# Flat

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
Brian
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 jun 2006 12:13

Nieuws

Bericht door Brian »

goede morgen ,

mijn tante haar poes is bevallen, niet makkelijk :(

Ik weet er zelf niet veel van en ik wacht nog zelf op verder nieuws.

Haar poes is een coulorpoint ( op zich een mooie poes ) , maatr die is gedekt geweest door een grotere kater. De kittens hebben het moeilijk gehad om eruit te komen :'(

ik strond echt versteld en had de tranen in mijn ogen toen mijn moeder het vertelde.

De eerste kitten: een compleet zwartje met een spitse snoet ( wat niet zoals de colorpoint is ) kw<am er zonder problemen uit.
Het 2de kitten heeft 3 uur met haar 4 pootjes in de opening vast gezeten en toen hebben ze de dierenarts gebeld.

Ik persoonlijk denk zelf dat dat kitten het niet zal halen, want 3 uur vast zitten in de opening kan niet gezond zijn.

De dierenarts heeft de poes meegenomen voor verder onderzoek, net zoals de kittens. Er wordt normaal nog 3 kittens verwacht ( dus 5 in totaal )

Hopelijk zit er 1 bij die beetje op de colorpoint gelijkt en hopelijk mag ik zon kitten hebben ( kopen ).

ik woon nog in het ouderlijk huis en mijn moeder wil niet dat ik hier een kitten naam omdat ze bang is dat het alles kapot zal krabbelen/bijten.

Denken jullie dat het een goed idee is om nu al 1 te nemen/kopen ( na 8 weken welliswaar), ik verhuis tussen de 6m en 12 m vanaf nu.
Ik persoonlijk denk dat het een goed idee is, omdat de kitten dan al minimum 6 zal zijn en het niet erg zou vinden om plots in een ander huisje te wonen.

Meer nieuws over de kittens volgt zodra ikzelf meer weet.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Wat een vreselijk verhaal, waarom hebben ze de dierensarts niet eerder gebeld? DRIE uur is wel erg lang en misschien had de kitten dan meer kans gehad. Maar ja, dat is achteraf praten.

Wat betreft jouw kitten maakt het eigenlijk niet uit of je hem vóór of na je verhuizing neemt, want kittens zijn gelukkig heel flexibel.

Als je moeder het goed vind kun je hem dus nu gewoon nemen en dan later verhuizen naar je nieuwe flat.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Nou, ik hoop dat je tante nu beseft heeft dat het niet niks is, zo'n bevalling en haar katje laat steriliseren voor er erger gebeurt :-( .

Je kunt het kitten inderdaad al nemen, maar dan moet je moeder nog wel overhaald worden natuurlijk ;)
Gebruikersavatar
Brian
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 jun 2006 12:13

Bericht door Brian »

hier ben ik weer.

Het kitten zat vast omdat zijn buik helemaal vol zat met water en dus niet door de opening kon. Heeft het helaas niet overleefd, maar het blijkt dat het al dood zou zijn geweest voor de bevalling.

De dierenarts heeft dan toch na een poging om het dode kitten te verwijderen een keizersnede moeten doen. En hij heeft er nog 3 levend uitgehaald.

De poes en de 4 kittens mogen norùmaal vanavond of morgenochten terug naar huis.

Het zijn alle 4 zwartjes, niet persoonlijk mijn voorkeur, maar we zien wel.

Ben al blij dat de anderen het overleefd hebben.

Groeten uit het zonnige De Panne,

Brian
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Hé Brian, gave Avatar heb je! Net nieuw zeker?

En heb je al een kitten uitgekozen of wacht je nog even? Iets oudere kittens en jonge katten zijn ook heel schattig en speels, dus die zou je ook in een asiel kunnen halen. Trouwens, oudere katten kunnen ook heel lief zijn. Ik ben benieuwd wat je gaat doen, maar we wachten rustig af 8-) !

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Brian
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 jun 2006 12:13

Bericht door Brian »

ja, heb het momenteel heel druk naar het zoeken van een vaste job.

Ik denk dat ik geen kitten van mijn tante ga nemen, en best nog een jaartje wacht ofzo.

ik ben alleen en zal vanaf augustus ( hopelijk toch ) vast werken, dus 8 uur per dag zal diet kleintje alleen zijn. En ik wil toch wel de faste van kitten_tot_kat meemaken.

Ook zit ik met het feit dat ik binnenkort ( 6 maand ofzo ) zal verhuisen. en een appartemetje vinden is al moeilijk, laat staan een appartement waar huisdieren toegelaten zijn ( waar ik wel naar streef ).

Ik volg wel op de voet de kittens en alhoewel ik ze nog niet gezien heb, ben ik wel nieuwsgierig wat ze doen enzo.

ps: die avatar is inderdaad nieuw. Het was een vele grotere, maar dmv flash heb ik deze kunnen verkeinen zodat ze hier op paste.
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

Hey Brian, het lijkt mij een goed doordacht plan.

Ikzelf zit zowat ik dezelfde positie, hoop binnenkort op vast werk (daarvoor ben ik nu aan het solliciteren) en verhuis volgende week naar een appartementje (normaal ook geen huisdieren toegelaten maar katten wel). Ik heb een maand geleden een kitten in huis gehaald omdat ik zo de eerste maand zeker thuis was voor haar. Omdat ze toch minder goed tegen alleen zijn kan, ga ik binnenkort wel op zoek naar een speelkameraadje, een tweede kat dus! Het is te combineren hoor, maar dan moet je tegen wat stress kunnen. Maar daartegen helpt een kat ook hoor ;)
Gebruikersavatar
angela1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 jul 2006 21:17
Locatie: harderwijk
Contacteer:

te veel katten?

Bericht door angela1983 »

ik heb 2 hele lieve kittens van nu 17 en halve week oud ( mannetje en vrouwtje)en ik woon op een flat, maar wel een grote flat met 3 slaapkamers en een enorme hal en grote woonkamer. Nu zijn we erover aan het denken over dat we er midden augustus 2006 nog een kitten van een week of 8 bij willen hebben. ( Ze kunnen niet naar buiten alleen aangelijnt aan een tuigje op het balkon) En dan willen we naar het asiel kijken of er daar nog een lieve kitten voor ons is. 8-)

Maar nu zei een kennis een tijdje geleden dat 2 kittens op een flat echt het maximale is en 3 kittens teveel!!

Wij hebben een hangmatje voor ze , mandje en een kussen en een paal met plateaus, het is hier helemaal ingericht op katten en onze kittens doen het fantastisch hier. :grin:

Wat vinden jullie hiervan??? :?:

Is drie kittens teveel op een flat of niet??

mvg angela
Gebruikersavatar
telefoonklep
Lynx
Lynx
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 aug 2005 12:20
Locatie: 't Harde
Contacteer:

Bericht door telefoonklep »

Hoi

Wij wonen op een flat met drie slaapkamers en een halletje en een woonkamer.. Bij elkaar zo´n 85m2. Wij hebben sinds kort ook drie katten en dat gaat prima. Het zijn geen kittens. Overdag mogen ze trouwens alleen in de keuken, het halletje en 1 slaapkamer dus hebben ze nog minder ruimte en ook dat gaat goed hoor...

Het lijkt mij dus geen probleem..
Een wekker is een mechanisch instrument om mensen te wekken die geen kinderen hebben.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Het kan goed gaan, maar drie volwassen katten op een kleine flat die niet naar buiten kunnen, kunnen ook op elkaars lip zitten en gaan vechten (met sproeien, ongewenst plassen en kaalvreten als een naar gevolg ervan). Ik heb het zien gebeuren en dat is geen pretje voor de katten. Het hangt er dus vanaf hoe de karakters van de katten wordt als ze later groot zijn, maar ik zou het persoonlijk niet doen.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Wij hebben zelfs 5 katers op een flat die ook alleen maar aangelijnd naar buiten gaan maar dat is geen enkel probleem hoor. Wel hebben wij er nog een zolder bij dus we doen de trap regelmatig naar beneden zodat ze lekker heen en weer kunnen razen. Zolang je ze op tijd laat helpen zal je ook geen last hebben van sproeiers of overdominant gedrag.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
angela1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 jul 2006 21:17
Locatie: harderwijk
Contacteer:

Bericht door angela1983 »

Wij hebben net zo'n grote woonkamer als in een eengezinswoning en een enorme hal dus ruimte genoeg. Ze worden zeker op tijd allemaal geholpen zodat ze ook niet sproeien( Wij hoeven ook geen nestje !!) Er zijn al genoeg kittens die een baasje zoeken. En onze kittens die we nu hebben zijn niet agresief en spelen lekker met elkaar!

Ook als we later een eengezinswoning huren, dan willen we onze katten ook binnenhouden. We hebben toch niet voor niks katten, als ze de hele dag buiten zijn heb je toch veel minder plezier van je katten??


IK denk wel dat we nog 1 kitten erbij nemen uit het asiel, over een week of 3.

garoet angela

bedankt voor de reacties
[Afb. groter dan een smiley zijn helaas niet toegestaan in het onderschrift]
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

angela1983 schreef:Ook als we later een eengezinswoning huren, dan willen we onze katten ook binnenhouden. We hebben toch niet voor niks katten, als ze de hele dag buiten zijn heb je toch veel minder plezier van je katten??
Tja, of je katten er ook zo over denken???

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
angela1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 jul 2006 21:17
Locatie: harderwijk
Contacteer:

Bericht door angela1983 »

Mijn katten zijn als de dood buiten, ze miauwen en springen op mij als we even een wandelingetje maken met tuigje. Het zijn echte binnenkatten enzijn ook nog nooit los buiten geweest, ze talen er ook niet na
[Afb. groter dan een smiley zijn helaas niet toegestaan in het onderschrift]
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ja als ze het niet gewend zijn kan dat ook prima. Wij hebben maar 1 kat die graag naar buiten wil en de rest blijft bij de drempel staan als we de deur open laten. Die hoeven niet zo nodig.
groetjes Sharon
Gesloten