Na 2 jaar strijden verliefd worden

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
MijnKatDeeDub
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2022 05:02

Na 2 jaar strijden verliefd worden

Bericht door MijnKatDeeDub »

Hallo! Heb 2 katten waar ik voor zorg en zelf ook 2 katten. Puk en Amigo zijn de katten waar ik voor zorg en Rattakat en Dee Dub zijn mijn eigen katten.

Puk is echt een helse bitch. Goed bedoeld maar zo omschrijf ik haar karakter. Ze is de enige vrouw en ze blaast echt overdreven naar de andere katten. Gewoon attitude. Dan Amigo, de allemansvriend. De goedzak zelve. Echt een hele leuke kat waar je geen ruzie mee kan krijgen. Rattakat is een hele schichtige zwarte kat. Hij heeft de aantrekkingskracht om altijd de pineut te zijn. Dee Dub, zijn broer, is een stoere rood/witte kat en echt de baas.

Nu na 2 jaar begint Puk mijn eigen katten te accepteren wat blijkt uit aan elkaar snuffelen. Ik ken Dee Dub door en door. Hij ligt altijd op een bepaalde manier naast me en ook precies zo. Nu Puk vrienden wil worden schuift hij steeds een beetje meer op. Ik zie hem kijken en bedenken hoe hij steeds dichter naar Puk kan gaan en uiteindelijk liggen ze tegen elkaar te slapen. Zo mooi om te zien. Hetzelfde met Rattakat. Ze liggen lekker samen tegen elkaar.

Voor mij is dit een groot probleem. Ze liggen aan 2 kanten strak tegen me aan waardoor ik me bijna niet kan omdraaien in bed. Als ik me omdraai lopen ze vrolijk over me heen naar de andere kant. Draai ik me weer om lopen ze weer naar de andere kant. Onvermoeibaar! Vind het wel leuk maar het kost me mijn nachtrust.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Na 2 jaar strijden verliefd worden

Bericht door Rik »

MijnKatDeeDub schreef: 29 sep 2022 05:49 Voor mij is dit een groot probleem. Ze liggen aan 2 kanten strak tegen me aan waardoor ik me bijna niet kan omdraaien in bed.
Lijkt me niet echt een probleem :lol:

Als je ze vaak genoeg wegduwt, dan zullen ze uiteindelijk echt wel de hint begrijpen (alleen katten zijn wat dat betreft wat hardleerser). Maar op zich is het wel lekker als ze tegen je aanliggen, toch? Je moet er zelf alleen niet gespannener om liggen. Als je een keer half over een kat rolt... dan merken ze dat vanzelf ;)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Na 2 jaar strijden verliefd worden

Bericht door Synemios »

Ja ik herken je probleem.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik een hele lichte slaper ben dus er ook steeds wakker van wordt en dat breekt je uiteindelijk wel op.
Ik heb in mijn slaapkamer meerdere slaapplekjes gemaakt wat wel wat helpt.
Als ze het hier echt te bond maken dan zet ik ze de slaapkamer uit, geen top oplossing maar als je niet goed slaapt gaat dat ten koste van je eigen gezondheid.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Na 2 jaar strijden verliefd worden

Bericht door nellebel »

ach zo slaap ik al ruim 11 jaar, wij liggen met 2 katten mijn man en ik op zo'n 30 cm bed ofzo. en wij kunnen het niet over ons hart verkrijgen om de katten weg te duwen, dus wij klauteren over hun heen of liggen heel ongemakkelijk en heel stil om ze niet wakker te maken . meestal ligt er 1 in mijn knieholtes, of hoger super strak tegen me aan, mijn man en ik lepeltje lepeltje en gijs er bovenop of die wurmt zich er tussenin. superonhandig, kei slecht voor je nachtrust maar zou niet anders willen. kei gezellig. in de vakantie 1 nachtje ergens anders geslapen zonder de katten. kon er niet van slapen. mistte mijn drukpunten hahaha
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie