Opnieuw mot na operatie en ziekzijn

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Domi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 15 mei 2019 16:11

Opnieuw mot na operatie en ziekzijn

Bericht door Domi »

Hallo
Gelukkig knapt onze Vlekkie op!!!! Ik had beschreven in een ander draadje dat ze net geopereerd is wegens een blaassteen en daarna een virusje kreeg. Ze eet, drinkt, plast en poept weer en de urine was goed.

Nu is er echter weer mot tussen haar en haar broer. Het is nooit meer helemaal ontspannen geweest sinds er ongerichte agressie was door een kat buiten, maar als we erbij zijn, gaat het meestal heel goed. Als wij er niet zijn, zitten ze apart.

Na de operatie van Vlekkie vorige week maandag ging het ook gewoon oké. Maar na controle bij de dierenarts gisteren, is het weer even mis gegaan. Vlekkie blies heel hard naar haar broer en vloog hem aan. Ook vanochtend waren ze niet blij elkaar te zien maar werd het een blaaspartij. Ik heb ze gelijk weer apart gezet.

Streepje is nu wat bangig van haar nu en Vlekkie wil eigenlijk alleen boven zijn.

Het gaat wel vaker even mis en dan is een halve dag apart genoeg om weer te laten ontspannen. Maar ik heb het idee dat ik er nu meer tijd voor uit moet trekken.

Wat zouden jullie doen, gewoon even een paar dagen apart laten en toestaan dat Vlekkie dus de hele dag boven is (ze slaapt beneden, Streepje slaapt bij ons)? Of ze ook overdag wisselen, ook al wil Vlekkie dat niet?

Moeten we weer de hele herintroductie door denken jullie (in het verleden met de therapeut geleerd)?

Ik heb het gevoel dat ik haar gewoon even moet laten, ze heeft zoveel meegemaakt. Ik ben wel met de metacam gestopt, zou ze nog wat pijn hebben en zou ik dat dus beter nog even geven?

Het komt vast ook weer goed, maar pffff wat een katten gedoe de laatste tijd 😊

Alvast bedankt voor het meedenken!
Groetjes Domi, personeel van Streepje en Vlekkie ;-)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Opnieuw mot na operatie en ziekzijn

Bericht door Anne »

Ik zie hier ook in de groep dat ze stress afreageren op elkaar
Je schrijft dat Vlekkie gisteren opnieuw naar de da is geweest wat natuurlijk voor stress zorgt. Dan reageert ze dat af op Streepje
Vechten ze dan tot bloedens aan toe?
Zo niet dan zou ik ze niet uit elkaar halen maar ze het zelf laten oplossen

Fijn dat Vlekkie weer beter wordt :-P
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Domi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 15 mei 2019 16:11

Re: Opnieuw mot na operatie en ziekzijn

Bericht door Domi »

Nee laten uitvechten gaat 'm niet worden, ze hebben al een verleden samen helaas en inderdaad is er ook een keer bloed gevloeid. Heel naar.
Hoe is het met jouw poezen?
Groetjes Domi, personeel van Streepje en Vlekkie ;-)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Opnieuw mot na operatie en ziekzijn

Bericht door Anne »

Oei dat is jammer en dan wordt het ook gecompliceerd
Ik hoop dat je beter advies gaat krijgen

Met poezen gaat het ok, Pluto heeft vandaag na 5 dagen weer wat uit zich zelf willen eten gelukkig, gaat ook de goede kant op

En hoe doet Vlekkie het?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Domi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 15 mei 2019 16:11

Re: Opnieuw mot na operatie en ziekzijn

Bericht door Domi »

Anne schreef: 18 mei 2022 20:15 Met poezen gaat het ok, Pluto heeft vandaag na 5 dagen weer wat uit zich zelf willen eten gelukkig, gaat ook de goede kant op

En hoe doet Vlekkie het?
O gelukkig maar!
Vlekkie wil duidelijk rust. Ze ligt, zeker met dit warme weer, veel boven. Ze eet wel weer prima gelukkig, van dat lekkere nieuwe natvoer dan 😊
Ik vraag me af of ze nog pijn heeft en of ik dan toch nog metacam moet geven. De dierenarts zei dat ik gisteren best over kon slaan maar wat dan met vandaag.
Op zich is de operatie al ruim een week geleden en de wond heelt prachtig.
Groetjes Domi, personeel van Streepje en Vlekkie ;-)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Opnieuw mot na operatie en ziekzijn

Bericht door Anne »

Toch is metacam bepaald geen snoepgoed en zolang ze goed eet..
Maar jij kent haar natuurlijk het beste
Met dit warme weer slapen ze ook zowiezo meer
Lastig hoor, sterkte met de zorgen
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Domi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 15 mei 2019 16:11

Re: Opnieuw mot na operatie en ziekzijn

Bericht door Domi »

Dank je wel Anne!!!
Ik heb besloten dat ik geen metacam geef. Ze lijkt verder best ontspannen namelijk
Groetjes Domi, personeel van Streepje en Vlekkie ;-)
Domi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 15 mei 2019 16:11

Re: Opnieuw mot na operatie en ziekzijn

Bericht door Domi »

Hallo allemaal
Blijft een beetje tobben, in elk geval in mijn hoofd.
Ze ligt de hele dag boven en verstopt zich onder het bed. Dit is ook vrij nieuw, deed ze eerst nooit.
Metacam ben ik mee gestopt. Ze eet goed maar eerst was ze nooit zo teruggetrokken.
Is er nog iets extra wat ik zou kunnen proberen?
Ik hou haar nu maar gescheiden van haar broer, die is nu de hele dag beneden en voor het slapengaan wisselen we ze (Vlekkie is gewend boven te slapen).
Groetjes Domi, personeel van Streepje en Vlekkie ;-)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Opnieuw mot na operatie en ziekzijn

Bericht door Anne »

Ach wat sneu dat ze zich aan het verstoppen is :-|

Zou dat door het da bezoek komen?

Ik zou haar haar rust gunnen nu
Zolang ze goed eet

Sterkte met alle zorgen
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Domi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 15 mei 2019 16:11

Re: Opnieuw mot na operatie en ziekzijn

Bericht door Domi »

Even weer een positieve update.
Ze is steeds meer haar oude zelf, kwam vanochtend zelfs op schoot! Ze eet prima en wilde ook wel even spelen.
Nu nog opnieuw een soort herintroductie met haar broer. Dat komt hopelijk ook goed, het begin is er (aan weerskanten van de hor een kort moment tegelijk eten op een meter afstand van elkaar). Op zich zou ik misschien sneller kunnen maar dat durf ik nu niet aan. Rustig stapje voor stapje weer in de goede richting!
Hopelijk bij jou ook steeds beter @Anne!
Groetjes Domi, personeel van Streepje en Vlekkie ;-)
Plaats reactie