Katten hebben steeds meer ruzie.

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gebruikersavatar
Sjimmy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 okt 2003 14:55

Katten hebben steeds meer ruzie.

Bericht door Sjimmy »

Misschien dat jullie een idee hebben.
Wij hebben sinds juli een katertje erbij. Hij is nu bijna 6 maanden.
Onze gesteriliseerde poes Poco is ruim 1,5 jaar.
In het begin hebben ze een beetje de kat uit de boom gekeken en af en toe eens een tik uitgedeeld. Later gingen ze spelen en werd er af en toe een lik uitgedeeld.
Maar op het moment (sinds een week ongeveer) is Mano (katertje) echt stront en stront vervelend. Hij zit de hele tijd Poco achterna en wil stoeien/vechten.
Van toenadering is helemaal geen sprake meer.
Ik heb de afspraak voor de castratie van hem al staan (19 november). Maar op dit moment is het voor Poco écht niet leuk hier. Zelfs als ze ligt te slapen dan deelt hij nog een tik uit. Ze blaast wat ze kan maar hij is echt niet onder de indruk (ze is ook te lief want ze vecht niet terug, ze loopt alleen weg).
Weten jullie nog iets wat ik kan doen?
Ik heb al zitten denken om ze tot mano gecastreerd is uit elkaar te halen (een boven houden en een beneden). Maar ja dat is ook zo drastisch.
Misschien dat jullie nog een goed idee hebben.
Groetjes,
Petra
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ik zou de castratie-afspraak maar vervroegen als ik jou was :???: Zo te horen is het de allerhoogste tijd.
Gebruikersavatar
Sjimmy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 okt 2003 14:55

Bericht door Sjimmy »

Ik ben bang dat dat niet meer gaat lukken (vervroegen). Maar misschien moet ik er toch maar een telefoontje aan wagen.
Groetjes,
Petra
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Onze kitten kater deed/doet precies hetzelfde. Hij is nu 6 maanden en maandag hebben we hem, in overleg met de dierenarts, laten castreren (vervroegd).

Hij begon al lekker opgewonden te trillen met zn staart en was tevens bezig een machtspelletje met onze 2-jarige gesteriliseerde poes te houden. Terwijl ze heerlijk lag te slapen ging hij boven op haar springen etc. Wel heb ik het gevoel dat hij dit alleen doet als wij thuis zijn, want we treffen ze ook samen lief slapend op de bank aan.

De afgelopen dagen had hij niet veel interesse in haar ivm met een pijnlijke kont (het is nu een "het-je". De dierenarts vertelde wel dat de driften nog even aanhouden maar zullen naar mate van tijd verdwijnen.

Wij hopen dat de rust wederkeert, maar afleiding met speelgoed werkt ook goed.
Gebruikersavatar
Sjimmy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 okt 2003 14:55

Bericht door Sjimmy »

Dat is dus hetzelfde als bij ons Heleen. :wink: Alleen slapen ze niet samen :???:
Volgende week wordt íe gecastreerd.
Hoop dat hij daarna wat normaler tegen poco doet :)
Groetjes,
Petra
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Het is nu 2 weken geleden dat Ocho is gecastreerd en het gaat goed. Hij valt onze poes minder lastig en is langzamerhand rustiger aan het worden (dit kan natuurlijk ook komen omdat ie wat ouder wordt). Soms vind ie het leuk om haar te laten schikken maar ik moet zeggen dat het al veel minder is. Ze durft gelukkig nu wel gewoon binnen te komen. Succes met Paco enne na de castratie heeft ie pijn in zn billen!!
Gebruikersavatar
Monique
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 aug 2004 15:18
Locatie: Assen

Bericht door Monique »

Ik heb 2 katers van net 6 maand en het zijn broertjes vanr elkaar. (uit het zelfde nest etc etc) Napoleon (rode) is zo ontzettend fel naar Lodewijk dat het gewoon niet meer leuk is. Ze maken echt zo'n intense ruzie. Lodewijk kan niets doen, wordt in de houdgreep gehouden door Napoleon. Vooral 's avonds doet hij dat. Het gaat soms door merg en been.
Moeten wij nu ook overwegen tot vervroegd castreren, ik heb er wel over nagedacht.....
Mensen die niet van katten houden zijn vast in hun vorig leven een rat geweest
Gast

Bericht door Gast »

Mijn Paddington en Quibus zijn beide door de fokker als kitten van dertien weken al gecastreerd, gelukkig voor mij en de diertjes is er nooit een machtsstrijd geweest. Dierenartsen verschillen nogal eens van mening over de leeftijd om te castreren, door mijn ervaring met mijn twee als kitten gecastreerde kerels ben ik toch wel voor een heel vroege castratie.
De diertjes hebben geen door hormonen veroorzaakte groeistop gehad en blijken toch heel mooi uit te groeien. Paddy bijna vijf kilo wordt met valentijdag twee jaar en Quibus acht kilo is 25 mei een jaar geworden. De binken zijn heerlijk speels en sociaal. Op korte termijn zijn Wacho en Xena aan de beurt om gecastreerd te worden, omdat ze zo ziek zijn geweest is het enten uitgesteld tot ze beiden dertien weekjes waren en vond ik het te vroeg hen te laten helpen. Nu ze beiden de achterstand hebben ingehaald is er geen bezwaar meer hen tot hetjes te laten ombouwen.

Groetjes,
Nanna
Gebruikersavatar
Sjimmy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 okt 2003 14:55

Bericht door Sjimmy »

Morgen is mano aan de beurt :oops:

Hij staat nu al op rantsoen (alleen drinken). Hij moet nuchter zijn.
Van ellende mag Poco ook niet eten tot morgen, maar ja dat overleeft ze ook wel weer.

Tussen 8 en 9 moet ik mijn ventje afleveren en tussen 12 en 1 kan ik het hetje weer ophalen.
Hoop dat het allemaal goed gaat :)
Groetjes,
Petra
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Succes!!!
snouska
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 okt 2003 14:00

Bericht door snouska »

Sterkte, toch altijd spannend!

En oooh wat zijn ze sneu als je ze gaat halen.
Vertroetel hem maar lekker! :wink:

Groetjes Anouschka
Gebruikersavatar
Monique
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 aug 2004 15:18
Locatie: Assen

Bericht door Monique »

wij hebben ze gisteren laten helpen. Ik vond het echt zo zielig om ze weg te brengen... Bij het ophalen waren ze wel wakker, maar nog steeds van de wereld. Lodewijk liep bij thuis komst alweer rond, maar Napoleon heeft tot 23.00 nodig gehad om wakker te worden, maar hij was ook meteen weer terug hoor...
Ik ben blij dat we het gedaan hebben, nou afwachten hoe het verder met ze zal gaan. Ze hebben vanmiddag wel weer gevochten (zeg maar gerust afmaken... :evil: ) misschien dat hun kattenhormoontjes nog niet helemaal weg zijn.... :lol:
Mensen die niet van katten houden zijn vast in hun vorig leven een rat geweest
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Monique, het duurt ook nog wel even voordat de hormonen 'verdwenen' zijn hoor! Of het nou in hun hoofd zit, of dat er nog echte hormonen zijn weet ik niet, maar meestal duurt het een paar weken voordat hun gedrag verandert. Hou ze nog maar even goed in de gaten!
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Het duurt 6/8 weken voordat de hormonen echt uit het lichaam zijn.
Het klopt dus dat hun gedrag niet meteen veranderd is, maar ik zag hier na een week toch al wel dat ze rustiger werden.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Monique
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 aug 2004 15:18
Locatie: Assen

Bericht door Monique »

bedankt voor de tips, dan kan ik daar rekening mee houden... dacht dat het direct over was, maar beetje naief dus... hmm we zullen afwachten. :grin:
Mensen die niet van katten houden zijn vast in hun vorig leven een rat geweest
Gesloten