19 jaar gaat na school en ik zag mijn poesje altijd krols vandaar dat ik dacht dat geen kwaad kan om haar te laten dekken. Maar inderdaad u heeft gelijk zij is nog heel jong vandaar dat ik de advertentie eraf heb gehaald!!!! Iedereen kan fouten maken is normaal.

Ben blij dat ze de boodschap begrepen heeft! :)
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Marktplaats

Bericht door castratenkoor »

Nou is toch win-win situatie. Maar vrees wel dat het alleen uitstel is, dus dat ze haar later alsnog laat dekken. Gewonnen is in ieder geval dat ze niet zo extreem jong moeder wordt. Nu het castreren nog........

Ik denk overigens niet dat het aanbod van gratis dekkater groot wordt met zo'n advertentie........
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: Marktplaats

Bericht door G+S »

Heb het net even gecontroleerd en de advertentie is iniedergeval verwijderd.

Ja ik hoop echt dat ze het snapt. Kleine kans maar hopelijk word ze geen moeder met 7 maanden inderdaad!
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Marktplaats

Bericht door nellebel »

Zag er net ook 1 op een regionale site. Iemand die het zijn poesje gunt ook een keer gedekt te worden en nestje te krijgen. Alsof dat zon feestje is voor de poes
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Marktplaats

Bericht door eveline1982 »

Wat goed! Ja vaak is het toch onwetendheid, maar dan denk ik bij me eigen, kom op google dan gewoon even!!!! Gelukkig hoeft dit poesje nu nog geen nestje en hopelijk word de eigenaar zo gek ervan dat ze haar toch zsm laten castreren.

Ja wat erg he! Ik lees dat soort advertenties ook wel is, gelukkig niet te vaak. Eigenlijk moeten de eigenaren dit neerzetten, ik gun dat me poes in haar nek word gegrepen en verkracht door een kater. Bloedonderzoeken en andere onderzoeken zijn niet nodig want dat heeft mijn poes ook niet gehad. En ach wat is een soa tegenwoordig! De kittens worden rond de 5de a 6de week aangeboden op internet, ws gratis, want dan zijn we er achter gekomen dat een nestje eigenlijk veel te veel werk is! Het is van groot belang dat de kater en de poes gezonde kittens maken, want elke nacht me bed uit daar zit ik niet op te wachten. Als ze ziek worden dan dumpen we ze of laten ze lekker gaan, want dat is de natuur. Heeft u een leuke kater, bel of mail dan!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: Marktplaats

Bericht door G+S »

Hahaha ja inderdaad zo werkt het wel! Ik vind het ook zo vaag dat mensen zich niet eerst voorbereiden voor ze zo'n beslissing nemen!

Ik heb d'r nog een mailtje nagestuurd met daarin nog duidelijk dat het voor de poes veel beter zou zijn als ze d'r laat helpen!

Dus op hoop van zegen! :)
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Marktplaats

Bericht door Ikey »

WAt goed dat je dat hebt gedaan! En zelfs nog een positieve reactie gehad. Hopelijk laat ze haar poes helpen, maar ik vrees het ergste.

Ik kijk bewust niet meer op MP, juist om dit soort advertenties. Ik word er veel te emotioneel van en wil ze allemaal redden. Vind JP niet leuk ;-)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: Marktplaats

Bericht door G+S »

Ik kreeg dit mailtje net nog van de adverteerdster:

Jaa u heeft gelijk. Jaa we willen haar laten behandelen alleen weten niet precies waarneer en hoe oud ze ervoor moet zijn.
Dat zal ik eventjes moeten na gaan vragen bij de dierenarts. gaan we weer langs voor controle.

Alvast bedankt!!

Het lijkt er echt op dat ze de boodschap begrepen hebben! Heb nog een mailtje terug gedaan met dat ik het super vind dat ze het zo goed oppakt en met de voordelen van een sterilisatie/castratie en als ze nog ooit vragen heeft ze die gerust mag stellen!


Hopelijk is dit een eind goed, al goed! :)
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Marktplaats

Bericht door Anne87 »

Krijg alleen wel het idee dat het mensen zijn die heel weinig van katten weten. Wel laten dekken met zeven maanden maar niet als het nog een kitten is, vragen bij een DA wanneer een kat gesteriliseerd kan worden? Dat is het eerste telefoontje wat ik zou plegen als mijn kat krols zou worden.
Plaats reactie