Standaard geen koopovereenkomst?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Standaard geen koopovereenkomst?

Bericht door BloemTetsu »

:mmwhistle:

Goed nieuws!
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Renatevanderveer

Re: Standaard geen koopovereenkomst?

Bericht door Renatevanderveer »

Hihi, ik herken je gevoel! Ik heb tranen van blijdschap gehuild toen Bounty eindelijk mocht stoppen met haar medicijntjes!
Ik sta elke keer weer hardop te lachen als blijkt dat ze is gegroeid!

Noodle en Flo krijgen twee dikke knuffels van Bounty en Snickers, geef je dat even door? ;)

Geniet van de taart en Noodle van zijn heerlijke maaltje!
Jullie hebben het meer dan verdiend!
Anne87

Re: Standaard geen koopovereenkomst?

Bericht door Anne87 »

Dank jullie wel! Voor de lieve woorden nu, en voor alle hulp en steun de afgelopen maanden. Zonder jullie advies en luisterend oor zou ik soms echt in paniek geraakt zijn. Ik waardeer het echt enorm. :)

Knuffels aan iedereen en ook aan de katjes van Flo en Noodle!
Anne87

Re: Standaard geen koopovereenkomst?

Bericht door Anne87 »

Ik merk elke dag dat het beter gaat met Noodle. Vandaag heb ik heerlijk gestoeid met hem. Hij wordt elke dag groter en sterker, wat ook te merken is aan de krassen op mijn handen. Ach ja, voor het eerst stoeien sinds hij hier woont, is me wel een paar krasjes waard. Dat leert hij vast nog wel af.
Hij springt ook ineens veel hoger dan hij altijd deed. Van de grond op het bureau, iets wat Flo ook al haar halve leven met gemak doet, deed hij nooit. Tot gisteravond, ineens, pats boem met zijn neus in mijn eten (ik zat achter de pc te eten).
Hij heeft ook zoveel energie. Hij is de hele dag aan het rennen en springen, stoeien met Flo en sinds vandaag ook met mij.
Het valt nu pas op hoe 'rustig' hij was, in het contrast met hoe hij de afgelopen dagen is. Wel fijn om te zien dat hij eindelijk een lekkere kitten is. Eentje die speelt en stoeit en slaapt en eet en noem maar op. :)
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: Standaard geen koopovereenkomst?

Bericht door Zuri »

Wat heerlijk dat het zo goed gaat met Noodle!
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Standaard geen koopovereenkomst?

Bericht door BillyJean »

het is echt heerlijk om te lezen dat het zo goed gaat, laat Noodle nu maar eens onbezorgd kitten zijn en genieten van zijn leventje, En jij lekker meegenieten, je hebt het verdiend
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Renatevanderveer

Re: Standaard geen koopovereenkomst?

Bericht door Renatevanderveer »

Is het de dag van het goeie nieuws?!
Geweldig nieuws over Noodle! We zijn heel blij voor hem en voor jullie!

Go Noodle, nu een grote stoere kerel worden!
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Standaard geen koopovereenkomst?

Bericht door BloemTetsu »

Prachtig nieuws
Go Noodle: :mmwhistle: :pdtura: :catani:
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Anne87

Re: Standaard geen koopovereenkomst?

Bericht door Anne87 »

En daar was ik weer... Ik had het van de week ook al in het kletstopic gezet, maar hier ook maar even. Noodle's oogje traant een beetje. Ook nu weer, alsof er een dikke traan in zijn linkeroogje zit die eruit moet. Het oogje lijkt een beetje over te stromen, zogezegd. Wat kan dat zijn?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Standaard geen koopovereenkomst?

Bericht door Dinky »

Zoals ik het begrepen heb is het vooral een dikke traan als het ware en daarna weer over toch? Misschien een licht geïrriteerd traanbuisje? Weet niet of dat vaker voorkomt bij Nobo's maar bij britten komt het volgens mij wel vaker voor?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Anne87

Re: Standaard geen koopovereenkomst?

Bericht door Anne87 »

Ja, het is gewoon een dikke traan die eruit dreigt te stromen. En dan is het weer over. En een paar dagen later is het weer terug. Het is niet dusdanig ernstig dat ik er meteen mee naar de DA ren, maar toch wel iets wat ik niet kan plaatsen. Licht geïrriteerd traanbuisje klinkt logisch. Kan dat dan van een stoeipartijtje met Flo zijn ofzo? En gaat dat vanzelf over? Of blijft dat? Ik heb het tot de afgelopen week namelijk nooit bij hem gezien.
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Standaard geen koopovereenkomst?

Bericht door Ms Maaike »

Lastig te zeggen. Zou het zo ook niet weten. Als het eenmalig was dan was een stoeipartijtje geen gekke verklaring geweest, maar ja... Misschien zou je de DA kunnen bellen? Of afwachten als hij er geen last van heeft. Maar ook dat is lastig te bepalen. Hm.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Anne87

Re: Standaard geen koopovereenkomst?

Bericht door Anne87 »

Ik denk dat ik het nog even aanzie. Ik heb deze week vakantie en ben dus gewoon lekker thuis om goed op te letten. Mocht ik het donderdag nog niet vertrouwen (of het eerder uit de hand lopen), dan bel ik gewoon om te overleggen. Het is nu twee keer gebeurd, maar doordat Noodle zich zoveel beter voelt is hij ook actiever en dat leidt tot meer stoeipartijtjes. Dus misschien gewoon een irritatie daardoor.
Maar bedankt voor de tips en het meedenken! :)
Anne87

Re: Standaard geen koopovereenkomst?

Bericht door Anne87 »

En daar ben ik weer voor advies...

Noodle is gisteren 7 maanden geworden. Hij wordt een grote stoere kater, dat is wel te zien. Alleen 's nachts is het een ramp en I. en ik doen eigenlijk al twee weken geen oog meer dicht. Dit is de situatie:
Flo en Noodle slapen 's nachts niet bij ons op de kamer. Ze hebben alletwee een kittenkamer, met elkaar verbonden door de centrale gang. Die deuren staan standaard open. Onze slaapkamer zit ook aan die gang, maar onze deur is dicht.

Noodle is enorm druk en speels, maar Flo is vooral 's nachts heel rustig en wil graag slapen. Ze raakt erg gestresst van hem dan en hangt geregeld bij ons aan de deurklink. Erg sneu. Wel wil ze in haar eigen kamer slapen met de deur dicht. Dat gebeurt tegenwoordig dus. Overdag kunnen ze het overigens prima met elkaar vinden, of wij nu wel of niet in de buurt zijn.

Noodle wil echter - begrijpelijk - niet alleen zijn. Dus hangt hij dan aan onze deurklink. Hij gooit wat meer gewicht in de strijd en krijgt de slaapkamerdeur ook open (gaat naar binnen open de kamer in). Wij doen geen oog dicht. We hebben de deur nu geblokkeerd zodat hij hem niet openkrijgt, maar dit resulteert in het letterlijk de verf van de deur af krabben en de hele nacht zichzelf met volle gewicht tegen de deur aansmijten. Enorm zielig voor dat mannetje dus.

We hebben al eens geprobeerd wat er gebeurt als hij wel in onze slaapkamer zit. Geen succes, hij bijt in onze tenen, springt over ons heen, en is geen minuut rustig. Daardoor slapen we dus niet.
Wij zien inmiddels geen oplossing meer, wat ook kan komen door het feit dat we beiden niet meer dan 3 tot 4 uur slapen per nacht. Om de beurt gaan we eruit, de ene nacht I., de andere nacht ik, om even Noodle te entertainen als hij weer los gaat. Dan ben je dus elk uur uit bed om 20 minuten de kat bezig te houden, om daarna 40 minuten te slapen en dan weer eruit.

Ik word er erg moedeloos van. We hebben hardop zitten nadenken over oplossingen, en we zien ze niet echt. Een derde kat erbij, mochten mensen dat aanraden, is gewoon geen optie. Ik wil financieel alles kunnen bieden wat nodig is, en met twee katten gaat dat maar met drie katten wordt dat te krap.

Het is ook puur 'erbij willen zijn'. Noodle wil overal bij zijn. Ben ik in de keuken, is hij in de keuken. Ben ik in de woonkamer, is hij in de woonkamer, ga zo maar door. Flo heeft dat al haar hele leven niet zo erg. Die kijkt af en toe waar je uithangt en gaat haar eigen ding doen, maar Noodle wil constant bij je zijn. Snuffelen aan de dingen die je doet, en dan tussen je voeten gaan rondlopen.

Nu zit ik te denken aan een feliway verstuiver, in de hoop dat die feromonen hem iets rustiger maken. Dan kunnen I. en ik mogelijk wat beter slapen, en is Flo niet zo gestresst 's nachts. Zou die in deze situatie een uitkomst kunnen zijn? Of zijn er andere dingen die we (ook) zouden kunnen proberen?
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Standaard geen koopovereenkomst?

Bericht door Sifra »

Bedenk wel dat gedrag dat succes heeft, herhaald wordt. Noodle heeft al geleerd dat hij, als hij maar lang genoeg doordramt, toch aandacht krijgt. De enige manier om dit gedrag te doorbreken is te zorgen dat hij geen succes meer heeft. Helaas zul je daar een heel lange adem voor moeten hebben en ik weet niet of jullie dat zelf vol kunnen houden, als je zo weinig slaap krijgt.
Voor Flo zou Feliway misschien wel helpen, maar ik denk niet dat Noodle er 's nachts rustiger door wordt. Je zou voor Flo ook eens contact kunnen zoeken met een Bach Bloesem-therapeut. Er is Bach Bloesem zonder alcohol voor dieren. Zelf heb ik er met mijn katten goede ervaringen mee.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Plaats reactie