Introductie kitten & kat

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Lisan1996
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2021 18:08

Introductie kitten & kat

Bericht door Lisan1996 »

Hi!
Zo te lezen zijn er veel mensen die problemen ondervinden bij het voorstellen van een kitten bij hun huidige kat. Dit probleem heb ik ook en ik kon geen situatie hierop vinden die leek op mijn situatie vandaar mijn berichtje, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :)

Ik heb een binnenkat van 3, Bruno (mannetje, gecastreerd), en sinds vorige week heb ik hier Bert bij van 11 weken, ook een kater. We hebben ze een tijdje in aparte kamers gehouden, geur uitgewisseld, het hele riedeltje van katten introductie.
De introductie ging verassend goed, Bruno heeft 1x naar Bert geblazen en verder was hij eigenlijk heel geïnteresseerd. Ze spelen veel met elkaar en rennen het hele huis door, hierin dagen ze elkaar uit van 2 kanten. Ook liggen ze wel eens bij elkaar waarbij Bruno Bert schoon aan het likken is. Het probleem is dat Bruno soms hele grote pupillen heeft tijdens het spelen en dat hij dan Bert een soort aanvalt met bijten. Je hoort bert dan piepen maar Bruno stopt dan niet. Tot nu toe grijp ik elke keer in door te klappen en dan gaan ze uit elkaar. Ik weet nu niet zo goed wat ik hiermee moet, ik probeer ze het samen uit te laten zoeken maar hoe Bert aan het piepen is kan ik slecht negeren. Ik hoor graag jullie tips!
Liefs, Lisan
Plaats reactie