Sproeien: kater vs poes

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Jasmijn86
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 dec 2011 19:08

Sproeien: kater vs poes

Bericht door Jasmijn86 »

Ik heb nog geen kat, maar ga er binnenkort eentje uit het asiel halen.
Nu wil ik sowieso voor een gecastreerde kat gaan. Maar is het een feit of fabel dat je met een kater meer kans hebt dat hij sproeit dan met een poes?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kater vs Poes

Bericht door castratenkoor »

Dat is een absolute fabel. katten gaan wildplassen bij medische problemen, bij pijn, stress, te weinig kattenbakken, verveling enz.

Als je de ruimte en financiën hebt zou ik voor twee katten gaan. In het asiel kunnen ze je wel adviseren welke katten goed bij elkaar passen en goed bij jouw situatie passen.

Wil je er echt maar eentje, laat je dan adviseren welke kat een solo-kat is.
Als je een sociale kat in zijn eentje bij jou zet, loop je het risico dat hij ongelukkig wordt en ongewenst gedrag gaat vertonen.

Ik zou je ook aanraden als voorbereiding je huis kat proof te maken, zodat je niet heel de dag als agent Bromsnor achter het dier aan hoeft om hetm " op te voeden ".

Ga bij je keuze af op je gevoel, met welke kat heb je een "klik".
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Jasmijn86
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 dec 2011 19:08

Re: Kater vs Poes

Bericht door Jasmijn86 »

Bedankt voor je antwoord. Het liefst ga ik voor een wat oudere solokat, maar ik zal de mogelijkheden nog eens onder de loep nemen. Nu weet ik in elk geval dat het niet veel uitmaakt om voor een kater dan wel poes te gaan met betrekking tot de kans op sproeien. Bedankt!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kater vs Poes

Bericht door castratenkoor »

Graag gedaan! Ik hoop dat je een geschikte kat vindt.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kater vs Poes

Bericht door Anne »

Super dat je naar het asiel gaat en een herkanser een warm mandje biedt!!
Ik sluit me bij Dinie aan, als je het bij 1 kat wilt houden ga dan voor een solo kat, dat zijn katten die alleen gehouden worden omdat ze niet met andere katten kunnen. Vaak blijven deze wat langer in het asiel zitten omdat meerdere mensen toch meerdere katten hebben.
Besluit je niet voor een solo geval te gaan neem er dan twee, dat voorkomt veel gedragsproblemen en minder sloop gedrag thuis ;-)
En goed dat je je gaat inlezen en vragen stelt voordat je een kat hebt aangeschaft
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie