Nieuwe kater maakt ruzie met al aanwezige poes

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
KruimelEnGuus
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jun 2021 21:06

Nieuwe kater maakt ruzie met al aanwezige poes

Bericht door KruimelEnGuus »

Hoi lieve mensen,

Ik ben nieuw hier en heb echt even advies nodig. Ik had een poes van 3 en een kater van 9 en die waren wel oke samen. De kater overleed aan kanker en poesnwas weer alleen dus ik dacht een nieuw vriendje erbij. Dus een kater van 3 erbij gehaald. Heel lief voor mij en voor mijn honden maar niet voor de poes.
Dag 1 ging goed. Kattenmevrouw zei: als ze niet lelijk doen gewoon gelijk erbij zetten dus dag 2 los laten lopen door huis,, geurtjes uitgewisseld niks aan de hand dus mevrouw vd stichting zei dan gewoon los laten en toen begon het gezeik. Al aanwezige poes blazen dus kater weer apart. Steeds bee5je langer maar poes is een geval apart. Straatkatje uit het asiel anderhalf jaar oud, alnestje kittens groot gebracht in het asiel maar poes was extreem bang voor mensen. Een half jaar washet een knuffelpoesje en inmiddels al 2 jaar bij mij. Bij bezoek rent ze de deur uit. Niemand kan haar aaien behalve ik. Bij mij springt ze op schoot maar oppakken is eigenlijk nogsteeds iets wat ze niet wil. Bij alles wat ze eng vind dan smeert ze hem gelijk naar buiten.
Eerst geprobeerd binnen te houden toen nieuwe kater er was maar ze wou weg en grommen en blazen dus naar buiten en kater binnen. Steeds apart gehouden en af en toe bij elkaar. Nieuwe kater deed in mijn ogen n iet echt wat behalve dat ie er naar toe ging en tot heel dichtbij terwijl poes zat te blazen en te grommen maar nu stormt ie er op af en ze mept wel, soort van maar daarna vlucht ze. Inmiddels jaagd die nieuwe rotzak haar gewoon compleet de tuin uit en waarschijnlijk ook nog de straat uit en dan komt ie terug en gaat languit in de zon liggen. Net of het zijn territorium is en poes de indringer ipv andersom. Ben nu 2 maanden verder. Ze krijgen royal canin calm en had ook homeopatische tabletjes van sensipharm feelings control maar heb hetbidee dat dat averechts werkte dus daar ben ik weer mee gestopt. Kater is echt heel lief tegen mij en ook voor de honden. Daar kruipt ie tegenaan op de bank. Savonds moet kater binnen anders komt poes niet thuis eten. Ze eet en slaapt buiten want ze durft niet echt meer binnen. Ik zet ze wel binnen als kater in de slaapkamer zit zodat haar geur in huis blijft.

Poes heeft in asiel met 8 katten in 1 kamer gezeten maanden lang geen probleem en de kater komt uit pleeggezin met 20 katten in huis en ook geen problemen dus ik weet echt niet wat ik nu moet. Kan iemand me helpen. Ik heb altijd herplaatsers en ik wil dus eigenlijk gewoon dat ie hier blijftmaar zo gaat het niet.
Metsan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 aug 2022 14:27

Re: Nieuwe kater maakt ruzie met al aanwezige poes

Bericht door Metsan »

Hallo.
Hoe is de situatie nu?
Plaats reactie