Tips gezocht bij 1 oudere kat, en 2 kittens

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
JessicavH
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 okt 2021 13:15

Tips gezocht bij 1 oudere kat, en 2 kittens

Bericht door JessicavH »

Ha allemaal,
Na wat opstart problemen qua voer gaat het hier thuis lekker. Ik heb 1 kat van 11 jaar, en 2 kittens van 5 maanden oud. Na een langzame introductie gaat het opzich best aardig. De oudste is best een moeilijk died, als in schuw. Laat zich makkelijk weg jagen, houdt niet van drukte. Lag het liefst tegen mij aan, heel erg gehecht aan mij.

De 2 jonkies zijn zussen, super lief en druk. Af en toe plagen ze haar, en de ene keer speelt ze even kort mee, de andere keer zoekt ze een rustige plek of bijt ze van zich af. Ik ben best tevreden met hoe het gaat.

Alleen, het slapen. Dat is een ding. De kittens sloot ik op in de badkamer, voor de wen periode. Toen bleken ze zo druk, dat in dat zo heb gelaten zodat de oudste wat rust had snachts. 1 van de kittens bleef verkouden, en met het idee dat het de vochtige badkamer kon zijn.. Verhuisd naar de woonkamer.

En nu sinds een week ben ik bezig met ze niet meer op te sluiten, omdat er straks een kerstboom staat en die wil ik liever af kunnen sluiten snachts in de woonkamer :lol: ik voorzie problemen namelijk.

Het gaat best oké, ze zijn wel tot laat druk en vroeg wakker dus ik loop een beetje op mijn tandvlees. Maar geen groot drama.

Alleen de oudste, en dat is echt mijn liefie, die ligt nu alleen in de woonkamer. Alleen.
Vind ik zo zielig, terwijl ze overdag wel met zijn 3en op bed kunnen slapen.
De 2 kittens liggen dan weer wel op bed.

Moet ik hier iets mee, of gewoon geduld hebben? Vind het aan de ene kant moeilijk dat ik mijn ene kat nu een beetje verstoot. Aan de andere kant kunnen de kittens niet eeuwig opgesloten worden.
Gebruikersavatar
Ani
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 28 dec 2020 13:42

Re: Tips gezocht bij 1 oudere kat, en 2 kittens

Bericht door Ani »

De oudste kat zou je best ook op de slaapkamer/in bed kunnen laten. Als ze gedrieën al aan elkaar gewend zijn, dan zoeken ze in het avondritueel het ook wel met elkaar uit. Geduld is inderdaad een schone zaak bij katten, maar zij vinden hun weg waarschijnlijk wel. En hun plekje op bed of elders.

Het zal af en toe een dingetje kunnen zijn, plekje veroveren, elkaar verjagen. Drukte als jij in je bed ligt. Dat hoort er nu eenmaal bij… Het kan soms helpen voor het slapen gaan ze even flink laten spelen tot ze moe zijn. Je kan ze in de ochtend als ze vroeg wakker zijn de slaapkamer uitzetten. Daar zijn ze dan wel snel aan gewend.

Sinds wij katten hebben geen kerstboom meer. We hebben overal gezellig lampjes, kerststerren en een kerstkrans opgehangen voor de dennegeur. Het is de overweging waard!
grtz van Ani en snuitje van Winston 6-‘20 & Khári 2-‘21
Plaats reactie