Nieuwe kitten valt andere kat steeds lastig waardoor andere kat begint te vechten.

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Arnomelis
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2021 22:13

Nieuwe kitten valt andere kat steeds lastig waardoor andere kat begint te vechten.

Bericht door Arnomelis »

Hallo iedereen,

Wij hebben sinds enkele maanden zen nizuwe kitten huis. Deze was zes maanden toen we haar mee hadden genomen.

Nu zitten we met het probleem dat de jongste steeds de oudere kat viseert en lastig valt. Het kan om te spelen zijn maar de oudere kat vindt dit niet leuk en laat haar dan ook niet dozn waardoor de plukken haar in het rond vliegen.

Heeft iemand een idee hoedat we ervoor kunnen zorgen dat de jongste oudsgz niet lzzr lastig valt. Spelen doen we al veel.

Ter info: het zijn twee katinnen.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuwe kitten valt andere kat steeds lastig waardoor andere kat begint te vechten.

Bericht door Rik »

Daarom altijd twee kittens bij een oudere kat zetten, niet één. Dan kunnen die twee elkaar bezig houden en kan de oudere kat lekker rustig toekijken.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
kittentjes

Re: Nieuwe kitten valt andere kat steeds lastig waardoor andere kat begint te vechten.

Bericht door kittentjes »

Hoe oud is je oudste kat? Het heeft tijd nodig, maar je kitten heeft natuurlijk een heel ander uithoudingsvermogen dan je oudere kat. Het spelen is bij een kitten nog onbesuist en veel meer aanwezig dan bij een oudere kat. Zorg dat je oudste kat zich kan terug trekken als hij geen zin heeft, holletjes, mandjes, hoge plekken.
Speel vooral zelf veel met het kitten zodat die zich kan uitleven op hengeltjes, balletjes en bijvoorbeeld een baantje met een balletje erin zoals catit. Ik heb zelf 2 jaar geleden en kitten bij mijn 3 jaar oude katten geplaatst en dit kostte bij 1 van hen een tijd lang veel moeite en nog wel eens. Die zat helemaal niet te wachten op een kleintje erbij. Met mijn andere kater klikt het wel. Nu is het wilde kittengedrag ook afgenomen dat scheelt absoluut.

Verstuurd vanaf mijn octopus met Tapatalk

Plaats reactie