Moeten we dit doen

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
N-E-M-O
Lynx
Lynx
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 jun 2011 22:20

Moeten we dit doen

Bericht door N-E-M-O »

Hallo..

Een tijdje geleden zei ik al dat wij er graag een kitten bij willen als kameraatje voor onze lieve Nemo.
We willen het niet alleen voor Nemo hoor maar ook voor onszelf.
Nu de vraag wij gaan ongeveer eind Oktober begin November verhuizen.
Is het verstandig om al een kitten aan te schaffen of kan dat pas na de verhuizing?
Zelf zat ik te denken dan zijn ze al wel aan elkaar gewend en dan is het voor hun misschien ook makkelijker als ze samen verhuizen?
Ik vind het moeilijk natuurlijk zegt mijn gevoel dat ik over 2 weken ofzo een kitten erbij haal.
Wij willen het zo graag maar het moet natuurlijk ook geen grote ellende worden?
Wat zouden jullie doen?

Groetjes Eline
Een kat laat zijn pootafdruk op je hart achter. Shen1. + Nemo
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Moeten we dit doen

Bericht door jennli »

Hmz ... voor een kat heeft een verhuizing ook een hele hoop impact. Als ik er nu zo vlug over nadenk, zou ik nu al een kitten nemen, dan hebben ze wel wat aan elkaar straks. Als je dan een kitten neemt, koppelt Nemo dat misschien aan verhuisstress. Weet niet of het zo zal werken, maar antwoord even het eerste dat in me op komt.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Moeten we dit doen

Bericht door nellebel »

de verhuizing duurt nog even, dus ik denk als je er nu 1 bijhaald dat ze de koppeling van vriendje en verhuizen niet meer maken. miscshien ook nu doen, zodat ze strakjes elkaar hebben om te wennen, is ook meteen het mogelijke probleem opgelost van het territorium.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
N-E-M-O
Lynx
Lynx
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 jun 2011 22:20

Re: Moeten we dit doen

Bericht door N-E-M-O »

Hallo allemaal,
Vanmiddag hebben we een kitten erbij gehaald.
Hij heet nu Shen en is 10,5 week oud.
Nemo reageerde in het begin goed.. ze kwam kijkenmaar Shen begon te blazen.
Nu blaast Nemo af en toe flink naar Shen.
Het zal wel goed komen hoop ik er zijn gelukkig nog geen klappen gevallen.
Shen heeft wel wat meer aandacht nodig omdat hij al wel ziek is geweest en een beetje bang is maaar ik haal Nemo ook gewoon aan en zet ze gewoon bij me op schoot.
Heeft iemand nog verdere tips voor mij?

/groetjes Eline en een kopje van Nemo en Shen
Een kat laat zijn pootafdruk op je hart achter. Shen1. + Nemo
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Moeten we dit doen

Bericht door jennli »

Wat leuk. Foto's? Check even de topics over het koppelen van katten.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Moeten we dit doen

Bericht door nellebel »

uhhhhh tips........gewoon lekker genieten van je 2tal en dan komt dat allemaal goed. fotoooooooooos
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Moeten we dit doen

Bericht door jennli »

Geduld hebben, want aan elkaar wennen kost een tijdje. Naast elkaar laten spelen met bijvoorbeeld een touwtje, hier en daar wat druppeltjes Valeriaan, rustig tegen ze praten en de katten om de beurt aanhalen.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Moeten we dit doen

Bericht door pearlsofpassion »

Niets dwingen. Je mag blazen negeren, maar ze dan niet samen op schoot nemen, dus niet de ene naar de ander toedragen. Dat werkt averrechts.
Voor de rest afwachten en zoveel mogelijk niets doen behalve aandacht geven en spelen. Als het binnen een weekje nog niet wat beter gaat, moet je iets anders gaan doen, maar wacht eerst maar even af. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Moeten we dit doen

Bericht door Adriana »

ach, als het leeftijdsverschil niet al te groot is, dan zoeken ze elkaar snel op en gaan lekker dollen. en shen zal heus wel piepen als nemo te hardhandig is, die voeden elkaar wel op hoor!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
N-E-M-O
Lynx
Lynx
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 jun 2011 22:20

Re: Moeten we dit doen

Bericht door N-E-M-O »

Nemo is niet een enorme actieve kat maar heeft wel zo haar momenten en dan vooral speeltjes met catnip.
Toen Shen hier kwam zat hij nog in de reismand die heb ik in de woonkamer gezet, Nemo eerst aan de mand laten snuffelen deurtje open weer snuffelen toen begon Shen te blazen is Nemo weggegaan en Shen kwam er op een gegeven moment uit :).
Ze blazen af en toe nu nog maar 3x gebeurd en verder laten ze elkaar met rust.
NEmo houd Shen wel heel goed in de gaten.

Nu had ik nog wel een vraagje hoevaak gaat een kitten op de bak?
Hij had daar een open bak heb er ook een gekocht en ze is al ruim 8 uur hier maar hij heeft nog geen eens is geplast ik weet niet hoe dit bij kittens gaat??

Foto's komen zo snel mogelijk !!
Een kat laat zijn pootafdruk op je hart achter. Shen1. + Nemo
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Moeten we dit doen

Bericht door Adriana »

reken het eerste etmaal maar op de nodige stress en ontregeling...

maar, als je de indruk hebt dat Shen niet aan drinken/natvoer eten toekomt,
dan missch toch voorzichtig wat lauwwarm water in zijn bekje spuiten..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Moeten we dit doen

Bericht door daantje »

Gaat vast helemaal goed komen, hoor! Natuurlijk moeten ze eerst even aan elkaar wennen en dat kost wat tijd, maar je zal zien dat dit best snel zal gaan gebeuren. Misschien niet zo snel als je zelf zou willen zien, maar vast op heel korte termijn.
De kattenbak zal Shen ook echt wel vinden als zij het moment van ontspanning kan vinden. Het is allemaal nog erg spannend nu ;-) .
Heel veel geluk toegewenst, maar dat gaat vast lukken!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
N-E-M-O
Lynx
Lynx
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 jun 2011 22:20

Re: Moeten we dit doen

Bericht door N-E-M-O »

Natvoer heeft hij een klein beetje op dus dat doet hij wel..
Ze zijn nog geen vriendjes maar vallen elkaar ook nog niet aan.
Dat is een goed teken toch?
En ze zullen heus wel een keer vechten hij is nu trouwens enorm aan het blazen naar Nemo!
Een kat laat zijn pootafdruk op je hart achter. Shen1. + Nemo
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Moeten we dit doen

Bericht door pearlsofpassion »

Vechten gebeurt meestal niet hoor. Grenzen aftasten en aangeven wel. Dus een mep kan er wel vallen, maar dat is geen vechten zolang er geen bloed valt.
Ook spelen niet verwarren met vechten!

Negeren is heel goed. Daar is Nemo blijkbaar wel aan toe, maar de kleine niet. Gelukkig draaien kittens erg snel bij. Op een weekje zou dit wel in orde moeten zijn, lijkt me. Tenzij Nemo zich nog bedenkt natuurlijk. ;-)
Maar nu is hij blijkbaar gewoon interessant, ondanks het blazen. Dat is heel positief.

Kattenbak kan inderdaad wel even duren, maar hem er een paar keer op zetten kan natuurlijk nooit kwaad.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Moeten we dit doen

Bericht door nellebel »

ik heb allebei de katten toen ik ze kreeg eerst gewezen waar de etensbak en kattebak waren (dus door ze erop te zetten). van daaruit hebben ze hier de boel verkend.
BEgin klinkt goed hoor. ik heb het ook zo aangepakt als jij. de nieuweling in het mandje en da nsnuffelen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie