Kitten + anti-kraak woning?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Mlynn
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jun 2012 10:54

Kitten + anti-kraak woning?

Bericht door Mlynn »

Mede kat-liefhebbers, ik vraag hierbij jullie advies :)

Het zit zo, Ik (student 20 jaar) woon via een anti-kraak organisatie in een enorm verlaten school gebouw. Deze school is al meer dan 6 jaar beschikbaar voor anti-kraak wonen, en zoals het er nu uit ziet blijft dat nog wel lang zo (aangezien het een absurd duur monumentaal gebouw is waar je niks aan mag verbouwen etc.) Maar het is en blijft anti-kraak dus ze mogen je er altijd uittrappen wanneer ze willen.

Nu wil ik graag een kitten aanschaffen, ik heb 2 bizar grote lokalen waar ik woon, dus genoeg ruimte om te delen. Ik heb nu een super leuke ragdoll kitten op het oog. Ja deze zijn wel prijzig, maar ik ben gek op het ras! Plus mijn ouders hadden 2 mainecoons (die ik overigens ontzettend mis vandaar een katje) waardoor ik wel het een en ander over ras katten weet. Ik heb me overigens ook verdiept in de kosten die er allemaal bij komen met een kat, en het moet financieel allemaal lukken.

De vraag is nu, is dit wel een goed idee? Misschien moet ik in de toekomst wel ineens verhuizen en kom ik in een woning die minder gunstig is voor mijn kat.. en kunnen katten goed dealen met verhuizingen? Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik ben over het algemeen vaak genoeg thuis, en vooral in de zomer heb ik alle tijd om een kitten te 'verwelkomen'. Maar na de zomer krijg ik wel een drukke periode van 4 maanden stage lopen, dit zou ongeveer 40 uur in de week zijn (van 9 tot 5, yaay..) Is het katje dan te lang alleen? M'n zus woont onder mij dus zij zou ook eventueel kunnen 'kitty zitten'..

Een kat aanschaffen is een grote verantwoording die ik niet wil onderschatten dus vandaar. Als jullie advies/tips voor mij zouden hebben zou ik dat erg op prijs stellen :D
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9322
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten + anti-kraak woning?

Bericht door castratenkoor »

In die gegeven omstandigheden zou ik persoonlijk geen huisdier nemen. Tenzij je iemand garant laat staan dat als je op straat gezet wordt, de kat daar terecht kan.
Waar ik ook aan denk is, kunnen die lokalen op slot? Of kan iedereen je kat per ongeluk loslaten als je er niet bent?
Verder zou ik, ALS je het doet, dan OF voor een volwassen solo-kat gaan OF voor twee kittens.
Je zou een herplaatser van het ras kunnen nemen, eentje waarvan de fokker weet dat die liever alleen is.
Zonder andere katten in huis bedoel ik dan.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Sifra2005
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2012 10:58
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Re: Kitten + anti-kraak woning?

Bericht door Sifra2005 »

In heel veel antikraak mag je niet eens een huisdier, dat is dan contractueel vastgelegd.

In de asiels zitten ook zat katten die niet met andere katten kunnen.
Groetjes van Margeeth, Sifra en opvangkat(ten)
Mlynn
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jun 2012 10:54

Re: Kitten + anti-kraak woning?

Bericht door Mlynn »

Mlynn schreef:Mede kat-liefhebbers, ik vraag hierbij jullie advies :)

Het zit zo, Ik (student 20 jaar) woon via een anti-kraak organisatie in een enorm verlaten gebouw. Dit gebuw is al meer dan 6 jaar beschikbaar voor anti-kraak wonen, en zoals het er nu uit ziet blijft dat nog wel lang zo (aangezien het een absurd duur monumentaal gebouw is waar je niks aan mag verbouwen etc.) Maar het is en blijft anti-kraak dus ze mogen je er altijd uittrappen wanneer ze willen.

Nu wil ik graag een kitten aanschaffen, ik heb 2 bizar grote lokalen waar ik woon, dus genoeg ruimte om te delen. Ik heb nu een super leuke ragdoll kitten op het oog. Ja deze zijn wel prijzig, maar ik ben gek op het ras! Plus mijn ouders hadden 2 mainecoons (die ik overigens ontzettend mis vandaar een katje) waardoor ik wel het een en ander over ras katten weet. Ik heb me overigens ook verdiept in de kosten die er allemaal bij komen met een kat, en het moet financieel allemaal lukken.

De vraag is nu, is dit wel een goed idee? Misschien moet ik in de toekomst wel ineens verhuizen en kom ik in een woning die minder gunstig is voor mijn kat.. en kunnen katten goed dealen met verhuizingen? Heeft iemand hier ervaring mee?

Een kat aanschaffen is een grote verantwoording die ik niet wil onderschatten dus vandaar. Als jullie advies/tips voor mij zouden hebben zou ik dat erg op prijs stellen :D
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kitten + anti-kraak woning?

Bericht door pinguin »

Ik snap het effen niet Mlynn. Je stelt een vraag daar krijg je 2 antworden op? Vervolgens kom je terug om je eigen vraag te qouten. Maar je gereageerd niet op de reacties die geplaatst worden?
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kitten + anti-kraak woning?

Bericht door Ilone »

Ik vraag me eigenlijk ook af wat het doel van die quote is.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Plaats reactie