Kat wordt gepest door buurkaters

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Lindje67
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 19 jan 2021 16:01

Kat wordt gepest door buurkaters

Bericht door Lindje67 »

Hallo, ik heb een kater van 8, Bram, die al zijn hele leven naar buiten gaat en in en om het huis loopt. Sinds een aantal maanden zijn er nieuwe buren komen wonen met drie katers.

Die katers komen buiten en komen ook in onze tuin.
Op het moment dat mijn kat in zijn achtertuin ligt of in zijn voortuin zit, komen de katers naar hem toe ( soms 2, soms 1) en dan gaat Bram onder de auto zitten om een gevecht te vermijden. Dan gaan de buurkaters eromheen zitten zodat Bram niet meer weg kan. Dat kan soms een tijdje duren. Uiteindelijk taaien de katers af en komt Bram naar binnen. Resultaat van dit gedrag is dat Bram veeeeeel minder buitenkomt en vlucht zodra hij ze ziet. Op het moment dat een van de katten de tuin in komt probeer ik water te gooien maar ze zijn vaak sneller dan ik ( dit water gooien heb ik afgesproken met de buren) Zojuist ging Bram door zijn luikje naar buiten. Daar stond een buurkat in de tuin. Bram ziet hem en loopt langzaam achteruit richting het luikje. Op het moment dat Bram het luikje in wil wordt hij van achteren aangevallen door die kat en ontstaat er een gevecht. Duurde maar kort maar toch. Wat kan ik hier nou aan doen??
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat wordt gepest door buurkaters

Bericht door Anne »

Je kan je buren verzoeken om hun katten uit je tuin te houden of jij zet je tuin af zodat er geen katten in of uit kunnen
Ik zou je kat voorlopig binnen houden totdat dit probleem is opgelost
Kattenbeten kunnen voor nare infecties zorgen
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat wordt gepest door buurkaters

Bericht door Rik »

Lindje67 schreef: 15 sep 2021 21:38Wat kan ik hier nou aan doen??
Tuin catproof maken.

Als Bram in de tuin van die katten komt waarom zouden die katten dan niet in zijn tuin mogen komen? Dat lijkt mij de consequentie van een kat vrij naar buiten te laten.

Je tuin afsluiten lijkt me dan de beste en veiligste oplossing.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie