Twee of drie?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
miele2010
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 mei 2011 22:03
Locatie: België

Twee of drie?

Bericht door miele2010 »

Hallo iedereen, wij hebben 2 britjes van 1 jaar oud en wij overwegen om een derde kittentje aan te schaffen, maar we twijfelen een beetje... Is er eigenlijk veel verschil tussen 2 en 3 poezels? Ik denk dan niet zozeer aan hogere onkosten voor voeding, verzorging, dierenarts etc. maar eerder aan gedrag tussen de poezen onderling en de houding naar de baasjes toe?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Twee of drie?

Bericht door Adriana »

maar waarom nog één kitten erbij?
ik heb hier drie katers, twee broertjes-bengels van ruim anderhalf en Enzo van 7,5 jaar. dat gaat prettig met elkaar om maar de broertjes hebben aansluiting bij elkaar en Enzo blijft buitenstaander.
heb je het over een poezen/katermix?
en ik denk dat van te voren niet is in te schatten hoe het zich in de groep gedraagt en welke schoot favo is bij welk katzel. intussen is dat hier ook veranderd en er is nu een soort van knuffeldienstregeling ingesteld door BoMaks. ze weten dat tegelijk lastig is dus komen ze om de beurt voor een speciale behandeling, bv borstelen of in mijn nek hangen of op mijn buik stampen. de enige die echt uren op mijn schoot kan zitten is de oudste kater, maar dan moeten de broertjes geen wilde bui hebben..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
miele2010
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 mei 2011 22:03
Locatie: België

Re: Twee of drie?

Bericht door miele2010 »

We hebben nu een katertje en een poesje, beide gesteriliseerd. Als we er nog een kitten zouden bijnemen, dan wordt het beslist een katertje, gewoon omdat de castratie veel minder ingrijpend is.
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Twee of drie?

Bericht door MarjanR »

Nou ja, als je een rede zoekt waarom je wel of geen poesje of katertje moet nemen, dan is dat er imo niet een :lol:
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Twee of drie?

Bericht door Umimeis »

Hmmmm tja, da's moeilijk om te zeggen of het verstandig is om er een 3e erbij te nemen.
Ikzelf heb daar ook een tijdje erover gedacht om er nog een 3e erbij te nemen, maar uiteindelijk heb ik toch maar besloten om het niet te doen omdat ik de harmonie tussen Sam en Flea niet wil verstoren.
Vaak hangt er 1 vd 3 er toch wel bij als een soort van 'derde wiel'.

Ik las dat jouw katten 1 zijn, dus de kans van slagen is denk ik misschien toch wel groter dan die van mij. ;-).
Mijn katten zijn nu 2 en 3...ik denk dat het in mijn situatie sowieso niet echt verstandig is om er nog een jong kittentje erbij te nemen.
Het gaat nu goed tussen hun en ze hebben veel aan elkaar, dus zonde om dat te verstoren.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
miele2010
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 mei 2011 22:03
Locatie: België

Re: Twee of drie?

Bericht door miele2010 »

Bedankt Umimeis voor je wijze raad, ik zal hem zeker opvolgen! Inderdaad, het gaat hier ook zo goed tussen de poezen onderling en ook met de baasjes dat het doodzonde zou zijn om er een derde kitten bij te nemen. Ik wil de goeie sfeer niet verpesten, maar soms heb je bij twijfel wat bevestiging nodig...
Plaats reactie