# Een nieuw huisgenootje

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gesloten
Pamela

# Een nieuw huisgenootje

Bericht door Pamela »

:?: Ik heb een poesje van 6 maanden en nu zoeken we een vriendinnetje voor haar. We willen er nog een rood poesje bij, ik vraag me alleen af van welke leeftijd, Daisy is dus 6 maanden en heel actief. Het liefst willen we een kitten die net bij haar moeder vandaan komt maar gaat dit dan wel goed?

Groetjes Pamela
Gebruikersavatar
patricia
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jun 2005 13:59
Locatie: hoofddorp

Bericht door patricia »

vooral in deze periode is het nog moeilijk om jonge kittens van 8 weken oud te vinden ik zou eens bij asiels en kittenopvangcentra kijken mischien is daar nog een kitten aanwezig van rond die zelfde leeftijd.
in principe makt het nu nog niets uit. welke leeftijd ze hebben ze zijn toch allebei speels.
veel sucees
patricia
nog twee weekjes en dan in ondertrouw op 25 oktober :)
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

inderdaad zoals patricia zegt, ga eens kijken in een asiel of opvang.
Nu zijn er niet veel kittens, maar genoeg katjes van een paar maanden oud die graag een lieve baas willen.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gast

Een katje erbij?

Bericht door Gast »

wij hebben katertje van een jaar oud, hij is erg bang voor vreemden en moet ook niet al tevee hebben van mijn vriend. hij toloreert hem en hij mag hem even aaien maar meer ook niet. nou zitten wij er over te denken om er een katje bij te doen in dezelfde leeftijd dat is voor hem veel leuker en we hopen ook dat dat katje hem misschien over zijn angst heen kan helpen. nou wilden wij het zo doen dat mijn vriend een kat uit zoekt die naar hem toe komt. maar nou vraag ik me toch af of iemand weet of dit wel verstandig is om een andere kat bij een katertje te doen die zo bang is.

groetjes marije
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Het is juist goed om een speelmaatje te hebben voor een kat alleen.
Of je de angst er daarmee uitkrijgt is een tweede.
En de kat zelf bepaalt naar wie ze toetrekken dus het is niet te zeggen dat als jouw vriend het katje uitzoekt dat het dan ook echt zijn katje word.
Ik heb hier een voormalig verwilderde kat en ik heb het schuwe eruit gekregen door heel veel aandacht te geven.
Dus veel aaien en lief praten als ze eten, uitdagen met speeltjes en tussendoor een knuffel en altijd geduldig zijn. Frustraties pikken ze heel snel op en niks forceren dat werkt averechts.
Maar.. ook op zn tijd met rust laten zodat ze ook zelf hun rust hebben, want dat hebben ze ook nodig.
Dus als hij ligt te slapen of suffen, gewoon voorbij lopen zonder te kijken en niet reageren als hij verschrikt reageert.
Zo bouw je langzaam vertrouwen op dat mensen best wel aardig zijn ;-)
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
pini
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 sep 2003 17:07
Locatie: zeeland

Bericht door pini »

Een schuwe kat kan zich ook optrekken aan een andere kat. Die ziet dat sommige dingen niet eng zijn en meer gaan durven. Ze leren veel van elkaar.
Ze houden elkaar bezig. Ze leren bepaalde manieren. Misschien komt je andere kat wel los. Kijk eens bij een asiel.
Groetjes Gerda
Gesloten