Senior Snickers zondebok van de buurt..

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rvdv_91
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 11 feb 2016 12:08
Locatie: Een, Drenthe

Senior Snickers zondebok van de buurt..

Bericht door Rvdv_91 »

Hallo allemaal,

Een aantal van jullie zullen mij nog herkennen;
Kattenmama van Snickers van 9 en sinds twee weken ook van puppy Skye.

Ik wil iets met jullie delen, misschien hebben jullie tips.
Onze keurig gecastreerde, goed verzorgde kater is het mikpunt van pesterijen in de buurt.
We wonen in een rustig dorp, met veelal weiland en boerderijen.

Hij wandelt graag tussen de weilanden door en is prima baas over onze eigen tuin.
Hij gaat graag mee op wandeling met onze pup en is heel vocaal.
Een echte kletskous dus.

Tot zover geen problemen, maar dan..
Voor de vierde keer in een korte tijd, is hij het mikpunt van pesterijen.
Soms door twee andere katers, laatst in onze eigen tuin door een lapjespoes.

Hij word beslopen, begluurd en als wij niet kijken, genadeloos in elkaar geramd.
Soms zelfs op ons eigen terrein, door die lapjespoes.. Snickers loopt inmiddels alleen nog ons erf af, met één van ons erbij.

Recent trof ik een soort gelei achtige substantie in zijn vacht, die ik niet kon plaatsen.
Bleek Snickers letterlijk bij zijn strot te zijn gegrepen, het gebit van een andere kat stond er gewoon in!
Dat werd een kneiter van een abces en een hele zieke kat.
We hadden het gelukkig op tijd door.

Dit weekend is hij kennelijk toch alleen op stap geweest, want hij kwam kreupel terug.
Besloten het even aan te kijken, tot we vandaag bij een spoedarts zijn beland.
Snickers is onder narcose gebracht om zijn linker voorpoot te opereren en er zijn meerdere bijtwonden gevonden.
Van een andere kat dus, alweer..
Poot is gespoeld en Snickers heeft antibiotica gekregen.

Ook nu binnen enkele uren een doodzieke kat.
Ik herken het meteen en sla meteen alarm, omdat ik weet dat hij in een split second heel ziek kan worden.

Bloedonderzoek heeft uitgewezen dat Snickers niet besmet is met AIDS of anderszins, maar de schrik zit er goed in.

Om bovenstaande redenen, komt er hier zolang Snickers leeft, geen andere kat meer in.
Snickers vliegt naar het dak van angst en komt niet meer terug..

Ik vermoed dat hij veelal word gepakt door een ongecastreerde soortgenoot van één van de buren.
De katten zijn er vooral voor het vangen van muizen dus goed verzorgd worden de dieren veelal niet, is helaas echt het cultuurtje hier..

Mijn kater durft zelfstandig amper het erf af en is altijd de zwakste, door een zwakke achterhand door artrose.

Snickers zoveel mogelijk op ons eigen terrein houden en toch zijn dagelijkse wandelingen gunnen blijkt wel te werken, het ging een redelijke tijd heel goed en Snickers is sinds de komst van Skye weer blij.
Vandaag is hij opnieuw bang, angstig en lusteloos..

Ik ben ontzettend bang mijn geliefde vriend te verliezen in één van deze gevechten.
De tuin afsluiten hebben we nu gedaan, maar op zo'n manier dat Snickers nog wel mee kan tijdens een wandeling.
Afschermen met grote hekken mag helaas niet vanwege het monumentale terrein, maar hiermee hebben we wel gemerkt minder 'vreemd volk' te hebben.

Vooral over zijn gemoedstoestand maak ik me zorgen.
Elke keer in elkaar gemept worden lijkt me vreselijk..
Snickers heeft thuis een plekje gekregen exclusief voor hem en ook dat biedt hem rust.

Hebben jullie nog tips voor mijn senior?
Vanwege de gevechten word Snickers regelmatig bloed geprikt.
Hij is verder prima gezond, dat zit gelukkig goed.
Liefs, Renate.
Woef van onze pup Skye (0)

Voor altijd in ons hart: ons allerliefste Snickers & Bounty en ieniemienie Twix.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Senior Snickers zondebok van de buurt..

Bericht door Zotvanpoezen »

Arme Snickers! Ik heb medelijden met hem :-(
Kan je hem niet binnenhouden en alleen buiten laten als er iemand bij hem kan zijn?
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Ani
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 28 dec 2020 13:42

Re: Senior Snickers zondebok van de buurt..

Bericht door Ani »

Wat een tragisch verhaal, ik krijg er kippenvel van. Wat heeft jullie Snickers eel ellende meegemaakt. Ik hoop maar dat hij veilig is in de afgesloten tuin nu en dat jullie hem liever niet alleen in de tuin laten.Tips heb ik niet, maar wens jullie wel sterkte met deze toestand.
grtz van Ani en snuitje van Winston 6-‘20 & Khári 2-‘21
Cerna

Re: Senior Snickers zondebok van de buurt..

Bericht door Cerna »

Hoi Renate

Och, arme Snickers!
Ik heb ook geen tips, maar ik zou toch proberen om hem zoveel mogelijk bij huis te houden als dat mogelijk is. FIV zit helaas in een klein hoekje en zo voorkom je tenminste dat hij opnieuw gehavend uit de strijd komt.
En vragen of die kater gecastreerd kan worden en dan uitleggen dat hij zo agressief is naar Snickers. Of staan die mensen daar helemaal niet open voor?
Gebruikersavatar
Hansratlook
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 30 apr 2021 13:08
Locatie: kop van NH

Re: Senior Snickers zondebok van de buurt..

Bericht door Hansratlook »

---
Inderdaad in je eigen tuin houden is de enige oplossing.

Die andere kat is waarschijnlijk dus een "boerderijkat" en die zijn er inderdaad

voor om het erf "schoon te houden "

Ik denk niet dat als die kat gecastreerd wordt dat hij dan over is :roll:

---
IMPERFECTION IS BEAUTY,
MADNESS IS GENIUS AND IT'S
BETTER TO BE ABSOLUTELY RIDICULOUS
THAN ADSOLUTELY BORING
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Senior Snickers zondebok van de buurt..

Bericht door nellebel »

enigste opties is inderdaad zorgen dat snickers niet uit je tuin kan en andere katten er niet in. je kunt moeilijke anderen verbieden hun katten los te laten lopen, en die van jou wel. dat zijn vervelende risico's die er nu eenmaal zijn als je je kat los laat lopen. snickers is helaas de pineut, mogelijk omdat hij inderdaad artrose heeft en hierdoor de zwakkere. als het zo lukt met de tuin afzetten om hem lekker bij je te houden, vooral doen. ook voor je eigen gemoedstoestand
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie