Dilemma.. advies gevraagd!

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Dilemma.. advies gevraagd!

Bericht door Catfish »

Wat een mooie kat! En haar omschriving klinkt heel goed! Wanneer gaan jullie kijken?
Wat je allemaal nodig hebt aan spul is al wel genoemd. ;-)
Ik hoop zo voor je dat zij de kat voor jullie is!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Dilemma.. advies gevraagd!

Bericht door Flo_o »

Weet nog niet wanneer we gaan... Eerst maar eens bellen met het asiel denk ik. En ik wil mijn vriend niet teveel pushen anders wil ie dadelijk niet meer, haha. En ik ga me ook niet blind staren op 1 beschrijving van 1 poes, er zullen er vast veel meer zijn die bij ons passen. Ik wil geen overhaaste beslissing nemen. Eerst maar eens gaan rondkijken daar :)

Die hangmatten zien er echt leuk uit, Ilone! Ik liet ze aan mijn vriend zien maar kreeg echt zo'n reactie van ja hee, ga m'n hele huis niet volhangen met die dingen... nou zeg :( als ik later (in een volgend huis) een eigen kamertje heb ga ik daar een poezenspeelpaleis van maken ;) Maar hier krijgt hij/zij ook voldoende speelgoed hoor, mijn vriend zegt dat ie niet her en der dingen wil hebben staan maar ja.. dat zal toch moeten, anders gaan ZIJN meubels er aan :eangel:
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Dilemma.. advies gevraagd!

Bericht door Ilone »

Hahaha precies de reactie van mn stiefvader :lol:
Alleen had hij de pech dat dit niet zijn huis is ;) Hij moest alleen helpen met ophangen haha. Nu ze er eenmaal hangen vindt ie het wel erg leuk ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Dilemma.. advies gevraagd!

Bericht door Flo_o »

Nog eens met mijn vriend gepraat.. (ik heb het ineens de hele dag alleen maar over katten *oops*) Wat hem het meeste 'dwars zit' zegt ie zijn de praktische dingen, niet het idee van een kat op zich. Met name meubels die dus kapot kunnen gaan. Eén kras in de kast en dat kost dan 700 euro volgens hem, omdat die niet meer te krijgen zijn :???: En of ik dat dan wel even ga dokken, pff. Overdrijven kan ie wel hoor..

De de andere reden (vond ik op zich wel vertederend, hihi), 'wat nou als ik straks helemaal verliefd wordt op die kat, en wat dan als het uit gaat tussen ons, dan moet ik weer afscheid nemen' :cry: Ocharm... hij heeft verlatingsangst die man van mij :-o
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Dilemma.. advies gevraagd!

Bericht door Dafpoetser »

meubels die kapot kunnen gaan...je woont in een huis hoor, niet in een showroom.
En wat als hij een klodder ketchup op de bank laat vallen, doe je hem de deur dan ook uit?
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Dilemma.. advies gevraagd!

Bericht door Adriana »

psssst, k denk, hoe meer je er met je vriend over praat, hoe meer weerstand, ben ik bang.
hier zou mijn vriend ook nooit een dier, want niet in te passen en allergisch en lastig en willen aandacht. dus hij knuffelde mijn katten, die daar doorgaans niet zo van gediend waren bij mij thuis en dat was een goeie oplossing, kat op afstand.

:verliefd: :verliefd: en toen kwam Mies en die moest eigenlijk onmiddellijk weer op de herplaatslijst, want dat ging hier helemaal niet. hij wilde het wel proberen met heel erg veel 'maars'...

en ze zijn onafscheidelijk en zijn leven draait nu om de boot en de kat en ergens ook nog wel om mij.....
maar ik ben er tegen hem nooit over begonnen want ik weet dat alle ankers dan uit gaan en het zijn van die vervelende gesprekken. laat het maar groeien en laat hem maar wennen en zorg dat je nieuwe huisgenoot ook een beetje op je vriend valt...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Dilemma.. advies gevraagd!

Bericht door castratenkoor »

Haha Dafpoetser, mooi gezegd. Helemaal mee eens, als je een kat neemt, dan richt je je huis daarom in en dan kijk je niet op een krasje of een haaltje meer of minder.
Dus gordijnen eraf en lamellen voor de ramen.

Een collega van mij vertelde dat ze twee poezen had gehad, zo leuk en zo lief.
Maar ja ze klommen in de gordijnen en dat waren wel hele dure gordijnen hoor, dus toen had ze ze naar het asiel gebracht. Ik wordt onpasselijk van zulke verhalen.......***!!!

En een collega met twee poezekittens op een flatje. Ik alsmaar adviseren ze vooral op tijd te steriliseren. Nou om een lang verhaal kort te maken. Poezen werden krols en onzindelijk, piesten over de tv en zo.
Eerts liet ze me nog elke week foto's van haar lievelingen zien.
Nu kreeg ik opeens de vraag os ik ze wou hebben. Nee dus.
Einde van het verhaal was ook hier ....... het asiel.


Dus topic-starter moraal van deze verhalen is bezint eer ge begint.
Realiseer je goed wat een kat in huis aan kan richten, zeker als er te weinig afleiding is.
Ik wil je niet bang maken en ook zeker niet uit je hoofd praten zo'n lieverd te nemen.
Maar als je hem neemt, doe dat dat voor het leven en niet tot hij wat sloopt......
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Dilemma.. advies gevraagd!

Bericht door sandy »

Erwin wou ook absoluut geen katten erbij en ik moest absoluut een kat erbij, liever nog 2 maar dat ging me niet lukken op dat moment.
Ben schattige kittenfoto's onder zn neus gaan douwen en toen zag hij het mooiste lapje van de wereld en was om, gelijk gaan zoeken hij nog harder als ik :lol:
Afijn Buffy gevonden in een opvang in Zeeuws Vlaanderen en gelijk dat weekend opgehaald.
Jessie, de vierde die er dus echt wel kwam 5 maanden later was door een gebroken(helemaal niet belangrijke)belofte :eangel:

Je vriend moet gewoon mee gaan kijken en een knuffelbare kat in zn armen krijgen, kijken hoe hard hij dan nog protesteerd :lol:
O het enige wat hier ooit is gesloopt in een grote yucca en alleen door Jes die om een of andere reden zich enorm voelt aangetrokken door yucca's :geenidee:

Umi, gelukkig dat er nog mensen zijn die wel op zwarte katten vallen ;-)
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Dilemma.. advies gevraagd!

Bericht door Dafpoetser »

Dingen in huis als een kast dienen een nut, om dingen in op te bergen bijvoorbeeld.
Wat gebeurt er met jou als jij een verkeerd geniette Flair op de plank legt en daar een krasje mee veroorzaakt? Of je stoot met de stofzuigermond langs een pootje?
Ook weer 700 euro's dokken?
Ik zou het wel weten met zo'n vent. :twisted:

Die verlatingsangt lijkt me overigens zeer terecht. :eshhh:
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Dilemma.. advies gevraagd!

Bericht door castratenkoor »

Kat erin vent eruit LOL
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Dilemma.. advies gevraagd!

Bericht door Adriana »

ùùùhhhh, ... juist ja! :epray:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Dilemma.. advies gevraagd!

Bericht door Dafpoetser »

Ik zou in elk geval op deze basis met je vriend GEEN kat nemen.

De kans dat de kat in het asiel belandt, zoals beschreven door Dinie, bij het eerste de beste kratseltje, of poepvlekje lijkt me erg aanwezig.
Een kat opsluiten in een "kattenkamer" is ook geen optie, doodzielig voor het beest.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Dilemma.. advies gevraagd!

Bericht door castratenkoor »

Helemaal mee eens. Op deze basis kun je er beter niet aan beginnen. Mijn opmerking was uiteraard maar een grapje........
een kat hoort middenin het gezinsleven te staan en niet apart te zitten in een kamer, hoe mooi je die ook maakt.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Dilemma.. advies gevraagd!

Bericht door Flo_o »

Uhm.. huh? Ik heb nooit gezegd dat ik 'm in een kamer ga opsluiten! :shock: Alleen dat als ik later een kamer voor mezelf heb dat ik daar gewoon vanalles voor ze ga ophangen (hangmatten en dat soort dingen). En dat ze verder gewoon het hele huis ter beschikking hebben.

En ik ben het ook helemaal niet eens ben met mijn vriend over de meubels etc., en al helemáál niet dat de kat weer terug gaat naar het asiel als ie een keer een krasje maakt.. :shock: ik zei al dat hij overdrijft maar dat wordt hier ook behoorlijk gedaan hoor.. alsof ik een of andere dierenbeul ben :???:

Mijn vriend is gewoon heel (te) gestructureerd en wil alles onder controle en netjes hebben. Maar ik zeg al zovaak tegen hem, als er ooit kinderen komen gaat er ook iedere dag wel iets kapot en met mij in huis net zo goed ;-) Daar moet ie maar aan wennen hoor.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Dilemma.. advies gevraagd!

Bericht door Umimeis »

Kinderen kunnen soms nog erger zijn dan dieren hihi
Ik had laatst een jongetje van een jaar of 6 op bezoek (Marije met haar neefje) en die wasmet vaalles en nog wat aan het spelen op de grond, nou ik geloof dat m'n laminaat nog nooit zo goed was ingewijd :lol:
Het enige waar ik aan kon denken was'help!! m'n laminaat!'

Ik heb dus ook liever dieren dan kinderen :oops:
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Plaats reactie