Plannen ietsjes gewijzigd

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Plannen ietsjes gewijzigd

Bericht door Peet »

De 2 rode katertjes gaan niet door. Voor degene die meer willen weten wil ik het wel via pb vertellen hoor, geen probleem! Stuur gerust even een pb'tje!

Nu komt er een maandag een schildpadpoesje van 16 weken. Een collega had een nestje. Zoon had daar dit poesje van genomen. Maar toch spijt. (ja... erg snel hé :???: ) Maar goed, ik had wel interesse omdat die andere niet doorgingen.
Van de week wezen kijken en wat een ontzettend lief, mooi meisje! Was gelijk verkocht!
Ze is ook nooit zonder andere kat geweest. Want die 'zoon' heeft nog een poes van 5 jaar. En die heeft die meisje ook weer een beetje opgevoed. Voorgedaan hoe ze de krabpaal moet gebruiken enzo. Ze kwam gelijk lekker bij me liggen, pootjes dubbel. Echt heel lief.
Die komt dus een maandag.

En dan komt er nog een zwart katertje die nu 9 weken is, uit het asiel. Het nestje waren vondelingetjes. Hij (heel het nestje) reageerde nog wat op de eerste enting, dus ze mochten nog niet gelijk mee, logisch natuurlijk.

Dus ja... zo zie je, het kan wel eens anders lopen.
We hebben al gekeken hoe we de ren gaan maken. In de hoek met drie kenneldelen van 1,50meter. Ben zó blij dat we er allebei mee kwamen om ze niet los naar buiten te laten.
Hadden daar allebei geen goed gevoel bij.... En een ren inrichten lijkt me ook weer heel leuk!

Is het al maandag?????? :grin:
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Plannen ietsjes gewijzigd

Bericht door Cari »

Er zijn er vast wel meer die willen weten waarom de 2 rooie rakkers niet doorgaan. Waarom post je het hier niet :icon_shifty: ?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Plannen ietsjes gewijzigd

Bericht door Peet »

Ja, weet ik ook wel, begrijp ik ook wel. Maar vond het ook wel rot allemaal, vandaar.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Plannen ietsjes gewijzigd

Bericht door ayla »

we zijn er om je steunen :)
wat fijn in ieder geval dat je nu 2 andere lieverds een fijn plekje gaat bieden! Hoop dat je er toch flink van kunt genieten!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: Plannen ietsjes gewijzigd

Bericht door Shaz »

Ik ben inderdaad heel nieuwsgierig naar waarom de rode katertjes niet door zijn gegaan.

Nu krijg je dus een poes en een kater, denk je eraan om één van beide in ieder geval op tijd te laten helpen?
Ik ben heel benieuwd hoe het straks gaat, het wennen bij jou thuis en hoe ze elkaar gaan vinden. Veel plezier!
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Plannen ietsjes gewijzigd

Bericht door MarjanR »

om te voorkomen dat je inbox vol komt, en dat je het verhaal 10x moet gaan vertellen in pb... schrijf het gewoon hier op joh.
Ik ben namelijk ook heel nieuwsgierig.

Wel erg spannend hey, dat die twee anderen snel gaan komen!
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Plannen ietsjes gewijzigd

Bericht door Peet »

Er wordt inderdaad aan gedacht om geen nestje te krijgen hoor!

Nou, vooruit dan.
Ik vind het best moeilijk óm te schrijven. Wil niemand voor het hoofd stoten. (als dat gebeurt zie ik het vanzelf wel...)
Het zat zo. Ik wist dat er oogjes gezalfd werden van de kittens, nou, dat kan gebeuren.
Dat er ook al 2 van het ene nestje dood waren... kan ook nog gebeuren.

Maar dat ik foto's kreeg, allemaal van de zij- en achterkant genomen. En wat ik zag... oogjes zager er héél erg beroerd uit! We schrokken er allebei van.
We zijn echt allebei heel erg lang aan het dubben geweest wat te doen.... Maar toch maar geannuleerd. Heel vervelend hoor. Maar dat stemmetje in m'n achterhoofd zei me toch wel genoeg.
Heb er een rot gevoel bij gehad om af te zeggen. En ik weet natuurlijk ook wel dat je nooit garantie op een levend wezen krijgt. Maar om gelijk zo te beginnen zag ik ook niet zitten.

Nou ja, dat was het eigenlijk in het kort.... Heb ook echt wel getwijfeld of we goed gehandeld hebben. M'n gevoel zei van wel. Maar ja, ook gevoel dat je deze katjes laat stikken en 'opeens' annuleerd voelde wel weer rot.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: Plannen ietsjes gewijzigd

Bericht door Shaz »

Wij hebben er toen voor gekozen om de kittens toch wel te nemen, we waren al verliefd op de beestjes en hadden de tijd en de energie om er vol voor te gaan. Maar ik kan me best voorstellen dat je het niet ziet zitten om al zo te beginnen. Als je ze hebt en ze krijgen het dan zal je moeten, maar dit is natuurlijk geen fijne start.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Plannen ietsjes gewijzigd

Bericht door Cari »

Zoals ik je in een pb'tje als schreef: ik denk niet dat je hiermee iemand voor het hoofd stoot. Dat je met gezonde kittens wilt beginnen, is volkomen begrijpelijk en zal niemand je kwalijk nemen. Natuurlijk willen we allemaal stakkers gered zien worden, maar laten we eerlijk zijn: hoeveel mensen kiezen daar voor als puntje bij paaltje komt?
Ik lees net in je pb'tje dat de rooitjes uit een schuur kwamen waar 3 nestjes zijn. Foute boel! Heel triest voor de kittens, maar lekker puh voor de eigenaren die deze kittens geboren hebben laten worden :evil: ! Zulke mensen moesten nooit meer kittens aan iemand kunnen slijten :twisted: !
Wens je heel veel plezier met je toekomstige huisgenootjes!
Laatst gewijzigd door Cari op 05 nov 2010 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Plannen ietsjes gewijzigd

Bericht door Peet »

Oh natuurlijk, alles wat hier is wordt verzorgd. Ik vraag iedere keer of ze nu écht geen zegeltjes gaan sparen bij de dierenarts, dan heb ik zó een nieuwe auto bij elkaar hoor, geen probleem! 8-)
Maar om zo te beginnen met nieuw leven in huis... zagen wij niet zo zitten...
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Plannen ietsjes gewijzigd

Bericht door nellebel »

Kan het me ook voorstellen. Onze flip had erg vieze oogjes. Maar ja, ze zat tussen allerlei andere katten en we waren inderdaad ook al helemaa lverliefd. Toen hoorden we dat ze chronische niesziekte had. 1x per week oogjes schoonmaken was voldoende. NOu niet hoor, ik maak ze zeker 3x per dag schoon (ze vind het niet erg, vind het wel lekker zelfs), en overal liggen druppels ervan (rode plekjes, want de traantjes zijn rood/bruin achtig). Verder met momenten flink snotteren of piepen, wat gelukkig na een AB kuurtje stkken is verminderd.
Als ik het had geweten had ik het denk ik ook niet gedaan, maar dan had ik haar ook niet moeten meemaken, want ja, toen was ik al verkocht.
Ben superblij met mijn lieve meissie en wil ze nooit meer kwijt, maar het is toch wel werk wa tje ermee hebt. En als je nog geen binding hebt met het beessie.
Ik ben zelf blij dat flippie bij ons is, want ik denk dat velen haar hadden teruggebracht om dezelfde reden. maar ja, wat doe je eraan als je verliefd bent, roze bril.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Plannen ietsjes gewijzigd

Bericht door nellebel »

He Peet, bij onze da krijg je een spaarpas. Voor alles wat je daar uitgeeft (eten, medicijnen, consulten, krijg je spaarpunten. en bij voldoende punten krijg je €12,50 korting.
1x algehele controle bij aankoop en vaccinatie, 2x antibioticakuur en 1x castratie en ik heb al bijna genoeg punten voor mijn korting. Hoop alleen dat ik er niet meer hoeft te komen voor volgend jaar als ze weer geend moet worden.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Plannen ietsjes gewijzigd

Bericht door MarjanR »

Nou ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik ook in augustus gekeken heb naar kittens (voordat ik voor Teun had gekozen). De kittens zagen er op zich goed uit, alle twee.
Maar het ene bleef toch wel erg klein. En de andere... reageerde toch niet helemaal zoals ik dacht dat het zo umoeten reageren. Ik heb toen wel gezegd dat ik ze nam, maar 3 dagen later toch afgezegd.
Het zat me niet lekker. Ook het huis waarin ze verbleven. De katten mochten alleen in de keuken en toilet/badkamer. En dat was toch niet helemaal fris. De moeders mochten nog steeds naar buiten, en god weet wat ze allemaal mee naar binnen zouden nemen. Nou ik heb ook een nestje gehad, en ik weet wat voor een werk daarin gaat zitten. Maar bij mij thuis was het dus wel schoon en netjes. Terwijl de katten gewoon overal mochten komen. Alleen niet buiten zolang er kittens in huis waren. Geen van m'n katten. Dus ik had ook afgezegd, puur en alleen omdat het me qua gezondheid niet lekker zat. Ik had geen zin in een toch misschien bijna ziek kittentje....

Ik geef je gelijk dus.
Moeilijke keuze, maar wel goed.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Plannen ietsjes gewijzigd

Bericht door Peet »

Als het er eenmaal is gaat het hier ook niet terug. Vandaar dat we van tevoren nagedacht hebben. Ben blij dat er wel begrip voor is hier.
MarjanR, t'is een beetje hetzelfde verhaal als bij ons. Dat van moederpoes naar buiten had ik nog niet eens bij stil gestaan. Maar ja, het is inderdaad zo dat moeders van alles mee kan nemen, terwijl kittens nog geen weerstand hebben.
Slim om ze dan binnen te houden!

Onze rottweiler reu had met 8 maanden al 2 grote operatie's achter de rug. Hij had zwaar HD. Maar er was maar één optie voor ons hoor, opereren. (da gaf 99% kans op een goede afloop... wat ook gebleken is) Dan heb ik er geen problemen mee dát er iets is. Wel dat je dier wat mankeert natuurlijk, dat wil niemand.
Ben blij dat er wel begrip voor is.
Die roze bril heb ik ook wel... maar toch ook, door de 'dieren-jaren' heen wel een beetje mijn lesje geleerd.

En nellebel, dat is wel érg handig zo'n spaarpas! Zouden ze bij ons ook moeten gaan doen, goed plan!
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
Cindy1969
Lynx
Lynx
Berichten: 172
Lid geworden op: 19 aug 2009 20:54
Locatie: Heiloo

Re: Plannen ietsjes gewijzigd

Bericht door Cindy1969 »

Ik vind je beslissing heel begrijpelijk hoor. En wat fijn dat je nu toch een katertje uit het asiel neemt, dan gun je die toch weer een goed huisje ?
En wat leuk dat je ook een schildpadje krijgt, ik hou van schildpadjes :grin:
Heel veel plezier alvast voor maandag !
Plaats reactie