Agressief gedrag naar andere katten

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Over Feliway is een apart topic.
Hopelijk helpt het!
Gebruikersavatar
sabine
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 aug 2003 21:50
Locatie: panningen nrd. limboland

Bericht door sabine »

dan zal ik daar eens even snel gaan spieken!
zowie heeft haar nierdieet nu trouwens bijna 3 jaar.....
ik denk nu echt dat de feliway helpt!
na 2 dagen verliest het een beetje de kracht en dat was gisteravond te merken aan tom.
gelijk ging hij weer jagen op zowie.
ik heb weer overal een beetje feliway gespoten en de rust keerde weder!! 8-)
groeten uit limboland van sabine richard en onze katten, rat en konijn.
______________________________________
honden hebben een baasje, katten hebben personeel.....
misty
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jan 2006 11:56
Locatie: leopoldsburg

kater vandaag gecastreerd kattin blaast en gromt naar hem .. komt die nog goed ?????

Bericht door misty »

tja zoals ik in de titel al vermeld heb , we hebben dus vandaag onze kater laten castreren zijn vriendinnetje wil nu sinds zijn thuiskomst niks van hem weten ze blaast en gromt naar hem , ben bang dat dit niet goed komt ???????
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Valt wel mee hoor Misty, komt wel goed.
Vaak zit er nog een dierenarts geur aan wat ze niet prettig vinden.
Geef ze even de tijd en waarschijnlijk komt alles weer goed!
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Hoi,

Dit komt wel goed hoor ! Je kater heeft de geur van de dierenarts, ontsmettingsmiddellen enz... aan zich hangen.
Hij is waarschijnlijk ook nog niet helemaal zichzelf door de narcose, en reageert daardoor anders . Misty snapt niet zogoed wat dit allemaal is, en gaat daardoor grommen, en blazen.

Wat je kan doen, is ervoor zorgen dat ze mekaars geur weer krijgen. Je neemt een doekje, en wrijft daarmee goed over Misty, vooral rond de kin waar de geurklieren zitten, dan ga je met dat doekje over je kater, en dan weer over Misty.
Dit kan je een aantal keer herhalen. Als je kater morgen ook weer helemaal helder is, zal hij ook wat normaler op Misty gaan reageren.

Het komt echt wel goed, nog ff geduld.

Liefs veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Dat had ik hier ook hoor alle keren.
Zelfs van de week toen ik met Buffy naar de dierenarts was geweest voor een onderzoek deed onze kater lelijk tegen 'r.
Is maar effe hoor, morgen zijn ze alles vergeten ;-)
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
misty
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jan 2006 11:56
Locatie: leopoldsburg

Bericht door misty »

goh lotte toch al bedankt voor je vlugge reactie , ocharme milo loopt er echt nog wat beduust bij en zij reageert dan zo ,ik heb er echt medelijden mee !
hopelijk klopt je antwoord ! ik hoop het alvast !! ze zijn eigenlijk heel dikke maatjes !

veronikske en sandy fijn dat jullie zo vlug reageren ben toch al wat gerustgesteld ga dadelijk je raad opvolgen i.v.m de geur inwrijven ....

dus als ik nu volgende maand ons misty laat steriliseren zal milo ook zo op haar reageren ?!
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Hoi Misty,

Dat kan ja...sommige katten doen het, anderen niet....
Ik heb 5 katten rondlopen, en als ik bij de da geweest ben, is er voor de anderen niks aan de hand, het "slachtoffer" word verwelkomd met een lik en wasbeurt... :lol:

Bij mijn moeder is het dan weer anders, daar is het ook elke keer prijs, als er één bij de da geweest is, de anderen moeten dan ook een paar uur blazen, en lelijk doen....
Maar....het komt echt altijd wel goed....

liefs veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Die kans is wel groot ja, dan ruikt zij weer anders.
Maar echt het komt wel goed hoor, al is het zielig ja :-( Maar gelukkig maar tijdelijk.
Ik heb toen niks gedaan met geuren inwrijven, het heeft zichzelf wel opgelost.
Maar het is wel een idee om het wat makkelijker te maken voor het 'slachtoffer' ;-)
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
sweetremco
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 okt 2005 16:03

katten herkennen elkaar ineens niet

Bericht door sweetremco »

goede dag,

ik heb 2 katten, spooky en spikey, van 2 jaar oud en zijn sinds de geboorte nooit van elkaar gescheiden geweest, lagen zelfs bij elkaar.

spooky is vanmorgen naar de dierenarts geweest en onder narcose om tandsteen weg te halen, sindsdien spooky weer thuis is blaast en gromt spikey de hele tijd naar hem, wat kan ik het beste doen?

ps spikey is bang uitgevallen.

alvast bedankt.
Gebruikersavatar
ilsebrons
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 aug 2005 23:52
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door ilsebrons »

Het de tijd geven !
Spooky ruikt niet meer naar Spooky, hij heeft de geur van de dierenarts meegenomen naar huis. Hierdoor "herkent" Spikey zin broertje even niet.
Als de geur weer weg is komt het weer helemaal goed met die twee.
Groetjes van Ilse en kopjes van Buddy en Roxy !
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Het komt goed, echt! Het kan wel een poosje duren, hoor. Net als wat Ilse al zei: de geur van de dierenarts wordt niet herkend als eigen geurtje.
Onze twee meiden, Barrel en Blissy hebben er ruim twee weken over gedaan om elkaar weer te accepteren, terwijl ze voordat Blissy geopereerd werd echt 8 pootjes op 1 buik waren. Barrel werd zelfs agressief als ze Blissy zag. Ik heb echt zo nu en dan met mijn handen in het haar gezeten. Wij hebben ze uiteindelijk wel een beetje geholpen door een nieuw speeltje neer te zetten waar ze allebei interesse voor hadden en zo groeiden ze van lieverlee weer wat naar elkaar toe. Nu liggen ze als vanouds weer in elkaar verstrengeld :-P .
Het is lastig, maar echt....... geef het (hoe moeilijk het ook is :???: ) even de tijd. Sterkte!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Wat ook wel als tip gegeven wordt is ze allebei met hetzelfde insmeren zodat ze weer hetzelfde ruiken, bv boter of wat van jouw parfum.
groetjes Sharon
mimi84
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2006 13:44

agressieve moederpoes

Bericht door mimi84 »

hallo,

ik heb kittens gekregen, ze zijn nu 6 weken oud. moederpoes en vaderpoes wonen samen in huis, maar nu word moederpoes erg agressief tegenover de vaderpoes. dit gebeurde ineens vorige week. ze kan de kater niet luchten of zien en valt gelijk aan als hij naar binnenkomt. is dit normaal gedrag, weet iemand de reden hiervoor?hiervoor liet ze de kater wel toe tot de kittens, hij waste ze zelfs, inclusief moederpoes!
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Vreemde situatie, maar ik zou nog even wachten tot de kittens het huis uit zijn, misschien komt de moederpoes dan weer tot rust.

Tot die tijd vader- en moederpoes maar even uit elkaar halen, want je weet nooit wat er onderling kan gebeuren of met de kittens.

groetjes,
Sandra
Gesloten