Kitten erbij, is ze dan wel nog knuffelig

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Kitten erbij, is ze dan wel nog knuffelig

Bericht door nellebel »

Hoi, we hebben net een katje uit het asiel gehaald afgelopen zaterdag. Ze vermaakt zich prima en speelt de hele dag.
Gisteren werd mijn vemroeden bevestigd door de d.a. ze is geen jaar oud, maar pas 6 maanden.(typefout in het asiel, niet van 2-9 maar van 9-2).
Nou heb ik in een ander asiel een superleuke en lieve kater gezien van 6 maanden. Die wilden we eigenlijk maar die mocht er nog niet weg (ivm vacinatie).
Ik twijfel nu dus of ik hem er niet bij moet nemen zodat ze beiden kunnen spelen.
Echter de angst dat het fout gaat is niet zo groot. ze zaten allebei bij andere katten in het asiel.
Echter zij is heel knuffelig en wil de hele dag bij je zijn. Heerlijk na een dag werken zo'n lekkere pluizebol op je schoot. Maar als er eentje bijkomt is de kans dan niet groot dat ze samen gaan liggen aan de andere kant van de kamer en ik weer zonder kat zit.
Ik weet het,klinkt erg egoistisch, maar dit maakt me wel aan het twijfelen.
ik hoor graag jullie advies en ervaringen
gr wen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
swiffer
Huiskat
Huiskat
Berichten: 68
Lid geworden op: 18 sep 2010 13:38

Re: kitten erbij, is ze dan wel nog knuffelig

Bericht door swiffer »

hoi,

Wij zijn begonnen met 1 kat, nu hebben we er 11. Zalig om ze te zien spelen, je hebt helemaal geen tv meer nodig. Voor het kitten zou het leuker zijn met twee dan alleen, want ze zit een groot stuk van de dag alleen. Ze zal knuffelig blijven, dat is haar karakter, baasje zal alleen een klein beetje moeten delen. Dat komt wel goed met twee minispinners in huis.

Succes, groetjes, swiffer
Gebruikersavatar
enna
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 18 aug 2010 13:08
Locatie: drenthe
Contacteer:

Re: kitten erbij, is ze dan wel nog knuffelig

Bericht door enna »

Ach ja zeker leuk voor je andere kat ook als er een bij komt. En wat ik hier mee maak is wel zo dat ze veel meer met elkaar spelen maar toch wel ook tijd voor mij vrijmaken ...dus ik zou zeggen "Doen ! " ;-)
Miauwwww
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3010
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: kitten erbij, is ze dan wel nog knuffelig

Bericht door Cari »

Een mens blijft altijd anders dan een kat voor een kat. Als ze knuffelig is, betekent dat dat ze mensen heel leuk vindt. Daar kan geen andere kat iets aan veranderen ;-) . Je geeft haar gezelschap voor als ze alleen is (het is inderdaad een beetje egoïstisch om die uren maar uit te vlakken) en als je thuiskomt, is ze er voor jou. En 2 op je schoot past ook hoor!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Kitten erbij, is ze dan wel nog knuffelig

Bericht door Sunnetje »

^met name dat laatste! :) Toen mijn katten nog jonger waren gingen ze ook heerlijk samen op schoot liggen, soms zelfs samen op schoot stoeien, geweldig leuk om te zien!

Ik heb momenteel 3 katten, Isis is de jongste (half jaartje oud) en die is ontzettend knuffelig! Ze speelt wel met de anderen, maar ze komt 's avonds altijd bij mij liggen en lekker kroelen :)

Ik denk dus niet dat je je zorgen hoeft te maken dat ze minder knuffelig wordt. En zoals al gezegd: er is niets leuker dan kijken hoe 2 van die schatjes met elkaar spelen en stoeien.
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kitten erbij, is ze dan wel nog knuffelig

Bericht door pearlsofpassion »

Hou er wel rekening mee dat ze met ouder worden minder knuffelig kan worden. Ik kan het niet voorspellen, maar het kan. Het heeft echter niets te maken met een andere kat of niet.
Onze Cuzco is uit het knuffelen uit gegroeid. Luis is niet van mijn schoot weg te slaan als ik thuis ben... Nu ook zijn mijn armen erg zwaar met een kat erop....
:-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Kitten erbij, is ze dan wel nog knuffelig

Bericht door Catfish »

Zeker doen! Hierboven hebben al meerder mensen de redenen goed omschreven.
Je doet je kat er een groot plezier mee, en jezelf ook!
Laat je even weten wat je gaat doen?
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kitten erbij, is ze dan wel nog knuffelig

Bericht door nellebel »

Dank je wel allemaal voor jullie tips.
We hebben besloten toch nog even te wachten. Ik merk dat ik door wat er is gebeurt erg bezorgd ben. Gisteren is onze flippie in zijn lipje gebeten door een wesp. Paniek in de tent, vooral door mij, maar flippie raakte ook in paniek.
Ik merk dat ik nog teveel bezig ben met mijn vorige schattebout. We hebben net een steen voor haar uitgezocht en vanochtend weer zitten janken. Het was een week geleden dat ze is overleden. Reden is ook wel financieel .Afgelopen 3 weken alleen al ruim €600,- naar de da gebracht. Toen flippie gekocht, check up en volgend week steriliseren. Even genoeg onrust in de tent. Even alles achter de rug hebben. Misschien een leuk kerstcadeautje voor flippie. wie weet.

gr wen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie