Standaard geen koopovereenkomst?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Standaard geen koopovereenkomst?

Bericht door Dinky »

Wat een opluchting dat er geen sprake is van HCM!
Benieuwd wat ze gaan bedenken om het hijgen/benauwdheid aan te pakken omdat het nog niet nodig was om pufjes te gaan geven ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Standaard geen koopovereenkomst?

Bericht door Anne87 »

Ja ik ben ook benieuwd... Maar zowel bij onze vaste DA als gisteren op de Wagenrenk werd aangegeven dat dit hijgen niet normaal is (joh...) en dat er wat tegen moet gebeuren (ik herhaal: joh...), dus ik hoor het wel. Moet maandag sowieso naar de DA met Milo, dus dan hoop ik ook meer info te krijgen over Noodle.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Standaard geen koopovereenkomst?

Bericht door Chiquita98 »

Vooralsnog dus goed nieuws. Benieuwd wat er wel uit gaat komen.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Standaard geen koopovereenkomst?

Bericht door BloemTetsu »

Dat is een opluchting. Nu nog duimen voor oplossing van het hijgen en benauwd zijn.

Er zullen best wat mensen rondhuppelen die hijgen bij een kat wel normaal vinden, DA weet niet vantevoren niet of je daar bij hoort.

Succes met Milo!
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Standaard geen koopovereenkomst?

Bericht door Anne87 »

Dat weet ik, maar wij waren uberhaupt degenen die het bij de DA aankaartten, omdat we het niet normaal vonden dat Noodle zo hijgt. ;-) DA geloofde ons eerst niet, omdat hij het daar natuurlijk niet deed, dus toen hebben we het gefilmd en zijn we terug gegaan. Maar goed, ik hoop dat er een oplossing voor komt. :) Het is gewoon pure benauwdheid, en dat is niet goed.
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Standaard geen koopovereenkomst?

Bericht door Anne87 »

Noodle is gisteren voor zijn jaarlijkse APK (enting en gezondheidscontrole) geweest. Alles zag er in principe goed uit. Zijn hartje had nog wel het ruisje, maar goed, het is geen HCM en hij heeft er geen last van. Zijn longetjes klonken naar omstandigheden prima, dus daar zijn we ook tevreden over. Hij was een echte charmeur en had binnen no time de dierenarts en de assistente ingepakt hahaha.
Alleen, op zijn achterste kiesjes is tandsteen (?) aanwezig. Een klein rood randje op de kies, tegen het tandvlees aan.
De mannen hier krijgen KVV, brokken zonder granen en suiker en snoepjes zonder granen en suiker. Wat zou dat dan kunnen veroorzaken? Wat kan ik eraan doen?

Hij eet trouwens ook dingen die hij niet moet eten. We proberen erop te letten, maar lintjes, veertjes, maar ook plastic (verpakkingen van reclame folders, of harde plastic dingetjes van speelgoed), papier en karton wordt opgegeten. Ik vermoedde een tekort aan de één of andere voedingsstof, maar de dierenarts zei dat het ook gedrag kan zijn zonder dat er een tekort aan het één of ander is. Lastig dus. Helaas kunnen we hem alleen maar heel goed in de gaten houden en alles opruimen, maar ja, soms mis je iets, of gaat er iets mis. Als iemand daar tips voor heeft, hoor ik het dus ook heel graag. :)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Standaard geen koopovereenkomst?

Bericht door Dinky »

Heerlijk dat het goed gaat met Noodle :)

Heb je al eens een poging gedaan om de tandjes van Noodle (en Milo) te poetsen? Een andere manier om te "poetsen" is prooidieren geven (zoals eendagskuikens) maar daar was Noodle volgens mij niet zo van gecharmeerd meen ik me te herinneren? Eigenlijk dus grotere stukken vlees (KVV heeft als voordeel dat het compleet is maar daar worden de tanden niet mee gepoetst).

Wat betreft het opeten heb ik geen tips. Hier ook af en toe eentje die als een hondje de grond af snuffelt en als daar dan wat kleins ligt wordt het opgegeten. Behalve dus zorgen dat er niets blijft liggen zou ik niet weten wat je er aan kan doen ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Standaard geen koopovereenkomst?

Bericht door Anne87 »

Ze krijgen rauwe kipfilet, omdat dat de tandjes zou poetsen, als het groot genoege stukken zijn. Misschien kan ik die frequentie opvoeren en dat vaker geven... Dom, had ik zelf ook kunnen bedenken, maar goed dat je me er inderdaad even op wijst dat KVV niet schoonmaakt.

En inderdaad heerlijk dat het goed gaat met hem. Bij zijn vorige bezoek was hij 5.53 kilo. Dat was in juni/juli. Nu is hij 6.4 kilo dus ook het groeien gaat goed. Afgezien van zijn longetjes wijst nog maar weinig op zijn slechte start. Ik ben er erg blij om, hij was toch mijn zorgenkindje.
Shimbalaya

Re: Standaard geen koopovereenkomst?

Bericht door Shimbalaya »

Onze Simba had sinds de leeftijd van 1 jaar ongeveer ook last van wat tandsteen en rode randjes.
En vreemd genoeg ook alleen op de achterste kiezen.
Sindsdien ben ik 2x per week rauwe kipfilet gaan voeren en 1x per week biefstuk/bieflapje in vrij grote stukjes zodat ze goed moet kauwen.
Kip met bot zoals drumsticks of kippennekjes worden hier niet gegeten en tandjes poetsen kan ik ook wel vergeten.
Sinds ze rauw vlees krijgt is het tandsteen geheel verdwenen maar de rode randjes zijn er helaas wel nog, wel minder erg dan vroeger.( ze is nu 3 jaar)

Ik blijf het goed in de gaten houden en heb daarom voor alle zekerheid Gingivit gekocht bij de Huisdierendokter, tegen tandvleesontsteking.
Mochten de rode randjes gaan verergeren heb ik de tabletten tenminste al in huis.

Ik heb ook geen flauw idee waardoor dat veroorzaakt wordt.Wist ik het maar.
En fijn dat alles goed gaat met Milo.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Standaard geen koopovereenkomst?

Bericht door castratenkoor »

Ik geef ook 2 x per week kippenvlees en 1 x per week rund. Ook hier eten ze helaas geen vleugeltjes en drumsticks.

Met eendagskuikens opgehouden voorlopig. Ouwe Sjaak krijgt het niet meer goed weg en slikt dan enorme stukken in. En braakt dat dan weer uit. Niet goed voor hem en niet goed voor mij. Dus voorlopig geen kuikens hier.
Maar bij gezonde katten ook een prima middel om de kaken te trainen en de kiezen schoon te slijpen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Standaard geen koopovereenkomst?

Bericht door Anne87 »

Okay dan ga ik dat gewoon meer doen, grote stukken rauw vlees.
Gingivit had ik net ook al gezien bij huisdierendokter. Wat is het precies? En wat doet het?
Shimbalaya

Re: Standaard geen koopovereenkomst?

Bericht door Shimbalaya »

Volgens de bijsluiter zijn de belangrijkste bestanddelen van Gingivit :Ferrum Phosphoricum( ijzerfosfaat) en Natrium Phosphoricum.
Ik heb zelf effe gegoogled.De eigenschappen van ijzerfosfaat zijn:

- Het bindt zuurstof in de rode bloedlichaampjes zodat deze tot in de cellen kan komen.
-middel voor het 1e stadium van een ziekte.
- versterkt de weerstand.

Ik heb de tabletten nog niet gebruikt, of ze dus helpen weet ik nog niet.
Simba is een ramp met pillenslikken dus voorlopig wacht ik nog effe af. ;-)
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Standaard geen koopovereenkomst?

Bericht door Anne87 »

*omhoogschop*

Ik twijfel of ik met Noodle naar de dierenarts moet of niet. Het gaat eigenlijk al vrij lang goed met hem. Hij heeft sinds begin juli geen antibiotica meer gehad. Het ging zelfs zo goed, dat we de visolie en L-lysine hebben teruggeschroeft. Van elke dag zat hij op een gegeven moment op één keer in de twee weken en het bleef maar goed gaan!

Maar sinds maandag is hij weer aan het reutelen met zijn ademhaling. Zijn voetzooltjes en oortjes zijn warm (vooral 's avonds, soms ook overdag). Hij heeft grote troepjes in zijn ooghoeken zitten (vooral zijn rechteroog), aan de neuskant kan ik elke dag meermaals een grote bruine plak wegpeuteren.

Hij heeft nu dus weer elke dag zijn visolie en L-lysine, maar hij blijft warm en reutelig. Hij jammert af en toe ook een beetje, lijkt wat rusteloos. Ik weet niet zo goed wat het is. Met Noodle ben ik natuurlijk extra voorzichtig, met zijn verleden. Wat is wijsheid?
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Standaard geen koopovereenkomst?

Bericht door Brittenbolletje »

Langs de dierenarts gaan. Als jij het niet vertrouwd zit je vaak wel goed met je gevoel. Luister naar je zelf en daar zit het antwoord :).
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Standaard geen koopovereenkomst?

Bericht door Dinky »

Klinkt alsof hij toch wat meer last krijgt van niesziekte. Denk dat het dan niet onverstandig is even met hem langs de DA te gaan voor een nieuw kuurtje AB om hem er weer even doorheen te slepen.
Maar misschien dat anderen met chronische niezers dat beter weten wanneer je aan de bel moet trekken?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie