Kitten 4mnd en Kitten 7 weken

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gesloten
nelkie
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 okt 2004 15:05

Kitten 4mnd en Kitten 7 weken

Bericht door nelkie »

Hoi allemaal,

ik ben nieuw op dit forum, heb de afgelopen weken voornamelijk veel topics doorgelezen, maar heb nu zelf ee vraagje :smile: Sinds een aantal weken hebben wij een kat van nu 4 maanden, hij was ongeveer 12 weken toen hij bij ons is gekomen. Gizmo heeft een hele tijd buiten rond gezworven, maar is verder super lief en aanhankelijk. Nu hebben wij sinds 3 dag een tweede katje, Joey van 7 weken. Hij is verstoten van zijn moeder en opgevoed met de fles. Nu is het zo dat Gizmo het helemaal niet leuk vindt dat Joey erbij is gekomen. In het begin zat hij alleen maar naar Gizmo te blazen, maar op een gegeven moment begon hij Joey te likken. Ik dacht toen nou dat gaat goed. Maar dit likken gaat over in het bovenop Joey zitten, hem vast klemmen en bijten. Met als gevolg dat ik als scheidsrechter Gizmo van Joey moet afhalen, omdat hij zichzelf gewoon nog niet kan verdedigen. Ik heb het idee dat het min of meer speelgedrag is van Gizmo, maar het verschil is zo groot tussen een kat van 2 kilo en een van 500 gram.... Op dit moment is de situatie zo dat je Joey niet uit het oog kan verliezen, want voor dat je het weet zit Gizmo er weer bovenop. Overigens is het wel zo dat Joey, Gizmo super interessant vindt, als Gizmo zit te spelen, kijkt Joey van een afstandje toe, alleen kan hij dus niet te dicht bijkomen. Ik weet dat het pas 3 dagen is, en er een hoop kan veranderen, iemand wellicht nog tips of is het gewoon een kwestie van geduld hebben?
Gebruikersavatar
miekje
Lynx
Lynx
Berichten: 100
Lid geworden op: 07 sep 2004 13:49
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door miekje »

Sommige katten zijn binnen een dag al aan elkaar gewend en soms doen ze er weken over. Het kan dus inderdaad met gewenning te maken hebben. Of misschien wil Gizmo aan Joey laten zien wie de baas is. De rangorde bepalen ofzo.

Ik denk niet dat je ze te vaak uit elkaar moet halen. Ik snap erg goed dat je bezorgd bent om kleine Joey ( wij hadden onze Norris met 4 weken in huis en woog toen 330 gram), maar je staat er van versteld wat die kleintjes allemaal kunnen hebben. Ik denk dat je gewoon eens moet kijken hoe Joey zich houdt tijdens zo'n "gevecht" je kunt altijd nog ingrijpen mocht dat echt nodig zijn.

En verder kun je denk ik alleen maar afwachten. Het feit dat Gizmo Joey ook al likt is wel een goed teken toch?

Succes!! :grin:
:pdtmat: Gone with the wind
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Hoi Nelkie, leuk dat jullie een kleintje erbij hebben! Als je veel op dit forum hebt gelezen, heb je vast ook gezien dat 'nieuwe' katten altijd eerst aan elkaar moeten wennen. Om ongelukken te voorkomen is het dus beter om ze vooreerst in aparte ruimtes te doen als je niet thuis bent. En als je wel thuis bent, dan kun je ze in de gaten houden. Volgens mij is er bijna geen enkele kat die met 3 dagen al geaccepteerd wordt door de andere kat(ten), dus heb geduld!!!
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Hoi Nelkie!

Ik denk ook dat je geduld moet hebben :smile:

Haal ze ook niet te snel uit elkaar, tenzij je denkt dat het te ver gaat
natuurlijk :wink:

Succus!
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Ja, ik denk ook dat je geduld moet hebben.
Natuurlijk zie je ze het liefst lekker samen in een mandje bij elkaar knorren, dat is niet meer dan normaal hoor. Maar die tijd komt, echt!

Onze Barrel was ook altijd zo, tja.. ik vond het irritant, als er een nieuwe kleine kwam, meestal was het na een week of twee allemaal prima in orde. Bij onze laatste ging het wel heel erg snel (2 dagen) maar over het algemeen duurt het een week of twee, drie. Het likken wat overgaat in spelen (wat ook heftig gebeurd) lijkt me een heel goed teken!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Dat is heel normaal gedrag hoor. Xandor doet dit ook steeds bij Yoran en Zody, hij wil laten weten dat hij de baas is. Ik hou het altijd goed in de gaten, zodra ik vind dat het te wild gaat klap ik in mijn handen of maak een ander hard geluid, dan schrikt Xandor en is het afgelopen.
groetjes Sharon
Gesloten