Kater bespringt zijn zus

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
yena
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 feb 2011 14:18

Re: Kater bespringt zijn zus

Bericht door yena »

Oké bedankt.
Bij ons staat er inderdaad constant voeding... Ik volg en heb de boeken gelezen van kattengedrags therapeute Felinova, en zij houden eraan vast dat een kat constant eten ter beschikking moet hebben, weliswaar in voederpuzzels en niet zomaar in bakjes. Met uitzondering van katten die op dieet moeten natuurlijk...
Maar omdat Aryo zo gefocust is op eten, dacht ik dat hij misschien nog meer gefrustreerd zou geraken als hij niet constant voeding heeft.
Maar ik ga het dus proberen, en het artikel en het filmpje straks eens bekijken.
Tot hiertoe is het rustig gebleven, geen gevechten meer. Aryo jaagt nog wel achter haar, om te spelen. Ik moet alleen opletten want Zhany heeft het echt niet graag, en als het te bont wordt zet ze haar rug.
De klikker ga ik me ook eens in verdiepen.
Allemaal spannend! Ik heb al 30 jaar katten, en vroeger leek het allemaal zo simpel.
Ik heb soms de indruk dat, hoe meer wij ons best doen, hoe moeilijker het is voor de katten :lol:
We werken eraan verder :smile:
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kater bespringt zijn zus

Bericht door Anne »

yena schreef: 19 dec 2021 10:34 kattengedrags therapeute Felinova, en zij houden eraan vast dat een kat constant eten ter beschikking moet hebben,
Mag ik hier vriendelijk van over mijn nek gaan?
In de natuur hebben de katachtigen niet constant eten ter beschikking
Daarvoor moeten ze eerst op jacht en iets vangen
Daarmee het geluk hebbend dat er iets te vangen valt
Dit zou mijn kattengedragstherapeute dus absoluut niet zijn


Super dat het al iets rustiger is :-P
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
yena
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 feb 2011 14:18

Re: Kater bespringt zijn zus

Bericht door yena »

Ja, soms weten we gewoon niet meer wat te doen. Er zijn zoveel 'regeltjes' die het natuurlijk zouden moeten houden voor de katjes...
Moeilijk.
Deze voormiddag wat het weer heel heftig. Eerst zitten ze beiden gezellig tegen elkaar naar buiten te kijken. En een uur later Aryo constant achter Zhany, precies of hij wil haar 'weg' hebben.
Zhany kruipt dan onder de zetel in de voering (ze hebben hier van alle zetels de voering kapot gemaakt zodat ze erin kunnen verstoppen 😄). En daar gaat het gevecht verder. Met nagels en blazen...
Heb enkele keren ingegrepen (Aryo afgeleid).
En dan nu liggen ze weer op 1 meter van elkaar te slapen.
Omdat het toch wel heftig lijkt, en het gaat escaleren denk ik, heb ik contact genomen met De Katviseur (kattengedragstherapeut). Ik laat hem liever de situatie eens bekijken en zien wat ik eventueel mis doe, of wat beter kan.
Ik wil ten alle tijden vermijden om 1 van beiden te moeten herplaatsen 😥. Het zijn mijn babies hé 😸.
Dus liever wat extra hulp inroepen en hopen dat hij de oorzaak mee kan vinden.
Wordt alleszins vervolgd 😻
Plaats reactie