Dierenasiel Uden

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Dierenasiel Uden

Bericht door nellebel »

Even een stukje over dierenasiel ude.
Afgelopen vrijdag is mijn lieve poes overleden. Ze is onvervangbaar, maar zaterdag zijn we toch naar het asiel geweest om in ieder geval weer leven en activteit in huis te hebben. Verschirkkelijk zo'n leeg mandje. Eerst bij ons in het dorp geweest. geen echte klik met een kat (veel lieverdjes hoor, maar er sprong er niet 1 uit).
Toen naar Uden.
geweldig asiel daar. Ze hoorden ons verhaal aan, troosten ons en vertelden ons hoe het werkte bij hun.
Ze hebben grote rennen voor hun katten. Ze laten je alleen en komen regelmatig vragen of je vragen hebt of hoe het gaat. Je mag daar uren ronddwalen tussen de katten, omdat hun visie ook is, dat je niet in 10 minuten een kat uitzoekt. trouwens ,de kat zoekt meestal jou uit.
Ze vroegen wat we zochten en enkele katten werden even speciaal aangewezen (omdat ze anders niet ten volste uit de verf kwamen). Ze wisten ontzettend veel van de katten te vertellen. we zijn daar 3½ uur ruim geweeest voordat we onze Flippie meenamen. Ze lag het laatste uur continue bij 1 van ons in de nek. We waren steeds katten aan het bekijken maar zij bleef ons achtervolgen en bespringen. In de laatste 15 minuten viel bij ons het kwartje dat wij geen kat aan het zoeken waren, maar dat flippie ons allang had gevonden.
Ze is echt geflipt. Superklein, continue aan het knorren, wil steeds kopjes geven maar is vrij lomp, dus koppen koffie e.d. vliegen gelijk om. ze rent met haar voorpoten uitelkaar, dus is een echte slapstick. Als ik weer eens zit te janken om mijn overleden kat, dan gaat ze liggen kroelen om mijn schoot en krijg ik likjes en kopjes. Zaterdag om 13:30 uur thuis (ze was dus al vanaf 10:00 uur achter ons aan het rennen). tot 21:00 uur dolblij en rondrennen en bespringe enz enz tot ze doodmoe in slaapt viel. op haar ug met de pootjes uit elkaar lag ze te ronken. Als je haar aaide begon het knorretje weer. Ze is een lieverd. gisteren haar meegenomen naar mijn ouders. Ze is een allemansvriend. Sprong uit haar mandje en hoefde ook daar niet te wennen. rende over de bank heen, totdat ze wederom doodmoe bij mijn vader op zijn buik in diepe slaap viel.
gr wen

PS - helemaal opgegaan in mijn verhaal, maar waar het om ging is dus dat dierenasiel Uden een geweldig asiel is met hart voor hun dieren. Zou het iedereen aanraden.
Fantastische mensen daar, die me gesteund hebben en geweldig geholpen.
zoek het eens op op het internet. HOKAZO.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Cindy1969
Lynx
Lynx
Berichten: 172
Lid geworden op: 19 aug 2009 20:54
Locatie: Heiloo

Re: dierenasiel uden

Bericht door Cindy1969 »

Fijn dat je zo'n goede ervaring hebt bij dit asiel. En gefeliciteerd met de komst van Flippie. Natuurlijk kan hij je oude kat nooit vervangen, maar het zal wel fijn zijn om weer een poezel in huis te hebben. Superfijn dat het ook gelijk zo goed gaat.
En inderdaad, een kat kiest meestal jou uit, niet andersom, heb dat ook ervaren met Villo, toen ik hem een paar jaar geleden uit de kattenopvang haalde.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: dierenasiel uden

Bericht door Cari »

FIjn dat je weer een nieuw vriendinnetje hebt - een echte knuffelkous :grin: !

Ik heb een paar jaar geleden ook een kat uit Uden gehaald. Een schuw dier dat daar al 2,5 jaar zat. Ik was op zoek naar een 'langzitter'. Hij zat met een aantal andere katten in een supergrote ren met klimbomen en zand, zo leuk dat ik even twijfelde of hij daar niet gelukkig genoeg was :???: .
Ik besloot hem wel te nemen en ging naar de balie om dat te vertellen. Daar zat een dame (die schijnbaar wel wat te melden had in het asiel) die met een zuurpruimsmoel van hier tot Tokio, alleen maar met afgewende blik kon vragen/zeggen: "Weet u dat wel zeker :pdtbur2: ?!" Gelukkig kwam er toen een hele aardige meid binnen die wel heel blij was dat dit ventje toch iemand gevonden had en hem voor me ging halen :grin: .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Dierenasiel uden

Bericht door nellebel »

gelukkig was die zuurpruim er zaterdag niet. Een zekere chantal was er die superlief en betrokken was. Een wat oudere mw die daar de hokken deed schoonmaken met ee nstagiaire waren ook erg aardig en een man. Later kwam dus zelfs nog een zekere Loes, die had vrij, maar wilde nog even het poesje zien voordat we haar meenamen want ze had er ee ngoede band mee.
gr wen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Dierenasiel uden

Bericht door tacuma »

Wat fijn dat jullie deze lieverd een nieuw huisje bieden! Natuurlijk is ze geen vervanger
voor Nellie, maar ze zal je zeker helpen het verdriet te verwerken. Schattig dat ze je
zo troost. En wat een heerlijk, onbevangen en makkelijk dier, zo te lezen. Geniet er
maar fijn van, en knuffel haar maar lekker, daar worden jullie allebei beter van!

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Plaats reactie