Poes is boos op kat na dierenarts

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Jakeenmunch
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jan 2022 09:33

Poes is boos op kat na dierenarts

Bericht door Jakeenmunch »

Uit wanhoop heb ik me ingeschreven op dit forum. 5 dagen geleden is mijn kat naar de dierenarts geweest (klein roesje gehad). Ik was me van geen kwaad bewust dus bij thuiskomst de kat gewoon in de huiskamer gezet. De poes begon te blazen en grommen en viel de kat aan als ie in de buurt kwam. 2 dagen zo gehouden in de hoop dat ze elkaar weer aardig zouden vinden maar helaas. Na 2 dagen de kat in een aparte ruimte gezet, daar zit hij nu al 1,5 dag. Vandaag een dekentje waar de kat in de aparte ruimte op lag laten ruiken aan de poes, maar die begon weer te blazen en grommen.
Moet ik ze nog langer uit elkaar houden? Ik ben zo bang dat ik de kat weg moet doen als het niet meer goed komt en het zijn echt mn kindertjes.
Ik hoop dat iemand kan helpen!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Poes is boos op kat na dierenarts

Bericht door Anne »

Heb je al geprobeerd om geuren uit te wisselen?
Ga met een watje over de keel vd kat die naar de da ruikt en strijk met datzelfde watje over je andere poes zodat ze hetzelfde ruiken


Als je ene poes zo heftig reageert is het misschien een idee om deze poes ook mee te nemen bij een volgend da bezoek met je andere kat, anders blijf je bezig ;-)

Hoe gaat het nu?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Jakeenmunch
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jan 2022 09:33

Re: Poes is boos op kat na dierenarts

Bericht door Jakeenmunch »

Hey Anne, bedankt voor je reactie!
Geuruitwisseling heb ik inderdaad ook al geprobeerd. Helaas weinig resultaat. Ik heb na 3 dagen toch maar de deur open gezet en ze in 1 ruimte laten eten. Ging opzich goed maar de kat (jake) hoeft maar te kijken en de poes (munchy) begint te blazen en grommen.
Zo sneu want Jake is zich van geen kwaad bewust en wil steeds naar munchy toe, en dan begint munchy weer.
Maargoed we hebben ze nu samen in 1 ruimte (''s nachts nog wel apart want dan kunnen we geen toezicht houden) en als ze niet te dicht bij elkaar in de buurt komen is het wel te doen

Bedankt voor je tip van de DA trouwens! Jake moet namelijk over 2 weken geopereerd worden, dus qls ik munchy dan ook meeneem kunnen we dit hopelijk voorkomen
Plaats reactie