Kat verstopt zich boven voor kitten

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MischaTheCat
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 okt 2018 19:25

Kat verstopt zich boven voor kitten

Bericht door MischaTheCat »

Goedenmiddag!

Sinds gisterochtend hebben wij een kitten thuisgebracht. Onze 3 jaar oude gecastreerde kater leek dit prima te verdragen, eerst een beetje te blazen maar later met hem te willen spelen hoewel de kleine dit nog niet wilde. Vanmorgen vroeg toen de oudere kat weer beneden kwam bij de kitten gaf het kleintje hem kopjes en accepteerde hij dit. Later op de dag hebben ze achter hetzelfde veertje-aan-touwtje achter gezeten zonder problemen en een beetje gespeeld. Hierbij beet de oudere kat de kitten wel in zijn nekvel, ik nam aan om een beetje te laten zien dat hij de grote baas is dus ik heb het laten gaan gezien het er rustig aan toe ging.
Maar sinds de middag zit de oudere kat boven onder bed. Hij zit daar gewoon stil te zijn. Vanmorgen hebben ze een eindje van elkaar af ontbeten, net kwam hij heel even achter me aan naar beneden maar wilde geen avondeten. Als de kitten naar hem toekomt negeert hij hem en wilt weer naar boven.

M’n vriend zegt dat ik het moet laten, en ergens denk ik dat ook wel maar ik vind het zielig voor onze eerste kat dat die nu een soort van verjaagd word in zijn eigen huis. Kan ik hier iets mee of moet ik gewoon wachten?

EDIT: 10 minuten na het posten kwam hij tevoorschijn, maar nu loopt ie steeds achter de kitten aan hem in zijn nek te bijten. 🤨
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat verstopt zich boven voor kitten

Bericht door Anne »

Ik zou het ook laten en je oudere kat in zijn eigen tempo laten wennen aan deze nieuwe situatie
Het is nog maar net een dag en zoals je het beschrijft zijn er ook veel dingen die wel goed gaan
Knap van je oudere kat dat hij het kitten niet de tent uitvecht!
Heb geduld
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
MischaTheCat
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 okt 2018 19:25

Re: Kat verstopt zich boven voor kitten

Bericht door MischaTheCat »

Anne schreef: 26 nov 2021 18:49 Ik zou het ook laten en je oudere kat in zijn eigen tempo laten wennen aan deze nieuwe situatie
Het is nog maar net een dag en zoals je het beschrijft zijn er ook veel dingen die wel goed gaan
Knap van je oudere kat dat hij het kitten niet de tent uitvecht!
Heb geduld
Dat is zeker waar, het had veel slechter kunnen gaan(:
Plaats reactie