Kater Leo valt bejaarde Maya aan

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marieta
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jan 2022 13:09

Kater Leo valt bejaarde Maya aan

Bericht door Marieta »

Ik vraag advies over het volgende: Mijn bijna 2-jarige kater Robin heeft al meerdere keren mijn bejaarde poes Maya aangevallen. hij besprong haar en liet niet los en ik moest met een bezem ertussen komen om haar bevrijden(niet geslagen!), sinds een paar maanden hou ik Robin apart, hij verblijft nu op de bovenverdieping, wat ik wel zielig vind, en dit is niet een goede oplossing. Ik heb meerdere katten die graag ook naar boven willen. En Robin die graag beneden wil zijn. Soms vergeet ik de deur dicht te doen en komt hij in de woonkamer, maar ik vertrouw hem niet en stuur hem dan weer naar boven. Met de andere katers gaat het wel goed, maar merk wel dat er soms spanning is tussen de katers, maar het komt niet tot vechten. Maar Maya is bang voor hem en durft niet meer in dezelfde ruimte te zijn en vlucht dan naar de bijkeuken. Robin is nog niet gecastreerd, maar ik ben bang dat een castratie niet de enige oplossing is, ik heb in de 30 jaar dat ik meerdere katten heb en heb gehad dit nog nooit meegemaakt,

p.s het zijn binnenkatten
Groetjes van Marieta, & kopjes van Maya, Mara, Sara, Sam, Nino, Leo & Robin :lol:
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kater Leo valt bejaarde Maya aan

Bericht door Rik »

Marieta schreef: 04 jan 2022 14:03 Robin is nog niet gecastreerd, maar ik ben bang dat een castratie niet de enige oplossing is, ik heb in de 30 jaar dat ik meerdere katten heb en heb gehad dit nog nooit meegemaakt,
Hoe je het draait of keert, een niet gecastreerde kater zit vol hormonen. Daar kan elke kat weer anders op reageren. Maar het is echt vervelend (en zeer ongezond) voor een kat om met die hormonen te zitten er niet mee te kunnen handelen. (Ik neem aan dat de andere wel gecastreerd zijn want voor een poes is het nog vele malen ongezonder.)

Nadat Robin gecastreerd is heeft hij nog 6 tot 7 weken hormonen in zijn lichaam. Daarna zou je met een langzame (her)introductie met de andere katten en met name Maya kunnen beginnen.

(Je mag ook nog van geluk spreken dat Robin (en Maya) niet aan het sproeien zijn geslagen.)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie