Flippie een vriendje

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Flippie een vriendje

Bericht door pearlsofpassion »

:lol: Ik was van plan net hetzelfde te gaan zeggen als hierboven gezegd is :lol:

Uit die eerste kennismaking kan je al heel wat opmaken over hoe ze tegenover elkaar staan, maar dat is enkel de eerste indruk, dat kan erg snel terug veranderen. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Flippie een vriendje

Bericht door nellebel »

DAnk jullie voor de tips. Ga ze zeker gebruiken. Voordeel met flip is dat ze altijd dolgelukkig is als je thuiskomt. Dan treffen we haar zeker in een goede bui.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Flippie een vriendje

Bericht door pearlsofpassion »

:-)
Ja, dat is wel goed. Maar dan zeker Flip eerst eens goed aaien en dan pas het mandje voor haar neus plaatsen, anders voelt ze zich misschien wat bedrogen en is haar bui meteen over.
Als ze er al zelf naartoe loopt, ja, dan is dat ook zo he... Maar als ze aaitjes en aandacht wil, dan kan de nieuwe poes wel een paar minuutjes wachten he. Ze komt vooral op de eerste plaats! ;-)

Veel succes!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Flippie een vriendje

Bericht door nellebel »

Hier even kort een update. MOrgen doe ik uitgebreidere verslag, maar ik heb het nu te druk om te genieten van die 2 schatten.
Vrijdag na 3 uur uitzoeken en kroelen met katten hebben we elon mee naar huis genomen. Thuis al snel een andere naam. Sjefke. Een katertje van 4½ maand met super korte dikke pootjes, en hierdoor superstoer.
Thuis gekomen werd er aan beide kanten flink geknort.
Het is even wennen geweest voor Flippie, maar geen gegrom of gevecht. Meer het kat uit de boom kijken.
Vanmiddag met Sjefke even naar mijn ouders geweest en bij terugkomst was het ijs echt gebroken. Sjefke werd door Flippie helemaal gewassen en daarna samen op de bank.
Ook voor onze Flip zo leuk. Ze bleek erg verlegen en onzeker. WE hebben haar steeds flink bekrachtigd en geaaid en gekroeld en ze wordt steeds zekerder. Ze durft nu zelfs Sjefke soms zijn muisje af te pakken (eerst gebeurde dit alleen andersom en zat Flippie heel zielig toe te kijken).
Ga weer snel naar ze kijken. MOrgen verder.
gr WEn
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Flippie een vriendje

Bericht door castratenkoor »

Super dat het zo goed gaat met die twee!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Flippie een vriendje

Bericht door pearlsofpassion »

Wat fijn!!! :-D
Super goed nieuws!

Geniet er inderdaad maar van, typen kan later nog wel. Wel foto's nemen he! ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Flippie een vriendje

Bericht door MarjanR »

Wow, wat een heerlijke introductie!
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Flippie een vriendje

Bericht door nellebel »

Ja, en dan te bedenken dat ik me daar zo'n zorgen over heb gemaakt. Ik maak volop foto's, maar moet me er nog steeds in verdiepen hoe deze hier te plaatsen (oftewel fotoalbum openen). Ben niet zo geweldig handig met de computer.
Gisteravond was even spannend, want sjefke liep voor het eerst mee naar boven. En dat is echt FLippie tijd. Dan springt ze over het bed en schiet mijn man muisjes weg die zij gaat halen. Over de dekns, onder de dekens en een lol dat ze heeft. In het begin vond ze het niet leuk dat Sjefke er ook ineens bij was. Is toch iets van haar. En zat ze beteuterd te kijken hoe hij met de muis ervandoor ging. Haar wederom flink zitten aanmoedigen. Sjefke kreeg een mep tegen zijn billen en besloot hierop lekker te gaan liggen knorren en Flippie ging achter de muis aan. Na 10 minuten alles uitgeteld en lagen ze samen al knorrend lekker op bed. ik heb vanaf vrijdag niets meer gezien op TV, hij staat s'avonds wel aan, maar ja, niks gezien.
Baal dan ook dat ik moet werken vandaag. Wil eigenlijk niets missen. BEtrap ze steeds vaker dat ze samen zitten te eten.
Wat Flippie alleen niet snapt is dat hij zovee lkattekwaad uithaalt. Bij alles wat hij doet,wat eigenlijk niet mag zit ze ons aan te kijken, van kijk nou wat hij doet. 9 van de 10 keer lost zji het voor ons op. En krijgt hij een tik voor zijn billen.
Zondag sprong hij ineens in de open haard terwijl die brande. Wij vlogen overeind, maar flippie was ons voor en tikte hem wederom op zijn billen waardoor hij eruit sprong. Heeft ze eigenlijk zijn leven gered. wonderbaarlijk dat hij niet is aangebrand. Durf nu even de haard niet meer aan te maken.
Onze FLippie is een echte mama. En ik ben eigenlijk alleen maar meer verliefd op haar geworden als ik zie wat voor lekeer watje ze eigenlijk is.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Flippie een vriendje

Bericht door pearlsofpassion »

Oh, zo fijn , zo fijn :grin: :grin: :grin:

Ik word hier al helemaal vrolijk van... :grin:

En Nellebel (wat is eigenlijk je echte naam :eeh: ) , wil je ooit nog een kat alleen? ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Flippie een vriendje

Bericht door Anne »

Mooi dat het al zo goed gaat!!
Net alsof het zo moet zijn :-P
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
paasnini

Re: Flippie een vriendje

Bericht door paasnini »

WOW wat bijzonder dat die twee zo snel aan elkaar gewend zijn.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Flippie een vriendje

Bericht door Cari »

GEWELDIG, dat gaat echt heel erg goed :edance: ! Daar word ik blij van :grin: !
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Flippie een vriendje

Bericht door castratenkoor »

Fijn dat het al zo goed gaat.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Re: Flippie een vriendje

Bericht door Miranda »

Dit gaat wel razendsnel! :shock: Geweldig! :grin:
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Flippie een vriendje

Bericht door nellebel »

HOi, mijn echte naam is Wendy.
Of ik ooit nog 1 kat wil?? Nou als het echt een einzelganger al is (net als mijn nellie toen, die is in het verleden aangevallen door katten en hierdoor echt bang voor anderen, zat ook alleen in een kooitje in het asiel), en hij of zij heeft mijn hart gestolen dan wel. Maar anders.....dan misschien nog wel meer als 2.
Het gaat steeds beter. Onze FLippie is minder schrikachtig. Ze voedt de kleine echt op. En hij is niet meer weg te slaan bij haar. Ook al krijgt hij een tikje, hij blijft op 20 cm afstand van haar. Hij druft al superveel (als Flippie in de buurt is). ik hoef alleen maar Flippie te roepen, want hij komt er meteen achteraan. Vannacht weer lekker samen op bed geslapen.
Balen alleen is dat Sjefke flink aan het snotteren is. Het wordt erger en zijn neusje moet ik 2x per dag schoonmaken. Sinds gisteren begint Flippie ook weer af en toe te niezen. Wil eigenlijk niet weer een AB kuurtje nodig hebben. Flippie heeft er net een kuurjte van 2 weken op zitten omdat het vrij hardnekkig was. Heb gemaild met het asiel wat te doen nu. (eerste 2 weken krijg je alle onkosten sowieso vergoed).
Verder nog een vraagje. Voel me echt een leek nu met 2 katten.
Ze dollen veel samen, rollen over elkaar heen en pakken elkaar dan in knuffelhouding vast. Flippie pakt Sjefke dan vaker in de nek met haat mond (ze bijt niet, ze houdt hem alleen zo vast). Ze rollen over het bed, maar soms zie ik de oortjes bij beide naar achteren gaan. Is dat evengoed spelen? of is het dominantie. (ze wisselen elkaar hier wel in af).
Het gebeurt allemaal heel zachtjes en het lijkt spelen, ze rennen ook niet echt weg daarna. ik ben normaal gesproken een echte schijtbroek wat dat betreft, veel te bang dat er iets gebeurt, maar dit ziet er vredig uit. Maar ik twijfel vanwege de oortjes.
gr wendy
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie