Stichting zilver/verhuisdieren, kat uit vb Bulgarije

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Stichting zilver/verhuisdieren, kat uit vb Bulgarije

Bericht door yana »

Beste allen
Ik overweeg weer een poekie. Mijn huis is zo leeg zo zonder. :-(
Ik had gegoogeld en kwam op Verhuisdieren. Verder zag ik geen overkoepelende organisatie die katten/kittens aanbieden.
Deze site biedt veel katten aan van Stichtingen uit het buitenland. Nu ben ik verliefd geworden op een katertje uit Bulgarije.
Katertje komt geënt, gechipt, gecheckt voor FeL en FIV met Europees paspoort en gecastreerd.
Bij Stichting Zilver. Stichting lijkt legitiem. Al vind ik er niet superveel over.
Iemand ervaring met Verhuisdieren en liefst nog met Stichting Zilver? Verhuisdieren staat ook altijd in de Telegraaf bijlage.
Het is niet mijn bedoeling een topic te starten over wel of niet dieren uit het buitenland. Ik heb ook liefst 1 uit NL maar ik vind geen overkoepelende website van asielen. Om nou elk asiel per website af te struinen is een dagtaak. En het dichtstbijzijnde asiel heeft niet iets van mijn gading.
Topic 'katten uit het buitenland' heb ik ook gelezen. Gaat mij dus meer om ervaring met Verhuisdieren katten uit Bulgarije of met Stichting Zilver.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Stichting zilver/verhuisdieren, kat uit vb Bulgarije

Bericht door Rik »

De overkoepelende organisatie is ikzoekbaas . nl (spaties weghalen want het forum pakt de link niet).
Dat is de dierenbescherming als overkoepelende organisatie voor alle asiels in Nederland.

Eens kijken of deze link wel werkt
https://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl/
(ha, ja, dat werkt wel)

Verhuisdieren is meer een organisatie voor herplaatsers.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Stichting zilver/verhuisdieren, kat uit vb Bulgarije

Bericht door Anne »

Wat leuk dat je op zoek gaat naar een herkanser :eboohoo:
Om alle dieren in het asiel te bekijken kun je ook op de website van www.ikzoekbaas.nl kijken en de zoekfilters kunnen gebruiken

Verder ken ik deze stichting ook niet

Succes verder, ook met de voorpret :smile:

Edit: Ik zie nu dat Rik je dezelfde link heeft gegeven
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Stichting zilver/verhuisdieren, kat uit vb Bulgarije

Bericht door Rik »

Ha, http://www.ikzoekbaas.nl/ werkt dus wel.
Welke bekende site werkte voorheen dan niet als link?

Maar goed... Het is eigenlijk gewoon een doorlink naar https://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl/
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Stichting zilver/verhuisdieren, kat uit vb Bulgarije

Bericht door Dinky »

De link van kitten te koop werkt niet op het forum ;-)

Was mij ook al opgevallen dat er tegenwoordig veel stichtingen dieren aanbieden via verhuisdieren. Zelf geen ervaring mee.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Re: Stichting zilver/verhuisdieren, kat uit vb Bulgarije

Bericht door yana »

Oja, ik zoek baas had ik inderdaad wel gevonden. Ik had met mijn filters alleen maar 8 hits helaas.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Stichting zilver/verhuisdieren, kat uit vb Bulgarije

Bericht door nellebel »

ik zou wel oppassen met stichtingen waar je niet veel van weet. mijn schoonzus haalde ene hondje uit spanje. zou met het vliegtuig komen. ja allemaal super goed geregeld. bleek met een busje te komen. beestje bleek daar uit het wild geplukt te zijn, nooit in huis gewoond, heeft ze nu enkele jaren. beestje is nog steeds doodsbang. uit onderzoek blijkt dat dat soort hond gebruikt werd voor de jacht en dus in spanje niet gehouden werd als huishond. en ze heef ter flink voor betaald (daarop maakte zij uit dat het een legitiem bedrijf was, ze kreeg goede papieren en moest best veel betalen, dus dan zal het wel goed izjn).
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Stichting zilver/verhuisdieren, kat uit vb Bulgarije

Bericht door Rik »

Hier in de familie ook een verhaal van een beginnende hondenbaasje met een hond (pup) uit het buitenland. Na een paar weken (na het wennen) begon de hond zijn tanden te laten zien. Dat moet je bij een beginnend hondenbaasje niet hebben. Die is dab beter af bij een ervaren honden eigenaar met een pack honden.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
crazycatladyP
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 11 mar 2022 18:15

Re: Stichting zilver/verhuisdieren, kat uit vb Bulgarije

Bericht door crazycatladyP »

Verhuisdieren is niet dezelfde als ikzoekbaas, die laatste is van de dierenbescherming inderdaad.
Op verhuisdieren posten zowel particulieren, die een nieuw huisje zoeken voor hun dier (herplaatsers), als stichtingen.
Je kunt daar ook op selecteren bovenaan in het menu.
Ik ken stichting zilver niet, maar ik post wel dieren op verhuisdieren vanuit stichting zwerfkatten nederland.
Elke stichting heeft op verhuisdieren een stichting-pagina, waar je meer informatie op zou moeten kunnen vinden.

Verder is er ook dierenasiels.com, waar zowel dierenasiels als stichtingen hun dieren plaatsen.
Ook daar plaatsen wij katten.
Op ikzoekbaas mag je alleen posten als je onderdeel van de dierenbescherming bent (onze stichting is bij dierenlot), er zijn meerdere koepels waar een stichting of asiel onder kan vallen :smile:
Hopelijk helpt deze informatie een beetje.

Succes met het maken van een keuze en het vinden van en nieuw huisgenootje!
Mara, personeel van: Jera (3-2015), Quenya (6-2022), Ronja (6-2023) en Moira (6-2023)
Rust zacht, mijn lieve engeltje *Niamh
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Re: Stichting zilver/verhuisdieren, kat uit vb Bulgarije

Bericht door yana »

Ook ff gekeken op dierenasiels.com. Staan er ook veel op. Wel vaak bangig.
Worden katten uit NL asiels ook getest op FeL en FIV zoals vaak bij buitenlandse katten gebeurt?
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Stichting zilver/verhuisdieren, kat uit vb Bulgarije

Bericht door nellebel »

nee, helaas niet. zo heb ik mijn felv katjes gekregen. ik had echter zelf ook niet goed opgelet, want ik had natuurlijk weer de zieligste en kleinste uit het asiel gehaald. en die bleek dus FELV te hebben. heel veel katten dragen echter dat virus bij zich, maar katten met verminderde weerstand kan het uitbreken tot FELV. bij sjefke ontstond het na zijn castratie. hij droeg het virus dus ook (zoals het merendeel van de katten) maar omdat hij al een achterstand had was hij de pechvogel. en helaas besmette hij hiermee ook zijn grootste liefde flippie.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Stichting zilver/verhuisdieren, kat uit vb Bulgarije

Bericht door nellebel »

dus bloedprikken op FELV zegt alleen dat ze het op dat moment niet hebben. je zou moeten prikken op het calicivirus (volgens mij heet het zo) en doet doen ze nergens want dat draagt bijna elke kat bij zich. dus zo'n FELV test zegt niet heel veel helaas
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
crazycatladyP
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 11 mar 2022 18:15

Re: Stichting zilver/verhuisdieren, kat uit vb Bulgarije

Bericht door crazycatladyP »

yana schreef: 06 dec 2022 11:51 Ook ff gekeken op dierenasiels.com. Staan er ook veel op. Wel vaak bangig.
Worden katten uit NL asiels ook getest op FeL en FIV zoals vaak bij buitenlandse katten gebeurt?
Ik kan niet voor andere asiels of stichtingen spreken, maar bij "onze" katjes wordt er alleen getest bij ziekteverschijnselen, omdat het dus een moment-opname is en verder weinig zegt.
Wel gaan alle kittens eerst 2 weken in quarantaine en zitten vaak minimaal een maand bij een gastgezin en worden meermaals gezien en gecontroleerd door een DA.
Mochten ze ziek zijn/worden dan worden ze uiteraard getest en niet geplaatst.
Mara, personeel van: Jera (3-2015), Quenya (6-2022), Ronja (6-2023) en Moira (6-2023)
Rust zacht, mijn lieve engeltje *Niamh
Juullicious
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 dec 2022 12:21

Re: Stichting zilver/verhuisdieren, kat uit vb Bulgarije

Bericht door Juullicious »

Ola,
Ten eerste: wat mooi dat je een herplaatser zoekt. Ik heb geen ervaring met deze stichting maar mijn katten komen ook uit het buitenland via verhuisdieren. Persoonlijk zijn mijn ervaringen niet heel positief, ik heb een kater met FIV en anderen met Giardia gekregen... Je ziet alleen fotos en ik heb van een kat zelfs andere fotos gekregen, toen ik haar ging halen herkende ik haar helemaal niet :-) Dure adoptiekosten, missende paspoort, niet gechipt en hoge dierenarts kosten....

Ik heb zelf altijd gewerkt voor sgtpepper uit Aruba. Daar heb ik wel hele goede ervaringen mee, zij hebben ook veel katten, daar kan je ook altijd nog kijken. Hopelijk heeft iemand meer informatie over deze stichting voor je.
Plaats reactie