Poes accepteerd kitten niet

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Boomy
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2021 16:42

Poes accepteerd kitten niet

Bericht door Boomy »

Hallo,

Ik heb thuis twee poezen Jinx en Lizzie, Jinx is anderhalf en eigenwijs. Lizzie is 5 maandjes en is niet heel vervelend tegen Jinx maar probeert lief te zijn. Ik had eerst 2 kittens Jinx en Sietze (kater) ik heb Sietze weg gedaan naar een vriend omdat het ook niet echt boterde toen waren ze beide 12 weken.

Jinx accepteerde Lizzie niet vanaf het begin toen later steeds meer, toen is Jinx gesterriliseerd en sindsdien is het helemaal mis. Jinx is totaal haar zelf niet als Lizzie in de buurt is. Niet meer spinnen en niet meer bij me komen voor hoever ze dat al deed. Jinx poept ook naast de bak dus ik laat haar nu vaak naar buiten. Zodra ik Jinx op pak word ze ook heel erg boos hoe dichter lizzie in de buurt is hoe erger. In de keuken bij het eten doet Jinx vrij normaal omdat de focus meer op eten ligt. Ik ben bang dat het niks word en dat ik 1 van de poezen moet herplaatsen.

Ik ben ten einde raad heeft iemand tips?
Gebruikersavatar
Ani
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 28 dec 2020 13:42

Re: Poes accepteerd kitten niet

Bericht door Ani »

Veel tegen ze praten, met ze spelen, ieder een eigen plekje. En goed observeren wat er gebeurt tussen de twee, zijn er echt geen momenten dat ze elkaar opzoeken?

Hoe komt het dat Jinx zo laat is gesteriliseerd. Kon je Jinx al eerder niet oppakken? Over het algemeen houden katten er niet van om opgepakt te worden. Waaraan merk je dat ze Lizzie niet accepteert? Het poepen naast de bak, wellicht helpt het om twee bakken neer te zetten.

Sommige katten hebben geen klik, maar kunnen wel met elkaar samen in huis leven. Dan gaat ieder de eigen gang. Het is natuurlijk wel belangrijk dat ze verder lekker in hun vel zitten…
grtz van Ani en snuitje van Winston 6-‘20 & Khári 2-‘21
Plaats reactie