Een vriendje/vriendinnetje voor Mika

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Marloes Grootoonk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 nov 2010 12:04
Locatie: Gramsbergen

Re: Een vriendje/vriendinnetje voor Mika

Bericht door Marloes Grootoonk »

Nellebel;
Ja het is echt heel spannend! Wij hebben onze keuze bijgespijkerd.
We krijgen een poesje. Ze heet Kisha en is nu in een pleeggezin in Kroatie. Ze is gevonden op de snelweg in Kroatie, een heel nestje gedumpt. Via stichting idemo komt ze 18 december naar nederland en komt dan bij ons!! De keus om toch een poesje te nemen is onder andere de reactie van Marjan R...
Een poes of een kater.. als het maar goed matcht.. En Kisha is heel hard een goed huisje nodig!

En nog even een leuk nieuwtje over onze Mika.. Hij heeft vandaag voor het eerst Sneeuw gezien! Wat een mooi gezicht zeg!! Wauw.. Hij ging alle sneeuwvlokjes met zijn pootje weg slaan en probeerde de sneeuwvlokjes op te eten.. Zijn jullie poezen/katten ook enthousiast!? Of willen ze liever bij de kachel liggen!? Haha....

Nellebel.. Heel veel succes vrijdag!! Het gaat vast super leuk worden en ik hoop dat Flip een beetje snel went!!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Een vriendje/vriendinnetje voor Mika

Bericht door nellebel »

Bij thuiskomst stond er een pakketje in huis. ZAt een kaartje bij. Van onze lieve Nel (pas overleden) met een bedankje voor de goede en lieve zorgen. ZAt een bedeltje in met de letter van haar naam. Flink janken natuurlijk. Van mijn schoonmoeder. Ze had het bewust nu gedaan, zodat ik vrijdag van mijn nieuwe schatje kan genieten en niet weer helemaal verdrietig wordt met sinterklaas als ik het dan zou krijgen.
Flink gejankt natuurlijk, maar ook blij omdat ik weet dat Nel heetf gezegd dat ik een vriendje voor flip moet nemen.
Wilde het even met jullie delen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Een vriendje/vriendinnetje voor Mika

Bericht door MarjanR »

Wat ontzettend lief van je schoonmamma!

Wat fijn (!!!) dat jullie gekozen hebben op situatie en niet op geslacht.
En wat fijn dat jullie Kisha een gouden mandje bieden.
Er zijn best een aantal organisaties die doen waar ik van droom, dieren opvangen in het buitenland en daar een gouden mandje voor vinden.
Wat spannend, en wat moet je voor je gevoel dan lang wachten he!
Tis bijna vrijdag, en ja het is ook bijna 18 december.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Een vriendje/vriendinnetje voor Mika

Bericht door castratenkoor »

Wat een lieve schoonmama!

Veel plezier en succes met de intreoductied van alle nieuwkomers.
Heerlijk voor deze uitverkorenen

Ja mijn Rik en Teun genieten in de ren ook volop van de sneeuw.
Ze liggen nu voor pampus uit te rusten.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Een vriendje/vriendinnetje voor Mika

Bericht door jennli »

Wat een lieve schoonmoeder! Veel succes met het nieuwe poesje!
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Een vriendje/vriendinnetje voor Mika

Bericht door nellebel »

Nou MArloes
Onze decembermaand kan niet meer stuk. Ik hoef geen cadeautjes meer voor de kerst. Mijn familie is gelukkig ook erg enthousiast (ze moesten nl erg wennen toen ze hoorden dat wij geen kinderen willen maar dat wij genoeg hebben aan onze poezels), nu krijgen ook de poezels al jaren cadeautjes met kerst en sinterklaas. Dus mijn moeder en schoonmoeder wilden precies weten waneer het nieuwe katje komt vanwege het cadeautje. Krijgen ze nog meer muisjes en snoepjes
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Een vriendje/vriendinnetje voor Mika

Bericht door Cari »

Marloes, leuk beestje die Kisha. Een cypers lapje, ziet eruit als een levendig pittig dametje ;-) . Hoop dat ze gauw goeie vrienden zullen zijn!

En Nellebel: wat een ontroerend geschenk van je schoonmama en wat slim van haar om het nu alvast te geven, dan kan je je straks helemaal blij en vrollijk richten op je nieuwe koter :grin:
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Een vriendje/vriendinnetje voor Mika

Bericht door nellebel »

Marloes, nou eventjes en dan komt je nieuwe aanwinst. Ben je al aan het aftellen?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Marloes Grootoonk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 nov 2010 12:04
Locatie: Gramsbergen

Re: Een vriendje/vriendinnetje voor Mika

Bericht door Marloes Grootoonk »

Ja, echt heel erg!! We hebben net vandaag een etensbakje gekocht. Ik heb al een halsbandje en een adreskokertje. Zo langzaam aan is alles er, behalve het kleintje zelf!! Haha..
Maandag gaat onze Mika naar de DA en word hij een 'het'. Ben benieuwd hoe het gaat! Het kan gewoon op het spreekuur.. Vreemd, ik dacht dat je er een afspraak voor moet maken. Maar blijkbaar is het een kleine handeling?? Hoop dat het hem meevalt!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Een vriendje/vriendinnetje voor Mika

Bericht door nellebel »

Leuk hé die voorbereidingen. toen we Flippie kregen had ik alles al vanwege onze eerste kat die net was overleden. Maar toen we planden dat er eentje bijkwam gingen we ook shoppen. Er moest natuurlijk een grotere krabpaal komen enz enz. ik voelde me net weer een klein kind in rond sinterklaas.
Jij krijgt al bijna je kerst(b)engeltje
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Een vriendje/vriendinnetje voor Mika

Bericht door nellebel »

hOi natasje
Hoe is het met Mika? een beetje goed doorgekomen?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Marloes Grootoonk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 nov 2010 12:04
Locatie: Gramsbergen

Re: Een vriendje/vriendinnetje voor Mika

Bericht door Marloes Grootoonk »

Mijn naam was Marloes.. Haha..
Mika moet over een kwartiertje bij de dierenarts zijn. Tussen 13 en 14 uur is het spreekuur.
Ik zal jullie laten weten hoe het gaat!

Liefs Marloes en een pootje van Mika
(Nog 5 nachtjes slapen!!!!!)

EDIT:
Nou, dat was het dan. Mika is een HET.
Het is goed verlopen en Mika heeft zich ook goed gedragen! Hij is nu nog steeds knockout!! Het lijkt wel of ie dood is. Heel zielig ziet het eruit. Mika ligt in zijn mandje met een extra dik handdoekje en mag zijn roesje uitslapen. Lekker dicht bij de verwarming.
Ben benieuwd hoe hij straks wakker word!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Een vriendje/vriendinnetje voor Mika

Bericht door pearlsofpassion »

Wat goed dat alles goed gegaan is.

Maar ik vind het wel wat raar dat mensen steeds 'het' zeggen. Hij is toch niet minder mannelijk omdat hij geholpen is? Ik vind dat toch niet... Hij blijft toch mooi een mannetje ookal kan hij geen vader meer worden. Zo zie ik het toch :-)

Maar goed, hopelijk wordt hij goed wakker. Wel nog een beetje opletten als hij wakker wordt, zal hij nog wat wankelen en dus goed zien dat hij nergens afvalt. Ook voorzichtig zijn met eten en zeker het in het oog houden dat hij niet in slaap valt in zijn waterbakje!
Dus vanacht even weghalen en om de zoveel tijd eens opstaan om een beetje eten te geven en wat te laten drinken.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Een vriendje/vriendinnetje voor Mika

Bericht door nellebel »

HOi Marloes, werkelijk wat een blunder met je naam. Ben dan zo druk aan het inlezen op het forum dat ik vanalles door elkaar gooi, maar toch. Fijn dat Mika weer thuis is. Hij kan dan nog lekker even bijkomen totdat de nieuwe spruit komt.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Marloes Grootoonk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 nov 2010 12:04
Locatie: Gramsbergen

Re: Een vriendje/vriendinnetje voor Mika

Bericht door Marloes Grootoonk »

Nou, hier is dan de nieuwe spruit!!
Yes Yes Yes.. na zo lang wachten!!! Joepie.. Kisha is er..
Het is een ontzettend mooi klein ding, maar wel erg klein en ook erg mager.
Alleen Mika is nog niet echt blij!! Hij is constant op zijn hoede en sprint achter de kleine aan. Zij is andere katten gewend en laat het gebeuren, ze is moe en wil eigenlijk graag slapen heb ik het idee. Maar Mika blijft achter haar aan vangen. Ik wilde haar in de keuken (word haar plekje) zetten, met de deur dicht. Maar ze jankt hartverscheurend. Ze is natuurlijk al eens in de steek gelaten, en ben bang dat ze zo geen vertrouwen in ons krijgt. Maar nu krijgt ze geen rust door Mika.
Ze blaast gelukkig wel goed van zich af. Dus het word Mika ook niet makkelijk gemaakt.
We laten het maar zoveel mogelijk gebeuren, maar vind het ondertussen wel erg zielig voor Kisha.
Maar oh wat is het een knuffel zeg, toen we binnen kwamen, kwam ze meteen naar ons toe! Ze gaf kopjes en bleef maar knuffelen. Ze is echt heel erg mooi! Ze is een tijger met hier en daar een rood stipje.. Echt een scheetje!
Ik hoop dat Mika op den duur ons zal waarderen om de keuze om Kisha in huis te halen.
Plaats reactie