2 kittens uit verschillend nest

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Sinds een paar dagen lijkt het ook meer en meer dat hij zich niet meer goed in zen vel voelt, beetje ongelukkig is..... speelt veel minder terwijl de andere juist heel speels is en dus ook veel samen wil spelen, speelt nog wel mee maar véél minder dan in 't begin. Heeft ook zo 'n trieste blik en jammert meer.... Zit soms echt voor zich uit te staren en als Mao wil spelen kijkt hij gewoon de andere kant uit of staart hij zelfs naar de grond... Kan natuurlijk allemaal wel zijn door het weinige eten, maar toch.... ondertussen ook weer beter aan het eten trouwens. Als ik vergelijk met een week geleden is het echt een andere kitten....

Kan het misschien zijn omdat hij nog steeds aan het aanpassen is (dat hij dit de eerste dagen gewoon niet heeft gedaan en nu in die fase zit?) Is tenslotte nog geen week bij ons. Of zou hij zich gedomineerd voelen door de andere? Is lichamelijk nog steeds de meerdere hoor.... maar Mao is veel speelser en doet buiten slapen en eten eigenlijk niet veel meer dan de andere lastig vallen met zen spelletjes. Ook met ons spelen zit er de laatste dagen niet echt meer in.

Iemand een ide van de oorzaak en suggesties voor een oplossing?

Groetjes
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Het zou inderdaad kunnen zijn dat het allemaal te veel is. In dat geval zou ik er voor kiezen om ze even een tijdje apart te houden en hem individueel aandacht te geven en te kijken of hij daardoor opknapt. Zo hadden wij dat met Xandor die het niet kon hebben dat hij mijn aandacht nu ineens moet delen. Hij at zijn blikvoer ineens niet meer op, liep voor mijn gevoel inderdaad heel zielig, negeerde de kittens en wilde niks meer van mij weten. Na een paar dagen lekker bij ons slapen en alle aandacht en rust krijgen gaat het weer helemaal goed met hem.

Maar ik zou toch goed in de gaten blijven houden of het geen medische oorzaak heeft.
groetjes Sharon
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ondertussen alles weer ok, Yoko eet terug normaal en is perfect op gewicht en ook terug happy, véél spelen etc..... Soms wel een beetje hardhandig maar de kleine redt zich wel....
Zal proberen om één vd dagen hier wat foto's te posten.

Groetjes
Gesloten