Poes van mijn vader tolereert m'n kittens niet...

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gesloten
Gebruikersavatar
nienke21
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 apr 2004 15:43
Locatie: hilversum
Contacteer:

Poes van mijn vader tolereert m'n kittens niet...

Bericht door nienke21 »

hai,

Een paar week geleden heb ik geprobeerd om Coco&Pluk aan de poes van mijn vader voor te stellen.. Echter, deze moest er niets van weten. Ik heb ze voor de zekerheid wel in hun mandje gehouden zodat Saartje ze niet aan kon vallen.. Iets wat ze dus wel probeerde... :evil: Ze blies en gromde en bewoog heel langzaam eromheen... Na een uur tijd was ze, op twee aanvallen na, nog steeds niet in de buurt van het mandje gekomen en besloot ze de heren maar helemaal te negeren...
Ook was ze na de ontmoeting zo gestresst dat ze ons en zelfs mn vader aan probeerde te vallen (wat uitzonderlijk is want die maffe kat is echt totaal verliefd op mn vader :shock: :lol: )
Nou vroeg ik me af, als ik Pluk en Coco gewoon los laat lopen daar, kan het zijn dat ze dan toch toenadering gaat zoeken of moet ik bang zijn dat ze ze aanvalt... Ze zijn een keer zo klein...
Overigens komt Saartje uit een asiel waar ze wel gewoon tussen andere katten rondbanjerde.

alvast bedankt!

ps. Pluk en Coco waren beide niet echt onder de indruk.. eerst blies Coco nog wat terug maar dat was ie al snel zat en toen gingen ze elkaar wassen en lekker slapen!!! :verliefd: Echt een beetje op zo'n manier van: Nou ja.. laat die ouwe taart maar, wij gaan pitten!! :wink:
groetjes Nienke...

Pluk (cypers) & Coco (wit)

"Een kat heeft 40 miljoen haren: 5 miljoen op de rug, 10 miljoen op de buik en 25 miljoen op je bankstel." :catmellow: :shock:
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Hm ik weet het niet zo goed.
Misschien viel de kat aan omdat de kittens in een mandje zaten en dus toch niets terug konden doen. Misschien heeft ze wat minder praat als ze vrij rondlopen...

Is de confrontatie tussen de katten wel nodig in de eerste plaats? Of was het maar eens om te testen. Als het niet echt nodig is, zou ik iedereen de stress besparen :wink:
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ik denk dat de kat van je vader haar territorium verdedigt tegen indringers. Ik neem tenminste aan dat de kat bij je vader thuis woont en dat je jouw kittens meegenomen hebt.

Een kat die het huis voor zich alleen heeft, zit echt niet te wachten op een paar kittens die de boel komen opvrolijken :razz: Dus zal ze door blazen duidelijk maken dat dit haar grondgebied is en dat de kittens dat maar hebben te accepteren. Overigens accepteert vrijwel elk kitten dat; dat wordt hen door hun moeder geleerd.
In het asiel is er minder sprake van een territorium; daar wordt een kat gedwongen zich in een groep te handhaven. Thuis is dat voor de kat anders. Ik kan Saartje dus heel goed begrijpen... :wink:
Gebruikersavatar
nienke21
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 apr 2004 15:43
Locatie: hilversum
Contacteer:

Bericht door nienke21 »

Op zich begijp ik saartje ook wel :smile: , maar omdat we regelmatig een weekend naar onze ouders gaan is het wel zo makkelijk om ze mee te slepen. Elke keer een oppas regelen is niet te doen. De heren zelf vinden het in elk geval niet vervelend. In de trein kijken ze eerst zeer geinteresseerd om zich heen om vervolgens (al dan niet bij me op schoot :shock: :verliefd: ) in slaap te sukkelen.
Meestal zijn we dan bij de ouders van mijn vriend maar het is toch ook wel makkelijk als ik Pluk en Coco niet steeds hoef op te sluiten als we bij mn vader zijn. (Is maar heel klein kamertje waar het kan en gaat snel erg stinken ivm kattebak :esick: )
Ik vroeg me dus eigenlijk af of Saartje eraan gewend zou kunnen raken op den duur als we haar vaak met de mannekes confronteren. En als we
Pluk en Coco los laten lopen, of ze ze dan niet aanvalt en verwond... :???:
groetjes Nienke...

Pluk (cypers) & Coco (wit)

"Een kat heeft 40 miljoen haren: 5 miljoen op de rug, 10 miljoen op de buik en 25 miljoen op je bankstel." :catmellow: :shock:
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

In dat geval zal ze er op den duur best aan kunnen wennen. Ik denk niet dat je meteen bang hoeft te zijn voor aanvallen, al zal Saartje hen duidelijk maken dat ZIJ de baas is. Maar zoals ik al, zei dat weten kittens en accepteren dat. Hoe jonger ze aan Saartje wennen, hoe makkelijker het voor hen zal gaan.

Succes!
Laatst gewijzigd door Emma Boom op 05 jun 2004 00:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

Ik ben het helemaal met Emma eens. Juist omdat jouw katten nog klein zijn zal de rangorde strijd snel gestreden zijn. De kittens zijn meestal nog wat onderdanig. Even door de zure appel heen bijten dus.....het lijkt vast erger dan dat het is.
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Gebruikersavatar
Shaka
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 nov 2003 21:26
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Shaka »

Sinds 6 dagen hebben wij er een kleine van nu 8 wkn bij. Sinds de dag dat ze hier was heeft de kater het op haar gemunt en net toen ik uit mijn werk kwam, gingen ze samen in het hangmandje liggen.

Het duurt ff...en ze gewoon laten gaan...niet mee bemoeien...komt vanzelf goed.
Het komt altijd goed. De vraag is alleen voor wie en wanneer.
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Nienke, ik ben ook eens benieuwd ;-).

Hou ons op de hoogte hé? Misschien zit het deze keer al goed. Geef ze alle tijd, ze moeten wat wennen aan elkaar.

Succes nog hoor ;-)
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Gebruikersavatar
Iet
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 21 apr 2004 21:01
Locatie: Wijchen

Bericht door Iet »

Laat je ons nog even weten hoe het gegaan is?
Hoe oud is Saartje? Ik weet niet of dat er nog veel toe doet ovrerigens... :?:
My cat isn't spoiled, I'm just well trained.
Gebruikersavatar
nienke21
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 apr 2004 15:43
Locatie: hilversum
Contacteer:

Bericht door nienke21 »

We zijn er zondag helaas niet aan toegekomen maar over 1.5 week gaan we het toch echt wel proberen!
Saartje is overigens een jaar of 8 (niet helemaal zeker, ze is zwervend gevonden... ) en weet erg goed hoe je een prooi het best om zeep kan helpen.. Ze weet trouwens ook hoe ze ze zo kan verwonden dat ze nog wel leven maar nauwelijks meer vooruit komen! :???: :shock: leuk speeltje voor als ze geen honger heeft... :esick: Mijn vriend is bang dat ze zoiets ook zou kunnen uithalen met Pluk en Coco...
Maar we geven haar de voorkeur van de twijfel en hopen maar dat ze ze een beetje heel laat...
Over iets meer dan een week meer bericht :wink:
groetjes Nienke...

Pluk (cypers) & Coco (wit)

"Een kat heeft 40 miljoen haren: 5 miljoen op de rug, 10 miljoen op de buik en 25 miljoen op je bankstel." :catmellow: :shock:
Nanet

Bericht door Nanet »

Succes ermee!
Ik denk inderdaad dat je ze gewoon moet laten gaan. Ze bepalen onderling hun rangorde wel. Het went vanzelf. Het hoeven geen dikke maatjes te worden toch, als ze maar samen door 1 deur kunnen.
Gesloten