# Kitten komt eraan

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
Brian
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 jun 2006 12:13

Bericht door Brian »

Heb je ontwormings- en onvlooiingsmiddel in huis? Dat is met dit warme weer wel nodig.
En ontwormen en ontvlooien zal ik voor de zekerheid wel even doen.
Waar kan ik dit kopen ? Ik had er gewoon aan gedacht om de zaterdag dan naar de DA te gaan ermee en het daar te vragen ?

Ik was nog iets vergeten :D

- Kattenkussen : http://users.telenet.be/Bryan85/kussen.jpg

Voor de naam dacht ik aan Musti :D
Gebruikersavatar
Gilbert
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 apr 2007 10:39
Locatie: Tilburg

Bericht door Gilbert »

De DA is een goede optie, maar volgens mij kun je dit in de meeste goede dierenwinkels ook kopen.

Musti klinkt leuk, je kitten zal het zeker naar de zin krijgen bij je.
Plaats je ook een (paar) foto('s) van je kitten als ze bij je is?
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Brian schreef: Waar kan ik dit kopen ? Ik had er gewoon aan gedacht om de zaterdag dan naar de DA te gaan ermee en het daar te vragen ?
Je kan dit bij een dierenspeciaalzaak halen, maar niet alle middelen die daar te verkrijgen zijn werken even goed. Als je op zaterdag bij de dierenarts terrechtkan, zou ik Musti gewoon even meenemen en de dierenarts dit even laten doen. Anders kun je natuurlijk doordeweeks even binnenwippen bij de dierenarts om deze middelen te halen. De dierenarts (of assistente) kan je ook adviseren welke middelen je het beste kan gebruiken voor een kitten.

Succes!!
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

Brian, ik denk dat Musti het enorm naar zijn zin gaat hebben bij jou, je bent al goed voorzien van alles!! Snel foto's posten als de grote dag er is he, we zijn benieuwd! ;)

Ivm die krabpaal, ik heb ook zo'n kleintje maar zou nu toch een grotere moeten nemen, want zo'n laag paaltje is goed als ze kitten zijn maar ze groeien er snel boven! Als ik dit in het begin had geweten, had ik er waarschijnlijk meteen een grotere genomen! Een tip dus misschien mocht je al meteen een tweede paal kopen van toch meteen een grotere te nemen.
Gebruikersavatar
Brian
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 jun 2006 12:13

Bericht door Brian »

Wel deze paal is momenteel alleen omdat hij iets zou hebben ...Ik krijg er nog een kleintje bij waar hij lekker in kan kruipen ...

Naarmate hij groter wordt en naarmate hij het gebruikt dan zal ik zeer zeker een grotere kopen of mss zelfs 1 maken ... het probleem allen is dat ik nergens dat " sisa ? " koord vind :s
=: Trotse eigenaar van Musti vanaf 10 mei 2007 :=
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

Ik wil er ook nog steeds zelf eentje maken, maar ik kom er niet aan toe. Ik denk dat ik er dus toch maar eentje ga kopen ;)

Over het zelf maken en waar je de materialen kan vinden, kan je al een topic vinden hoor Brian, zeker eens rondneuzen! Het sisalkoord is nog vrij makkelijk te vinden, maar je moet wel een beetje een doe-het-zelver zijn om echt een goede constructie te maken, lijkt me.
Gebruikersavatar
Brian
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 jun 2006 12:13

Bericht door Brian »

Hallo, ik heb naar een DA gebeld en die verzoekt om eens langs te gaan voor algemene onderzoek als het kitten 10 weken oud is ... dus ja .. nog ff wachten hé :p

Morgen trouwens mijn kitten gaan halen ... Tegen de avond zullen er fotos zijn :D
=: Trotse eigenaar van Musti vanaf 10 mei 2007 :=
Gebruikersavatar
Marion
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 02 jan 2003 18:54
Locatie: rijssen

Bericht door Marion »

Super, nog een nachtje slapen. :grin:
Ik denk dat je erg goed voorbereid bent, en inderdaad de dierenspeciaalzaak, of dierenarts zal je altijd kunnen adviseren.
Verder denk ik vooral dat je erg veel plezier gaat beleven met je kitten. :grin: Nog een kleine tip: zorg dat er een plantenspuit klaar staat. Hier duurde het een week en uiteindelijk een keertje de plantenspuit voor Cassis (nu 12 weken) NEE CASSIS begreep. ;-)
Verder zal je de dingen vanzelf tegenkomen.

Enjoy!!
If you hold a cat by the tail you learn things you cannot learn any other way..
Gebruikersavatar
Brian
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 jun 2006 12:13

Bericht door Brian »

Is zo een Spa of ander waterspuit ook goed ? Zo in een flas van deodorant ofzo ... Die ik regelmatig gebruik om mijn in de zomer is lekker nat te sproeien aan het gezicht ?
=: Trotse eigenaar van Musti vanaf 10 mei 2007 :=
Gebruikersavatar
Marion
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 02 jan 2003 18:54
Locatie: rijssen

Bericht door Marion »

Nou, als je wilt dat je kat zich de pleuris schrikt, én je hele kamer onder zit.. :icon_shifty:

Ik gebruik de plantenspuit op smalle stand, dan komt er gewoon 1 keer een gerichte straal uit. een waterflesje lijkt me erg veel water, en een verstuiver maakt misschien niet echt indruk. Maar daar kom je dan ook wel achter! ;-) Ergens mee gooien wat lawaai maakt (sleutels ofzo) naast ze kan ook. Het gaat erom dat ze hun gedrag en jouw 'NEE' gaan combineren met 'vervelend' en het dus de volgende keer laten.. Nou ja, dat is de bedoeling dan. Je kan ook uiteindelijk accepteren wat je kat doet en zelf aanpassen. :silly:

Kinky mag bijvoorbeeld niet op de tafel liggen. Nu mag hij alleen niet op de tafel liggen als wij er niet zijn (en heb ik het haaraantrekkende kleed er maar afgehaald :oops:).
If you hold a cat by the tail you learn things you cannot learn any other way..
Gebruikersavatar
Brian
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 jun 2006 12:13

Bericht door Brian »

Goedenavond,

Ik heb Musti net gaan halen.

Hier zie je ze zitten in de kattenbak, Waar ik hem direct ingezet heb als ik ermee thuiskwam.

http://users.telenet.be/Bryan85/musti.jpg

Maar heb nog enkele vraagjes nu ...

Musti is nu al 5 tot 10 minuutjes aan het wenen, zal dit om haar broertjes en moeder zijn ?

Moet ik iets speciaal doen ? of hem even alleen laten ?

Hij heeft de kattenbak nog niet verlaten, hem laten zitten ?

mvg Musti en Brian[/url]
=: Trotse eigenaar van Musti vanaf 10 mei 2007 :=
Gebruikersavatar
serafina
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 mei 2007 09:55
Locatie: den haag

Bericht door serafina »

Ohh wat is het een droppie zeg.

Ik denk dat ze roept omdat ze de omgeving nog niet kent. Je kan haar kalmeren door even lekker bij haar te gaan zitten en haar aan te halen.

Waarschijnlijk voelt ze zich veilig op de bak, dus ik zou zeggen lekker nog even laten zitten.

Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst
groetjes Marion en een pootje van Serafina, Wolfie en Tom
Gebruikersavatar
Brian
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 jun 2006 12:13

Bericht door Brian »

nu zit al 20 min in een hoekje van de kamer :(

maak ik mij nu te snel zorgen ?
=: Trotse eigenaar van Musti vanaf 10 mei 2007 :=
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Het ene kittentje heeft wat meer moed dan de ander. Bij onze katten waren de reacties ook heel wisselend, waar de één meteen rond begon te stappen bleef de ander heel stil zitten.
Ga er lekker bij liggen (dan ben je niet zo groot en indrukwekkend) en vooral blijven kletsen. Het komt vast wel goed hoor ;)
groetjes Sharon
Gesloten