Ruzie bij het etensbakje

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gesloten
Anonymous

Ruzie bij het etensbakje

Bericht door Anonymous »

Ik heb sinds kort twee kittens, uit verschillende nestjes: Sita en Noor (ik dacht twee vrouwtjes maar nu blijkt Noor een mannetje te zijn). Wanneer ik ze brokjes geef is Sita echter een flinke kattekop en gromt naar Noor en zet haar klauwen zo nodig in hem. Heeft iemand hier ervaring mee en kun je 2 katten uit een bakje leren eten of is het een hopeloze zaak en moet ik ze apart eten geven?
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Hoi Liane,

hoe lang heb je Sita en Noor nu? Want het zou nog een kwestie van aan elkaar wennen kunnen zijn.

Maar ik heb voor mijn katten ook twee aparte etensbakjes. Niet omdat ze anders ruzie krijgen, maar omdat ze dan gewoon allebei kunnen eten als ze honger hebben :grin: .
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Ik zou 2 etensbakjes nemen...

Ze zijn nog jong, maar je poesje laat zich duidelijk niet de kaas van t brood eten, en laat zo zien, t eten is van mij...

Hoe oud is ze?
Van jonge kittens ken ik wel dat ze naar elkaar grommen, maar niet dat ze elkaar ook wegmeppen...

Ik heb hier 3 katten, en ze hebben elks een etensbakje voor zichzelf en ze drinken uit een grotere waterbak...

Zo heb je geen problemen met dat wat je beschrijft..

Ik zou mn katten hier ook best met zn drieen kunnen laten eten van een bord ofzo, maar ik vind ieder een eigen bakje wel zo handig...
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
yedamy
Poema
Poema
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2003 21:40
Locatie: Veendam
Contacteer:

Bericht door yedamy »

Ik zou inderdaad 2 bakjes nemen, behalve dat je dan geen kans hebt dat de ander wordt "weggeslagen" eten ze ook rustiger en heeft er niet eentje het idee dat hij moet schransen omdat anders de ander alles opeet.

Daniëlle
Gebruikersavatar
Kattenvrouwtje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 14 jul 2004 23:07
Locatie: Zwolle e.o.

Bericht door Kattenvrouwtje »

Ja je moet ze echt beiden een eigen etensbakje (water kan wel uit een bak omdat ze toch niet beiden tegelijk drinken of de 1 alles opdrinkt voor de ander zijn kans krijgt) geven en als ze elkaar (nog) niet zo aardig vinden de bakjes tijdens het eten ook niet te dicht bij elkaar zitten. Enne eventueel er bij blijven om te voorkomen dat er 1 alles snel op eet en dan de ander wegjaagt om ook dat bakje leeg te eten.
Mijn liefdes: Mandy en Jessie (Europees Korthaar), Zoë en haar kids: Abel, Amber en Aaron (Heilige Birmanen)!
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hoi

Bedankt voor jullie reactie. Dus toch maar 2 bakjes denk ik. Echt gewoon kattig (!) gedrag van Sita, want gisteren hoefde ze ook ineens niet meer, had gewoon al genoeg gehad, terwijl ze wel een paar keer Noor bij het bakje weg had gemept.
Trouwens, Sita is nu 7 weken en Noor 8 weken, dus ze zijn nog heel jong. Maar ik heb geen ervaring met meerdere katten in huis... Ze hebben elkaar verder overigens wel geaccepteerd want ze liggen heel lief samen in het mandje te slapen!

groetjes Liane
Gesloten